AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 Moren min hadde spart 10k for meg fra stipendet mitt! Hun hadde korte mitt en periode og tok ut 500 og ga meg hver måndte. Dermed overførte de ekstra til egen konto. hun sa dette skulle brukes for lappen. Dette er da fordi faren min har lite inntekt og derfor jeg fikk 2 tusen ca i stipend i mnd! idag da jeg spurte om de pengene sier hun at hun ga til faren min fordi han trengte det? I tilegg skal jeg få lønn og hun ber meg låne bort 10k til faren min og mener at han skal betale meg tilbake 1000 hver måndte.... jeg stoler ikke på faren min når det kommer til penger. Jeg har aldri likt å låne, eller låne bort penger av noe som helts! Jeg føler meg skikkelig sur og irritert. Føler jeg mister tilliten for moren min også! Hvordan kan hun mene hun sparer pengene mine også bruke de? Jaa, man kan i det minste spørre? Eller si ifra . Anonymkode: 3cf85...297
Fru Uperfekt Skrevet 21. august 2019 #2 Skrevet 21. august 2019 (endret) Er du myndig? Da må du spare selv. Men... Alltid et men. Stipendet er til deg og selv om du ikke er myndig har du full råderett over stipendet ditt samt penger du tjener selv. Endret 21. august 2019 av Fru Uperfekt 4
Violetta Skrevet 21. august 2019 #3 Skrevet 21. august 2019 Det er opp til deg hva du vil gjøre med dine egne penger. Har du egen konto? 2
Jojo jojo Skrevet 21. august 2019 #4 Skrevet 21. august 2019 Hvorfor hadde moren din tilgang på ditt kort? Stipendet skal jo brukes på skoleting, og det er det er det jo du som trenger. Bor foreldrene dine sammen? 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #5 Skrevet 21. august 2019 2 minutter siden, Jojo jojo skrev: Hvorfor hadde moren din tilgang på ditt kort? Stipendet skal jo brukes på skoleting, og det er det er det jo du som trenger. Bor foreldrene dine sammen? Hun beholdt korte mitt under hele videregående året mitt! Ble ferdig med VGs nå for 2 mnd tilbake. Anonymkode: 3cf85...297
Jojo jojo Skrevet 21. august 2019 #6 Skrevet 21. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hun beholdt korte mitt under hele videregående året mitt! Ble ferdig med VGs nå for 2 mnd tilbake. Anonymkode: 3cf85...297 Hvorfor? Det er utsendt i ditt navn. Vel, det høres ut som hun har svindlet deg. At faren din har lite penger er ikke ditt problem, det er hans. 8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #8 Skrevet 21. august 2019 Høres ut som moren min. Hun lånte pengene jeg fikk til konfirmasjonen, og da jeg senere begynte på videregående og fikk stipend, krevde hun at jeg skulle betale for meg hjemme. Jeg betalte allerede for bøker og annet skolemateriell, transport til/fra skole, klær og stellesaker til meg selv, og så mente hun at jeg også skulle gi fra meg det lille som evt. ble til overs. Da nektet jeg altså, jeg hadde aldri fått tilbake de pengene hun lånte tidligere heller. Anonymkode: 5e3e9...c6a 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #9 Skrevet 21. august 2019 Dett var da bare trist.... Jeg hadde vært mer enn bare sur og irritert, hvis jeg var deg. Du kan jo faktisk anmelde din mor for tyveri. Stipendet er din eiendom, og skal brukes på din skolegang. Normalt betales stipend ut til søkeren, altså deg. Det har tydeligvis skjedd, men så av en eller annen grunn, har din mor hatt tilgang til kortet ditt og altså tatt ut deler av pengene og gitt deg, mens største delen skulle brukes til sparing. Nå er disse pengene altså regelrett stjålet i fra deg, og gitt til din far! Men hvis de er overført til din konto fra Lånekassen, og deretter overført til en annen konto (i ditt navn?), så er det fullt mulig å spore pengene. Det vil da også fremgå av uttak fra denne andre kontoen at de er gitt til din far, og ikke kommet deg til gode. Og det uten ditt samtykke. Jeg forstår at det sikkert føles veldig vanskelig, men jeg ville faktisk ha tatt turen til politiet, fremlagt saken, og bedt de hjelpe deg. Hvis du bare lar dette fare, så virker det ikke helt utenkelig at dine foreldre vil utnytte deg igjen og igjen. Anonymkode: 2f82a...b2d 3
Fru Uperfekt Skrevet 21. august 2019 #10 Skrevet 21. august 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun beholdt korte mitt under hele videregående året mitt! Ble ferdig med VGs nå for 2 mnd tilbake. Anonymkode: 3cf85...297 Dette har hun ikke lov til Ville kommet meg vekk, og så ville jeg anmeldt
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #11 Skrevet 21. august 2019 Jeg hadde krevd å få se kontoutskriftene. Anonymkode: 5b417...b8c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #12 Skrevet 21. august 2019 5 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Dette har hun ikke lov til Ville kommet meg vekk, og så ville jeg anmeldt Ja, det tror jeg faktisk jeg ville gjort også når jeg tenker meg om. Anonymkode: 5b417...b8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå