Gå til innhold

Asker, Drammen eller Ski?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal flytte nå snart, og ser litt på jobber og leiligheter i disse områdene. Er fra Trøndelag så det blir en stor omvending.. Har forelsket meg i disse plassene, kanskje mest Drammen som har blitt så fint de siste årene! Men så ser jeg også Asker som et bra alternativ.. Og jeg har jeg blitt anbefalt Ski. Jeg er 24 år og kjenner folk i Oslo og Hønefoss. Hvor vil det bli best å flytte tror dere, noen som bor der og har noen tips?

Anonymkode: d6575...bb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil ha kortest vei til Oslo er ihvertfall Ski det beste stedet, når Follobanen åpner i 2022 så blir det 11 minutters reisetid fra Ski stasjon til Oslo S. Minst 4 tog i timen, antageligvis 6.

Skrevet

Drammen har helt greit tilbud med både buss og tog til Hønefoss og Oslo. Ski blir jo på feil side av Oslo i forhold til Hønefoss hvis det er et poeng. Asker er jeg ikke fan av

Anonymkode: 1126e...d65

Skrevet

Drammen har 5 tog innover mot Oslo i timen. Et par flere i rushtiden. 

Anonymkode: da49b...6d9

Skrevet

Ski om du er harry..

Anonymkode: b4b37...322

• Liker 3
Skrevet

Asker eller Drammen. Men helst Asker langs toglinjen, så har du rask reisevei begge retninger.

Anonymkode: f5157...114

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drammen har 5 tog innover mot Oslo i timen. Et par flere i rushtiden. 

Anonymkode: da49b...6d9

Stemmer det, men raskeste tog bruker 34 minutter. Altså mer enn 3 ganger så lang reisevei som man vil bruke fra Ski. Fra Asker tar det 22 minutter, dobbelt så lang tid som det vil ta fra Ski. Og det er ikke rart, tog fra Drammen stopper på 5-7 stasjoner før Oslo S mens togene fra Ski vil gå direkte uten stopp. 

Skrevet

Asker eller Drammen er bra - Ski er for nærme Ørjan Burøe.

• Liker 7
Skrevet

Ski er nydelig, trivdes godt der. Bor nå i Drammen. Men kommer an på hva du vil ha. Drammen og Asker er mye større enn Ski.Oftere togforbindelser til Oslo fra Drammen/Asker. Skal komme hurtigtog fra Ski, men det er fortsatt mange år til.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor i Drammen, og stortrives. Kommer fra Oslo, og trodde jeg kom til å reise mye inn til Oslo. Men er overasket over hvor sjelden jeg reiser inn, da det er mer enn nok å gjøre her i Drammen. Synes og det er veldig bra tilbud til barna med fritidsaktiviteter her. Det har vært lett å bli kjent med nye mennesker, da vi flyttet hit, kjente jeg ingen. Jeg jobber i Sandvika, og synes det er veldig lett å pendle med toget. 

Anonymkode: 30306...762

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Tvist skrev:

Ski er nydelig, trivdes godt der. Bor nå i Drammen. Men kommer an på hva du vil ha. Drammen og Asker er mye større enn Ski.Oftere togforbindelser til Oslo fra Drammen/Asker. Skal komme hurtigtog fra Ski, men det er fortsatt mange år til.

Tja, mange og mange. Det er snakk om desember 2022, altså om drøye 3 år. 

Pr. nå har man 3 tog i timen som bruker 20-23 minutter og et par som bruker 33 minutter. Ca. like bra som Asker/Drammen nå altså, men vesentlig bedre om drøye 3 år. 

Skrevet

Oi, tusen takk for mange gode svar! Det heller kanskje mest mot Drammen nå 😊

-TS

Anonymkode: d6575...bb0

Skrevet
På 22.8.2019 den 10.24, -jk- skrev:

Tja, mange og mange. Det er snakk om desember 2022, altså om drøye 3 år. 

Ts er 24 år og skal flytte nå.  Hvem vet hvor hun er om 3 år? 

Kjenner jeg statlige utbygging rett,  blir jeg ikke forbauset om det blir forsinkelser på ferdigstillelsen og at det ikke er ferdig før året etter. 

• Liker 1
Gjest #Rasshøl
Skrevet

Jeg har bodd alle stedene. Jeg hadde valgt Drammen. 

Skrevet

Jeg ville landet jobben først og så spisset boligområdet etterpå. Det sier jeg fordi at et av områdene du ser på kan vise seg å være mye bedre mht. reisevei enn de andre, helt avhengig av hvor du får jobb :) 

Anonymkode: 7f479...487

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, tirben skrev:

Ts er 24 år og skal flytte nå.  Hvem vet hvor hun er om 3 år? 

Kjenner jeg statlige utbygging rett,  blir jeg ikke forbauset om det blir forsinkelser på ferdigstillelsen og at det ikke er ferdig før året etter. 

Forsinkelsen har allerede oppstått, åpningen er flyttet fra desember 2021 til 2022. Ut fra hvordan arbeidet går fremover blir det neppe flere forsinkelser. Det er mer sannsynlig at man er ferdig før tiden. 

Skrevet

Drammen synes jeg er best, men i forhold til tog unngår du buss for tog om sommeren hvis du bor i Asker

Skrevet

Flytter du til Drammen så kan du regne med dette, de neste 12 årene; https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/togkaos-for-pendlere-fra-drammen---lange-koer-til-buss-for-tog/3423534233.html

Verst blir det faktisk om 1-2 år da begge lokal-bruene skal rives. Da blir det full stopp i trafikken. I tillegg kommer det nye 10 milliarders sykehuset på Lierstranda som stopper trafikken der.

Hver smart og prøv heller Asker eller Ski. Flytt til Drammen når byggegroppa er ferdig om 10 år.

Anonymkode: 2aceb...4a0

Skrevet

Jeg er veldig glad i Asker :) Mulig litt farget av at jeg er født og oppvokst her da:laugh: Men liker at det er så nærme Oslo samt at sentrum er akkurat passe stort!

Anonymkode: c1e4d...d3a

Gjest commeilfaut
Skrevet
På 21.8.2019 den 18.37, AnonymBruker skrev:

Hvor vil det bli best å flytte tror dere, noen som bor der og har noen tips?

Det kommer helt an på hva du legger vekt på.

Ski synes jeg er ganske triste greier, men prioriterer du kort reisevei i fremtiden og ingenting annet er det vel ok? Asker er nærmere Oslo, men seriøst, Drammen er en by, med alle de tilbudene man trenger i nærheten. Og mye bra turområder, friluftsaktiviteter. 

Flyttet fra Asker til Drammen for flere år siden (jeg er fra Asker) og har aldri angret det minste. Føltes som en kraftig oppgradering den gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...