AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 Hei Vi har fått plass i barnehage for barnet vårt om en ukes tid. Det var ikke førstevalget, men virker som en bra barnehage. Jeg lurer litt på prosessen fremover. Er det normalt at man ringer barnehagen før barnet begynner for å planlegge tilvenningen, eller møter man bare opp den dagen man begynner og tar det derifra? Burde jeg snakke med dem før hun begynner? Har ingen spesielle spørsmål som ikke kan vente med å stilles den dagen vi faktisk er der. Anonymkode: 17a96...f32
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #2 Skrevet 21. august 2019 Det er vanlig at de gir et tidspunkt dere skal møte opp. Det passer gjerne dårlig om dere møter opp midt i den travleste tiden. De tar gjerne imot de nye barna når de andre går ut for å leke, så det nye barnet får se seg om i fred og ro inne på avdelingen, og kontaktpersonen får snakket med foreldre og barn litt i fred. Har du ikke fått noe informasjon, be om det. Har de utstyrsliste, liste over rutiner, hva vil de dere skal ha med i barnehagen, osv. Anonymkode: 1eec6...283
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #3 Skrevet 21. august 2019 Ofte ringer barnehagen deg eller sender et skriv, men om oppstart er allerede om en uke ville jeg ringt barnehagen om ikke de hører fra seg og hørt når dere skal komme feks. Det skal som regel planlegges litt, feks at den som skal være ditt barns "hovedkontakt" de første dagene er der når dere kommer. Anonymkode: 9e30f...0a9 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #4 Skrevet 21. august 2019 Har du fått startdato så trenger du ikke gjøre mer enn å møte på morgenen den dagen jeg har hvertfall aldri fått noe spesielt tidspunkt å møte på.. Tilvenningen trenger ikke planlegges den tar man gjerne dag for dag når man ser hvordan det går seg til. Jeg har opplevd å bli oppringt av ped-leder for en prat noen uker før oppstart. Men tror ikke det er vanlig altså. Føler du for det kan du sikkert ta en telefon selv også så føler du deg tryggere. Anonymkode: 9b698...912
hjärterdam Skrevet 21. august 2019 #5 Skrevet 21. august 2019 Jeg har hatt barn i 5 ulike barnehager på ulike kanter av landet, og alltid blitt oppringt av ped leder i forkant. Jeg ville ringt og avklart tidspunkt, hva dere trenger ha med dere og slike ting. Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #6 Skrevet 21. august 2019 Tusen takk for svar 😊 jeg ringer nok bhg i morgen for å høre med dem😉 Anonymkode: 17a96...f32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå