Gå til innhold

Baby som jokker, problematisk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten min på snart 1 år har det med å jokke på alt som kommer mellom bena hennes. Bilstolseler, barnematstol, vognseler osv. Vet at det ikke er helt uvanlig, men hun gjør det ved en hver anledning. Som forelder synes jeg det er flaut hvis vi er ute på ting. Det har blitt så ille at jeg ikke vil ta henne med på restaurant o.l. 

Forsøker å avlede henne, men det er vanskelig. Kan ikke forklare henne at dette er noe man gjør alene, da hun er alt for liten til å forstå. Hun er normal på alle måter og får bra med aktivisering i løpet av dagen. 

Ønsker å få slutt på dette, så kom med råd. Nå har dette blitt begrensende for oss 😰

Anonymkode: 91f44...5e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av, dette går over av seg selv 🙂 

Anonymkode: 30323...c87

• Liker 6
Skrevet

Du vil nok få store problemer etterhvert om du ser dette som et problem. Det er jo helt normal utvikling, og det er jo positivt. Ikke slutt å gå ut, jobb heller med degselv. Hva gjør du når barnet kommer i trassalder og nekter å høre etter og legger seg ned å hyler på butikken fordi hun ikke får is på en onsdag? Eller når barnet ikke kan uttale enkelte ord og forteller alle dere møter at dere skal hjem å spise fittesuppe? 

Anonymkode: 0146c...a43

• Liker 3
Skrevet

Faktisk aldri sett eller hørt om barn som jokker på ting. Er det virkelig normalt?

Anonymkode: f846f...8db

• Liker 13
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jenten min på snart 1 år har det med å jokke på alt som kommer mellom bena hennes. Bilstolseler, barnematstol, vognseler osv. Vet at det ikke er helt uvanlig, men hun gjør det ved en hver anledning. Som forelder synes jeg det er flaut hvis vi er ute på ting. Det har blitt så ille at jeg ikke vil ta henne med på restaurant o.l. 

Forsøker å avlede henne, men det er vanskelig. Kan ikke forklare henne at dette er noe man gjør alene, da hun er alt for liten til å forstå. Hun er normal på alle måter og får bra med aktivisering i løpet av dagen. 

Ønsker å få slutt på dette, så kom med råd. Nå har dette blitt begrensende for oss 😰

Ts, håper du får deg en time hos psykiater, VELDIG snart, det haster åpenbart!!

Anonymkode: 1cc3f...c48

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk aldri sett eller hørt om barn som jokker på ting. Er det virkelig normalt?

Samme her, og jeg har hatt to jenter. Har heller ikke venner eller bekjente som har opplevd at barnet dere jokker. 

Anonymkode: 8c087...e6d

• Liker 7
Skrevet

Heldige jente som har funnet ut av sånne ting så tidlig da gitt! Har du prøvd å bare la henne holde på? Se om hun går lei en eller annen gang, eller om det blir for sensitivt til at hun gidder mer etterhvert. 

Jeg ville bare fjernet barnet fra den tingen hun gnir seg mot og så avledet henne hvis jeg hadde kjent at jeg var veldig forlegen. Kanskje tatt på ei ekstra bleie for å se om det kanskje gjorde at det ikke er så interessant lenger. 

Skjønner deg jo godt da, man kan liksom ikke bare la en ettåring sitte og jokke seg til klimaks under cafétreff med barselgruppa heller..

Anonymkode: 6b507...798

• Liker 5
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, håper du får deg en time hos psykiater, VELDIG snart, det haster åpenbart!!

Anonymkode: 1cc3f...c48

GI deg. Det er da lov å spørre om ting.

• Liker 14
Skrevet

Sikker på at det faktisk er jokking? Babyer har jo elendig finmotorikk, så de rykker/hopper og veiver med armer og bein. Tror ts legger litt mye i dette og tenker for mye koffert.

Anonymkode: 9437a...8c6

• Liker 7
Skrevet

Ville vel ikke kalle det jokking! Ikke uvanlig at små gjør sånn da. Du legger nok mer i det, enn hva andre gjør som eventuelt ser det.

Anonymkode: ecf2a...1ee

• Liker 2
Skrevet

Kanskje hun klør nedentil? Sopp?🤔

Anonymkode: 70366...c77

• Liker 4
Gjest Lama_Drama
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville nesten heller tenkt dette, spesielt i så tidlig alder. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt helsestasjonen og be om at helsestasjonspsykologen skal ringe deg tilbake. Da får du enkelt råd om hvordan du skal forholde deg til "problemet". 

Resturant tar man vel ikke babyer med på? Du mener vel kafe ellet annet enklere spisested? 

Anonymkode: 8f933...4c8

• Liker 2
Skrevet

Det er helt vanlig og ufarlig. Det er likevel lov å si at det passer seg bedre når man er alene. Ville med andre ord fjernet bøyle el på restaurant eller andre settinger der det er mye andre mennesker. Ellers la henne holde på

Anonymkode: f2cbc...c27

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde ts sett at hun var rød ved bleieskift. Men skal man tenke alternativt så ville jeg heller tenkt barnemark. 

Anonymkode: 8f933...4c8

• Liker 2
Skrevet

Noen venner av oss har en datter som holdt på sånn. Det gikk over av seg selv, men de drev også og fjernet bøyler og seler etc. 
Kjefting og å lage drama av det hjelper ikke. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det. Vi hadde ei i bhg men vi bare ignorerte det for å ikke gi jenta en skam-følelse. Hun var 3 år og hadde ikke skjønt så mye av det vi sa uansett.

Anonymkode: 45136...f08

• Liker 1
Skrevet

Samme her, og jeg har hatt to jenter. Har heller ikke venner eller bekjente som har opplevd at barnet dere jokker. 

Anonymkode: 8c087...e6d

Sikker på at det faktisk er jokking? Babyer har jo elendig finmotorikk, så de rykker/hopper og veiver med armer og bein. Tror ts legger litt mye i dette og tenker for mye koffert.

Anonymkode: 9437a...8c6

59 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Ville nesten heller tenkt dette, spesielt i så tidlig alder. 

Dette er helt vanlig. Spesielt jenter kan onanere allerede fra de er babyer. Det går over, og så vil de jo bli store nok til at man kan forklare at de må være alene. Min begynte ved 10 måneder, var ganske mye en periode, men så gikk det over fullstendig da hun sluttet med bleie. Ingenting å bekymre seg for. Mer bekymringsverdig alle disse som svarer at de aldri har hørt om det, eller ikke tror på det. Barn har sin egen seksualitet, og det er ingenting farlig med det. 

Anonymkode: b1836...895

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn gjorde det for å holde igjen når hun skulle på do. Oppsto pga hard mage.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det. Vi hadde ei i bhg men vi bare ignorerte det for å ikke gi jenta en skam-følelse. Hun var 3 år og hadde ikke skjønt så mye av det vi sa uansett.

Anonymkode: 45136...f08

😦 Tror du at 3-åringer ikke skjønner hva dere sier?

Anonymkode: e4576...c5c

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...