Gå til innhold

Er informasjonen på fitbiten reel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om informasjonen på fitbiten er riktig? (Fitbit versa) Har lagt inn vekt og høyde. Har allerde i dag forbrent over 2000 kcal. Kan dette stemme? :) Har gått 12000 skritt (8,23 km) til nå. Skal nå gå tur med hunden og senere på trening. Vil nok da ende opp med over 3000 kcal i dag! Er kvinne, 68 kg og 168 cm høy. :)

Anonymkode: 48baa...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om informasjonen på fitbiten er riktig? (Fitbit versa) Har lagt inn vekt og høyde. Har allerde i dag forbrent over 2000 kcal. Kan dette stemme? :) Har gått 12000 skritt (8,23 km) til nå. Skal nå gå tur med hunden og senere på trening. Vil nok da ende opp med over 3000 kcal i dag! Er kvinne, 68 kg og 168 cm høy. :)

Anonymkode: 48baa...904

Nja. Den tar jo ikke høyde for din forbrenning. 

Det du forbrenner på en gjennomsnittlig dag er den mengden kalorier du spiser når du ikke går opp eller ned i vekt. Så om dette er en "vanlig dag" for deg og du på normalen spiser 2500 kcal og ikke går ned i vekt - ja, da bommer fitbiten selvsagt. 

Anonymkode: 3a0c5...f15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaloritellingen på slike klokker bør man ta med en klype salt.

Anonymkode: ca680...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjent feil at de overestimerer en god del. Jeg fikk alt for høyt forbruk av min Fitbit og kunne ikke bruke den til å beregne kaloriinntak på noen måte. Da hadde jeg lagt på meg selv om jeg hadde prøvd å ligge i et greit underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Har bare prøvd å gå ned i vekt i en uke, så er usikker på hvor mye jeg kan stole på klokka. Ifølge klokka fobrenner jeg mellom 2300-2900 kcal. I snitt rundt 2500. 

Jeg spiser nå rundt 18-1900 kcal da jeg har en nokså aktiv hverdag. (Jobber på sykehjem, går minst en og en halv time tur daglig og trener styrke 2-4 ganger i uka.). Gikk ned nesten en kg forrige uke med å spise 1800-1900 kcal og nevnte aktivitet. :)

Anonymkode: 48baa...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sandum.PT skrev:

Det er en kjent feil at de overestimerer en god del. Jeg fikk alt for høyt forbruk av min Fitbit og kunne ikke bruke den til å beregne kaloriinntak på noen måte. Da hadde jeg lagt på meg selv om jeg hadde prøvd å ligge i et greit underskudd.

Det har fungert veldig godt for meg. Har logget alt jeg spiser, og brukt kaloritellingen på Fitbiten til å ligge i kaloriunderskudd hver dag. Jeg brukte Fitbit Alta i starten av året, og Fitbit Charge 3 siden juni. 

Jeg har gått ned 24,9 kg siden nyttår. 

Anonymkode: f6f98...192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har fungert veldig godt for meg. Har logget alt jeg spiser, og brukt kaloritellingen på Fitbiten til å ligge i kaloriunderskudd hver dag. Jeg brukte Fitbit Alta i starten av året, og Fitbit Charge 3 siden juni. 

Jeg har gått ned 24,9 kg siden nyttår. 

Anonymkode: f6f98...192

Så bra at det fungerer for deg!

Dessverre så fungerer det ikke så bra i snitt for befolkningen.

Jeg bare minnes denne: https://www.thespec.com/living-story/7333655-your-fitbit-is-largely-inaccurate-when-counting-calories-stanford-researchers-say/

"Those with the trackers lost about 50 per cent less weight than those without."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes over 2000 kcal på 12,000 skritt høres litt mye ut for en dame på 1,68/68kg på den tiden av døgnet. Jeg ligger på ca. 3100 kcal per dag i snitt (i følge Polar M400), da er jeg en middels aktiv mann på 1,88/92kg som går ca. 16.000 skritt pr. dag (10km). 

Spiser for tiden ca. 1000 kcal under det og har gått ned 1kg i uka i snitt siste 5 uker så det stemmer nok ganske bra for min del.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned over 80 kg ved å bruke Fitbit, så det har ihvertfall fungert glimrende for meg. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke sjekke kalorier, men gjorde det nå og jeg ligger på 1600-2400 og da har jeg omtrent ikke trent, bare gått tur pga vondt. Så det høres jo ganske riktig ut for min del og det passer med ditt. Jeg er 165 og 55 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...