AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 Jeg jobber som vikar på et sykehjem for demente. (Nattevakt) Neste uke så drar samboeren min bort en uke. Jeg ser at det ligger ute mye ledige vakter, men vet ikke om jeg kan søke på de. Problemet er at jeg har en hund(liten hund på 5 kg). Jeg tenker at det blir altfor lenge for han å være alene fra klokken 22 til 08 neste dag. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med å ta med hund på natt? Er det lov? Må uansett spørre på avdelingen men tenkte å høre her først. Noen med erfaringer? Anonymkode: b0c98...bf2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. august 2019 #2 Skrevet 21. august 2019 Tviler sterk på at det er lov.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #3 Skrevet 21. august 2019 Ei jeg kjenner har ofte med hunden på nattevakt, men det er en ganske rolig bolig. Du får høre med avdelingsleder. Anonymkode: a18c7...724 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #4 Skrevet 21. august 2019 Hva med de som allergiske av ansatte og pasienter? Hvis du får lov,må alle få lov, kan vel bli mange bikkjer etterhvert på samme skiftet ..? Anonymkode: 2888a...b93 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #5 Skrevet 21. august 2019 Det tviler jeg sterkt på, med tanke på allergier, hygiene, osv. Og hva gjør du med hunden om det ringer hos en pasient og du må aktivt gjøre noe? Men du kan jo høre med sjefen. Anonymkode: 9da7f...037
Chantielle Skrevet 21. august 2019 #6 Skrevet 21. august 2019 (endret) Ei venninne av meg har med sin hund på nattevakter,men måtte selvsagt få tillatelse fra ledelsen først.Hun måtte sende skriftlig søknad. Hunden er veldig rolig,reagerer ikke på plutselige lyder osv. Hunden måtte først komme på arbeidsplassen hennes,slik at ledelsen fikk møte den. Tviler på at du får ta hunden din med uten en grundig forhåndsbehandling av saken hos ledelsen.Hunden taklet greit å ligge i ro på 'kontoret', dersom min venninne måtte forlate den der en stund. Endret 21. august 2019 av Chantielle
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #7 Skrevet 21. august 2019 Sover ikke hunden mellom kl. 22-08? Anonymkode: c20ba...302 4
Muskath Skrevet 21. august 2019 #8 Skrevet 21. august 2019 En jeg jobbet sammen med på sykehjem hadde ofte med seg hunden på kveldsvakter. En liten hund som holdt seg mest på vaktrommet . Hun var ute noen turer med den og den lå litt i bilen og sov innimellom. Var ingen som sa noe på det, enkelte av pasientene likte å kose litt med den også.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #9 Skrevet 21. august 2019 Det må du nok spørre om på avdelingen. Men sover ikke hunden mellom 22 og 08? Det gjør min hund hvis jeg gjør det Anonymkode: 78b57...f6f
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #10 Skrevet 21. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som vikar på et sykehjem for demente. (Nattevakt) Neste uke så drar samboeren min bort en uke. Jeg ser at det ligger ute mye ledige vakter, men vet ikke om jeg kan søke på de. Problemet er at jeg har en hund(liten hund på 5 kg). Jeg tenker at det blir altfor lenge for han å være alene fra klokken 22 til 08 neste dag. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med å ta med hund på natt? Er det lov? Må uansett spørre på avdelingen men tenkte å høre her først. Noen med erfaringer? Anonymkode: b0c98...bf2 Hund har ingenting å gjøre på jobben din. Skaff deg hundenattevakt eller hold deg hjemme. Anonymkode: 9eda5...24a 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #12 Skrevet 21. august 2019 Hunden sover, ikke noe problem å la den være hjemme. Anonymkode: 7cbc8...7bb 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #13 Skrevet 21. august 2019 Med tanke på hygiene og sånt så er det da flere sykehjem som pleier å ha hunder på besøk så pasientene får kose. Vet til og med om et par sykehjem som har katt som bor på avdelingen. Anonymkode: ab894...da1 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #14 Skrevet 21. august 2019 Du bør spørre først. På avdelingen hvor en i min famile bor, det flere av de som jobber der som har med hund av og til. Husk, av en eller annen grunn er eldre mindre allergiske enn yngre. Anonymkode: 8846d...7f4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #15 Skrevet 21. august 2019 En kollega av meg har med seg hunden sin på nattevakt, og det er da helt greit. Den går jo ikke inn i leiligheten til beboerne. Anonymkode: a25e1...bc8 4
The Kitten Skrevet 22. august 2019 #16 Skrevet 22. august 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Med tanke på hygiene og sånt så er det da flere sykehjem som pleier å ha hunder på besøk så pasientene får kose. Vet til og med om et par sykehjem som har katt som bor på avdelingen. Anonymkode: ab894...da1 Man kan t.o.m ha besøkshest! 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #17 Skrevet 22. august 2019 Så lenge hunden er voksen, avbalansert og stueren kan det godt hende det går fint. Man kan selvsagt ikke ha med en psyko valp som tisser i hvert et hjørne og biter alle 😅Men det må uansett avklares med ledelsen. Anonymkode: 01eb1...3a4 2
Sirah Skrevet 22. august 2019 #18 Skrevet 22. august 2019 Hør med ledelsen Mange av beboerne syntes nok bare det er kjempehyggelig! Kjenner flere hunder som er besøkshunder og det bruke å være kjempestas. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #19 Skrevet 22. august 2019 Ta med hunden. Bare hyggelig. Ikke hør på alle disse grinebiterne som ikke aner hva de snakker om. Skulle tro hunden var livsfarlig. Anonymkode: 277f7...f7e 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #20 Skrevet 22. august 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som vikar på et sykehjem for demente. (Nattevakt) Neste uke så drar samboeren min bort en uke. Jeg ser at det ligger ute mye ledige vakter, men vet ikke om jeg kan søke på de. Problemet er at jeg har en hund(liten hund på 5 kg). Jeg tenker at det blir altfor lenge for han å være alene fra klokken 22 til 08 neste dag. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med å ta med hund på natt? Er det lov? Må uansett spørre på avdelingen men tenkte å høre her først. Noen med erfaringer? Anonymkode: b0c98...bf2 Vet om flere som har det, med små rolige hunder. Går sikkert fint og mange eldre elsker dyr😁 Anonymkode: d296e...d3a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå