AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 Æsj.. Jeg brukte eggeplomme i en saus til middagen i dag. Da jeg knakk egget syntes jeg hviten var veldig rennende, men den luktet ikke. Jeg brukte plommen i sausen. Etter jeg hadde spist litt kjente jeg at det smakte litt stramt og ikke luktet helt bra. Nå tenker jeg meg sikkert dårlig, men er det sannsynlig at dette er nok til at jeg blir matforgiftet? Eggene gikk ut for 4 dager siden. Anonymkode: c7cea...1e6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #2 Skrevet 21. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Eggene gikk ut for 4 dager siden. Egg kan som regel spises månedsvis etter holdbarhetsdatoen, selv om de oppbevares i romtemperatur. Anonymkode: e4f1a...667 8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #3 Skrevet 21. august 2019 Jeg oppbevarer alltid mine egg i romtemperatur, de går alltid over datoen og jeg har aldri blitt matforgiftet. Anonymkode: 9b143...b19 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #4 Skrevet 21. august 2019 Kanskje du hadde fått måkeegg i stedet for hønseegg? Anonymkode: 6109b...44a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #5 Skrevet 21. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Æsj.. Jeg brukte eggeplomme i en saus til middagen i dag. Da jeg knakk egget syntes jeg hviten var veldig rennende, men den luktet ikke. Jeg brukte plommen i sausen. Etter jeg hadde spist litt kjente jeg at det smakte litt stramt og ikke luktet helt bra. Nå tenker jeg meg sikkert dårlig, men er det sannsynlig at dette er nok til at jeg blir matforgiftet? Eggene gikk ut for 4 dager siden. Anonymkode: c7cea...1e6 Gjort er gjort og spis er spist. Skal du tenke deg sjuk av noe det for lengst er for sent å gjøre noe med? Anonymkode: 86c99...447 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #6 Skrevet 21. august 2019 Jeg lånte en leilighet for litt siden og eier sa jeg kunne forsyne meg med mat da det ville gå ut på dato. Eggene kunne være gamle sa hun, og aå skulle jeg ta ett og det var veldig flytende. Og luktet da faen meg så forjævlig at jeg ikke turte å ta noen av de andre eggene. Den lukta satt i hukommelsen min lenge etterpå Anonymkode: 5f3ca...be9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #7 Skrevet 21. august 2019 Hvis egg blir dårlige så stinker de skiiiikkelig ille. Hvis de ikke stinker er de ikke dårlige så du blir syk. Anonymkode: 18452...7d1 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #8 Skrevet 21. august 2019 Normalt sett har egg veldig god margin utover holdbarhetsdatoen så fire dager er ikke noe problem. Er noen år siden nå, men jeg spiste eggesalat som tydeligvis ikke hadde vært oppbevart kaldt nok i syden. Blei skikkelig omgangssyk, men det var over dagen etter. Antar at du kommer til å gå klar hvis du ikke har merket noe etter 5-6 timer. Anonymkode: 26b30...c50
Djungelvrål Skrevet 21. august 2019 #9 Skrevet 21. august 2019 Egg holder seg 7 ganger så dårlig i romtemp, så jeg ville aldri spist egg som var gått mange mnd over dato hvis de sto i romtemp. Oppbevar de kaldt, da tåler de å stå lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå