AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 I sommer har kjæresten skrevet sammen med eksen sin hver dag - alt fra drittslenging og beskyldninger om det ene og det andre - til hverdagslig "pjatt" og smisking om hjelp (fra hennes side). De gikk fra hverandre i 2015/2016, men bodde sammen til 2017. Barnet har hatt ekstra utfordringer som må følges opp, så jeg har ikke tenkt over denne kontakten deres før nå i sommer. Hva er innafor føler dere? Anonymkode: c8c67...7e0
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #2 Skrevet 21. august 2019 Så mye som trengs. Anonymkode: 982ac...1ba 7
solmåneogstjerner Skrevet 21. august 2019 #3 Skrevet 21. august 2019 Viktige ting ang barnet er helt ok. Et og annet bilde av uviktige ting er også ok. Krangling, og masse pjatt om hverdagslige ting er ikke nødvendig, og ikke ok. Hadde ikke giddet det om kjæresten holdt på med det jeg sier i avsnitt nr 2. 3
Embla82 Skrevet 21. august 2019 #4 Skrevet 21. august 2019 Det er ikke noe som er innafor eller utenfor når det gjelder oppfølging av barnet, men om drittslenging og beskyldninger er en del av kommunikasjonen så bør de bestille fast oppfølging på familievernkontoret og ta alt som har med deres egen relasjon der. Å holde på sånn på privaten gir ikke akkurat ungen mindre utfordringer. 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #5 Skrevet 21. august 2019 Jeg sender plenti sms, men vil ikke kalle tommel opp og svar som ok, en samtale, så det er oftest beskjeder som går og noen samtaler hvis det er noe å bli enig og, men hvis samboer hadde funnet på å begrense min kontakt så kunne han flyttet ut på dagen. Anonymkode: 0ccda...4d1 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #6 Skrevet 21. august 2019 Kjæresten min snakker med sin x sikkert hver dag, spiser middag der en dag i uka - de har tenåringer. Bryr meg mitt i ryggen, bortsett fra at jeg tenker det er supert med vettuge voksne som greier å sette ungenes behov før egne. Anonymkode: ef668...3ae 10
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #7 Skrevet 21. august 2019 Jeg og eksen har 4 barn sammen. Ingen med spesielle behov, men alle travelt opptatt med både det ene og det andre. Er det ikke treninger så er det bursdager eller overnatting. Noe som krever at vi foreldre samarbeider for å få kabalen til og gå opp. Har 40/60, men begge trør til selv om vi har "fri". Vi ringes sjelden, men det blir gjerne en del sms i løpet av uka. Alt dette handler om barna, og kun dem. Hvis en kjæreste skulle blandet seg i det, hadde ikke forholdet vart lenge. Anonymkode: 6feb8...640 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #8 Skrevet 21. august 2019 Kjæresten min snakker med sin x sikkert hver dag, spiser middag der en dag i uka - de har tenåringer. Bryr meg mitt i ryggen, bortsett fra at jeg tenker det er supert med vettuge voksne som greier å sette ungenes behov før egne. Anonymkode: ef668...3ae 1
Trolltunge Skrevet 21. august 2019 #9 Skrevet 21. august 2019 Så mye som nødvendig, om det er til barnets beste. Drittslenging er imidlertid ikke det, og er det mye av, slikt bør de få profesjonell hjelp til dialog. Familievernkontoret. Hva mener du med smisking om hjelp? Naturlig at han trår til ekstra om barnet trenger ekstra oppfølging, men smisker hun om hjelp til å ordne tett vask eller annet i huset bør hun ta kontakt med andre. 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. august 2019 #10 Skrevet 21. august 2019 Jeg tenker at om barnet har utfordringer så vet de akkurat hva de utfordringene er og hva som kreves for at det skal gå rundt. Ser ikke noe grunn til at det er noe man må snakke om på daglig basis? Drittslenging er noe helt annet og det burde de jobbe med på familiekontoret slik at kommunikasjonen blir bedre dem imellom.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #11 Skrevet 21. august 2019 Jeg tenker at du stiller feil spørsmål. Spørsmålet du bør stille er om du er komfortabel sånn det er nå. Dersom du ikke er det, kan du ta det opp med kjæresten, så får han avgjøre hva han synes. Enten forandrer han det, flott, eller så gjør han det ikke. Dersom han ikke forandrer noe, må du vurdere om du kan akseptere det, eller om du vil ut. Det finnes ingen fasit for mye man skal tåle, ei heller hvor mye eller hvor tett kontakt man skal ha med eksen. Det viktige her er magefølelsen din, du skal ha det bra, han skal ha det bra. Så enkelt, så vanskelig. Anonymkode: 4f4d4...829 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #12 Skrevet 21. august 2019 3 timer siden, Trolltunge skrev: Så mye som nødvendig, om det er til barnets beste. Drittslenging er imidlertid ikke det, og er det mye av, slikt bør de få profesjonell hjelp til dialog. Familievernkontoret. Hva mener du med smisking om hjelp? Naturlig at han trår til ekstra om barnet trenger ekstra oppfølging, men smisker hun om hjelp til å ordne tett vask eller annet i huset bør hun ta kontakt med andre. Ting hun trenger hjelp til ja, som ikke omhandler barnet. Hun har en kjæreste hun kan spørre, men maser heller på eksen sin. Gjerne etter å ha kommet med masse beskyldninger om at faren er skyld i hvordan barnet er, at han ikke duger til noe fordi slik og slik, hvor udugelig han er, osv osv. Da slutter han å svare. Og tilslutt gir hun seg og smisker om noe annet for å få svar. Bortskjemt dramaqueen. Anonymkode: c8c67...7e0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #13 Skrevet 22. august 2019 Her er det kontakt alt fra 0 til 1-2 ganger i uka. Har kontakt om det som er nødvendig. Barna er såpass store at de har telefon og ringer/sender sms dersom dem vil snakke. Forholdet til mor er så som så. Det ene barnet har en diagnose. Anonymkode: 4b960...310
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #14 Skrevet 22. august 2019 Så mye som må til. Dette hadde jeg ikke lagt meg borti, men overlatt til foreldrene. Anonymkode: e2b5f...f16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå