AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 Vi er helt nye på barnehagefronten. I dag kom barnet hjem med en kjempestor kul i panna. Jeg så den ikke før vi tok kveldsbadet for barnet har pannelugg. Jeg skjønner jo at uhell kan skje, men stusser litt på at ingen sa noe ved henting. Jeg tenker det ville vært naturlig at de sa «i dag falt ... ned fra ..., det gikk fint, men tenkte vi skulle si fra». Er jeg urimelig som forventer det? Anonymkode: f598b...573 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #3 Skrevet 21. august 2019 Nei, men det er sånt som kan skje. Hør med de i barnehagen i morgen om de fikk med seg hva som skjedde. Kanskje gikk det fort over og de ansatte glemte å si noe. Anonymkode: 5eda3...643 12
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. august 2019 #4 Skrevet 21. august 2019 Merkelig at de ikke sa noe, har selv jobbet i barnehage og det var pålagt å fortelle foreldrene om uhell.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #5 Skrevet 21. august 2019 Ja, slikt skal man forvente å få beskjed om. Men kan hende det skjedde uten at de voksne fikk det med seg og på grunn av luggen så de det ikke senere heller? Nevn/spør i morgen. Anonymkode: 361c6...468 29
mintgrønn Skrevet 21. august 2019 #6 Skrevet 21. august 2019 Jeg tenker at hvis det tok noen timer før du oppdaget det selv (og du har sannsynligvis ikke en hel barnehagegruppe å passe på), så er ikke det så merkelig at de ansatte ikke har sett det heller. Jeg hadde ikke sagt noe om det til dem hvis jeg var deg, med mindre dette er noe som skjer hele tiden. 24
kissi Skrevet 21. august 2019 #7 Skrevet 21. august 2019 Det er ikke urimelig, men samtidig kan det nok hende det ble glemt/skjedde en kommunikasjonssvikt er sted. Kanskje tidligvakta var til stede da det skjedde, la oss si tidlig på formiddagen. Kan ha vært udramatisk og gått fort over. Så går man inn for å spise/noe annet skjer, og tidligvakta tenker ikke på å fortelle det til noen andre ansatte før hen skal gå hjem. Den som er til stede når barnet da blir henter vet ikke om det, og har heller ikke sett det pga panneluggen, som dere. 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #8 Skrevet 21. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er helt nye på barnehagefronten. I dag kom barnet hjem med en kjempestor kul i panna. Jeg så den ikke før vi tok kveldsbadet for barnet har pannelugg. Jeg skjønner jo at uhell kan skje, men stusser litt på at ingen sa noe ved henting. Jeg tenker det ville vært naturlig at de sa «i dag falt ... ned fra ..., det gikk fint, men tenkte vi skulle si fra». Er jeg urimelig som forventer det? Anonymkode: f598b...573 Kveldstellet så tidlig? Uansett, barna skal passes på i bhg. Skjer det uhell, så må de da kunne gi beskjed om at ett uhell har skjedd? Ring legevakt og forhør deg om symptomer på hjernerystelse, slik at du kan ta dine forhåndsregler. Barn med hjernerystelse blir ofte oversett, mens de i senere tid får senskader ingen tidligere har tenkt på. Anonymkode: bcd09...126
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #9 Skrevet 21. august 2019 Om de har fått det med seg er det å forvente at de gir beskjed. Hos oss gir de beskjed om mindre skader, men da barnet falt ned en trapp ringte de og sa ifra og ved kollisjon med hodet mot en vegg ringte de å sa ifra. De lurer gjerne på om barnet skal få sove dagduppen sin ved skade mot hodet, på grunn av at de egentlig ønsker å observere barnet mest mulig. Iallfall er det slik hos oss. Anonymkode: 85177...ef0 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #10 Skrevet 21. august 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, slikt skal man forvente å få beskjed om. Men kan hende det skjedde uten at de voksne fikk det med seg og på grunn av luggen så de det ikke senere heller? Nevn/spør i morgen. Anonymkode: 361c6...468 Ja, jeg tenkte på det, men barnet må jo ha grått ganske bra, så de må jo ha lagt merke til at hen skadet seg? Eller tror du hen kan ha skadet seg helt uten at noen la merke til det? 😟 Ts Anonymkode: f598b...573
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #11 Skrevet 21. august 2019 36 minutter siden, mintgrønn skrev: Jeg tenker at hvis det tok noen timer før du oppdaget det selv (og du har sannsynligvis ikke en hel barnehagegruppe å passe på), så er ikke det så merkelig at de ansatte ikke har sett det heller. Jeg hadde ikke sagt noe om det til dem hvis jeg var deg, med mindre dette er noe som skjer hele tiden. Nei, kulen er det ikke rart de ikke så, men skaden må de jo ha oppdaget da det skjedde? Hen må jo ha grått fryktelig... jeg forventet ikke å få beskjed om kulen, men om hendelsen som forårsaket den. ts Anonymkode: f598b...573 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #12 Skrevet 21. august 2019 49 minutter siden, AnonymBruker said: Kveldstellet så tidlig? Uansett, barna skal passes på i bhg. Skjer det uhell, så må de da kunne gi beskjed om at ett uhell har skjedd? Ring legevakt og forhør deg om symptomer på hjernerystelse, slik at du kan ta dine forhåndsregler. Barn med hjernerystelse blir ofte oversett, mens de i senere tid får senskader ingen tidligere har tenkt på. Anonymkode: bcd09...126 Jeg har lagt begge mine nå, er det så tidlig? Anonymkode: d8471...b10 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #13 Skrevet 21. august 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tenkte på det, men barnet må jo ha grått ganske bra, så de må jo ha lagt merke til at hen skadet seg? Eller tror du hen kan ha skadet seg helt uten at noen la merke til det? 😟 Ts Anonymkode: f598b...573 Han kan ha falt/stanget noe uten at de helt så nøyaktig hva som skjedde. Om han da sluttet å gråte relativt raskt ved trøst, så er det ikke sikkert de tenkte på å se så nøye etter. F.eks hvis han sto bak et lekekjøkken e.l og de så at han falt på rumpa, men ikke at hodet traff noe på vei ned. Kuler kan se ganske dramatiske ut, uten at hendelsen som førte til kulen i seg selv var dramatisk. Anonymkode: 37867...643 9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #14 Skrevet 21. august 2019 Mine kan gå rett på skapdører og bordkanter bak ryggen på oss eller uten at vi ser det, eller.. De gjorde når de var yngre. Og når språket ikke var til stede så var det ikke alltid lett å finne ut om poden har slått hodet, blitt bitt av katta eller vil ha leken til storesøster om man misset en smell. Anonymkode: 0304c...2f2 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #15 Skrevet 21. august 2019 Husk at pannen er det hardeste stedet på kroppen... Kan være han har skadet seg i morsom lek, og dermed har det gått bra... Eller han har grått og personalet ikke har visst akkurat hva som har skjedd, annet enn at han tydeligvis har slått seg. Har jobbet i bhg, vi hadde dagbok der vi skrev opp alt av uhell o.l., slik at alle ansatte kunne fortelle mor/far hva som hadde skjedd. Anonymkode: 0b26c...b50 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #16 Skrevet 21. august 2019 Skjedde en gang i en tidligere barnehage vi hadde at ungen hadde bite-merke som de voksne ikke fortalte om, byttet barnehage rimelig fort. Anonymkode: 0b69c...bed 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #17 Skrevet 21. august 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kveldstellet så tidlig? Uansett, barna skal passes på i bhg. Skjer det uhell, så må de da kunne gi beskjed om at ett uhell har skjedd? Ring legevakt og forhør deg om symptomer på hjernerystelse, slik at du kan ta dine forhåndsregler. Barn med hjernerystelse blir ofte oversett, mens de i senere tid får senskader ingen tidligere har tenkt på. Anonymkode: bcd09...126 Yep, hen sovner tidlig. Ja, jeg tenker det samme. Det kan være en helt uskyldig kul, men når vi ikke vet hva som er årsaken, så blir vi jo litt bekymret. Ts Anonymkode: f598b...573
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #18 Skrevet 21. august 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han kan ha falt/stanget noe uten at de helt så nøyaktig hva som skjedde. Om han da sluttet å gråte relativt raskt ved trøst, så er det ikke sikkert de tenkte på å se så nøye etter. F.eks hvis han sto bak et lekekjøkken e.l og de så at han falt på rumpa, men ikke at hodet traff noe på vei ned. Kuler kan se ganske dramatiske ut, uten at hendelsen som førte til kulen i seg selv var dramatisk. Anonymkode: 37867...643 Ja, men dette er seriøst den største kulen jeg har sett. Skikkelig «Donaldkul» hen må ha grått mer enn som hen falt på rumpa, og må ha falt fra en større høyde enn sin egen. Syntes uansett jeg burde fått beskjed. Ts Anonymkode: f598b...573
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #19 Skrevet 21. august 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine kan gå rett på skapdører og bordkanter bak ryggen på oss eller uten at vi ser det, eller.. De gjorde når de var yngre. Og når språket ikke var til stede så var det ikke alltid lett å finne ut om poden har slått hodet, blitt bitt av katta eller vil ha leken til storesøster om man misset en smell. Anonymkode: 0304c...2f2 Min kan ikke gå enda, så det er jo begrenset hvilken høyde hen kan ha nådd på egenhånd. Ts Anonymkode: f598b...573
Gjest Lama_Drama Skrevet 21. august 2019 #20 Skrevet 21. august 2019 Slike ulykker pleier vi å få beskjed om. Får vi ikke beskjed spør vi bare dagen etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå