Gå til innhold

Det må være noe galt med meg!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg slanker meg ikke, men prøver å spise sunt da jeg er overvektig. I dag i lunsjen, hva gjør jeg? Spiser lasagne og blir stappmett og som ikke det er nok kjøper jeg med meg en bolle som jeg skal kose meg med senere....

Men, nå har jeg altså tatt 2 biter av denne bollen selv om jeg enda er stappmett. Hvordan går det an? Hva er galt med meg da??

(PS: Er det mulig å få psykologhjelp til å slutte å spise feil?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overspising høres det ut som.

Dette er en spiseforstyrrelse, som man kan søke hjelp om, på lik linje med andre spiseforstyrrelser.

Hvis det er ett mønster selvfølgelig. Alle overspiser i blandt, men hvis dette er et problem man ikke har kontroll på, bør man søke hjelp.

Har det på samme måte som deg, men har lært å kontrollere meg de siste årene.

Er enda ikke "kurert" men holder ihvertfall vekta i sjakk ved trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Overspising høres det ut som.

Dette er en spiseforstyrrelse, som man kan søke hjelp om, på lik linje med andre spiseforstyrrelser.

Hvis det er ett mønster selvfølgelig. Alle overspiser i blandt, men hvis dette er et problem man ikke har kontroll på, bør man søke hjelp.

Har det på samme måte som deg, men har lært å kontrollere meg de siste årene.

Er enda ikke "kurert" men holder ihvertfall vekta i sjakk ved trening.

Hvordan lærte du det da? Av deg selv, eller fikk du hjelp?

Jeg heller også mot det, for jeg har gjort sånn i mange år og selv om jeg har bestemt meg for å endre kosthold og til og med kjenner at kroppen har godt av det....så dytter jeg i meg usunn matlike fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...