Gå til innhold

Gode fristende fiskeretter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke glad i fisk, men spiser laks en sjelden gang med rømme, agurksalat og poteter til. 

Kunne tenkt meg noen tips til gode fiskemiddager. Noe som frister. Gjerne med torsk eller laks. Noen som har noe tips?

Anonymkode: 00970...75f

Skrevet

Torskefilet i form i ovnen, toppet med ceme fraiche med sitronpepper, og grovhakkede mandler. Serveres med råkost eller brokkoli/blomkål/gulrot/rosenkål, og poteter. 

Torskecurry: løk, rød/gul paprika, gulrøtter, sjampinjong, rød currypaste, kokosmelk, og torsk. En dæsj sitron til slutt. 

Lettsaltet torsk med bakte søtpotetstenger med kanel, bakt gulrot og kålrot med timian, og ris kokt i kokosmelk og karri. 

Lettsaltet torsk med poteter og rotmos (godt med søtpotet i). 

Fiskekaker i grove pitabrød, med søtpotet, gulrot og løk i terninger, soyasaus, og dressing laget av drømmelett, ketchup, ingefær, og hvitløk. 

Bakt laks med byggryn og dampede grønnsaker (kan være så enkelt som amerikansk blanding), og soyasaus. 

Wok med laks og sweet chili-saus og nudler. 

Anonymkode: e0ab7...2a4

• Liker 3
Skrevet

Laks/ørret med mangosalat, rømme og sweet chili saus

Torsk panert med panco, servert med fries eller mos og ønskede grønnsaker

Fiskesuppe med det man ønsker av sjømat

Stekt seifilet med råkost og potet

Fiskeburger

Skattekiste - ønsket fisk i terninger bakes i folie med grønnsaker etter ønske, krydder og creme f.

Torsk med chorizosalsa - sjekk trines matblogg

Anonymkode: 9a806...066

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Laks/ørret med mangosalat, rømme og sweet chili saus

Torsk panert med panco, servert med fries eller mos og ønskede grønnsaker

Fiskesuppe med det man ønsker av sjømat

Stekt seifilet med råkost og potet

Fiskeburger

Skattekiste - ønsket fisk i terninger bakes i folie med grønnsaker etter ønske, krydder og creme f.

Torsk med chorizosalsa - sjekk trines matblogg

Anonymkode: 9a806...066

Takk for tips! 👍 Lurer på hva panco er... 😊

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Torskefilet i form i ovnen, toppet med ceme fraiche med sitronpepper, og grovhakkede mandler. Serveres med råkost eller brokkoli/blomkål/gulrot/rosenkål, og poteter. 

Torskecurry: løk, rød/gul paprika, gulrøtter, sjampinjong, rød currypaste, kokosmelk, og torsk. En dæsj sitron til slutt. 

Lettsaltet torsk med bakte søtpotetstenger med kanel, bakt gulrot og kålrot med timian, og ris kokt i kokosmelk og karri. 

Lettsaltet torsk med poteter og rotmos (godt med søtpotet i). 

Fiskekaker i grove pitabrød, med søtpotet, gulrot og løk i terninger, soyasaus, og dressing laget av drømmelett, ketchup, ingefær, og hvitløk. 

Bakt laks med byggryn og dampede grønnsaker (kan være så enkelt som amerikansk blanding), og soyasaus. 

Wok med laks og sweet chili-saus og nudler. 

Anonymkode: e0ab7...2a4

Mange gode tips! 😊 Fiskekaker i pita hørtes veldig fristende ut. Takk 👍

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! 👍 Lurer på hva panco er... 😊

Ikke panco men panko.

Det er asiatisk brødkrumme, gir supergod panering. Finnes i asiabutikk. 

Anonymkode: 46da9...54c

• Liker 1
Skrevet

Superenkelt og veldig raskt.

Findus gourmet frossen torskefileer. Trekkes de få minuttene det står på pakken i saltet vann.

Findus wok med kokkosmelk saus (i frysedisken) stekes i pannen de få min det står på pakken. 

God, enkel sunn middag på 10 min.

Anonymkode: 352ca...808

• Liker 1
Skrevet

Har en fiskesuppe som er ganske god:

2-3 stk gulrot, 1 ss Pataks curry paste, 1 gul løk, 2 fedd hvitløk, 1 stk chilli, 1 terning kyllingbuljong, 1 terning fiskebuljong, 3 dl vann, 3 dl fløte (1 liten kartong), 1 boks hakka tomater, laks/torsk.

1. Skjær løk i ringer, gulrot i små staver. Stek dette i ei gryte sammen med curry paste i ei panne med litt olje/smør i 1-2 minutter. 

2. Ha finhakka hvitløk og chilli i gryta og stek litt sammen. 

3. Kok opp 3 dl vann og løs opp bunjongterningene i dette og ha bunjongvannet i gryta.

4. Ha i boksen med hakka tomater og laks kuttet i terninger/biter. 

5. Kok alt i 5-10 minutter, til gulrøttene er spiseklare.

6. Ha i fløten.

7. Server gjerne sammen med nanbrød ol. 

:) 

Skrevet

Bytt laksen med makrell. Samme tilbehør  +  smeltet smør.     :spise:

• Liker 1
Skrevet

Fiskeboller uten melk i karrisaus med råkost og nypoteter. Bruk en halv appelsin eller en klementin og klem over råkosten. 

Anonymkode: 36409...bc1

Skrevet

Torsk med nøttetopping.  Bland hakka hasselnøtter med litt creme fraiche, en skvis sitronsaft, litt salt og pepper. Ha det på filetene og bak i ovn på 18 grader i ca 15 minutter. Tiden kommer an på hvor tykke filetene er.  Bruker bare dampa brokkoli og ris eller kokte poteter til. 

Anonymkode: 48f22...553

• Liker 1
Skrevet

Torsk gjør seg overraskende godt i tomatsaus/gryte, og pleier å være en positiv overraskelse for folk som ikke tror de liker fisk :)

Google torsk i tomat el.l finner du mange oppskrifter, bl.a disse to som jeg har prøvd, især den som er i form er kjekk hverdagsmat:

https://www.matprat.no/oppskrifter/familien/torsk-i-form-med-tomat-og-oliven/

https://trinesmatblogg.no/recipe/fiskegryte-med-torsk-og-tomat/

Anonymkode: 7e9c7...1a2

• Liker 3
Skrevet
På 21.8.2019 den 16.06, AnonymBruker skrev:

Torsk gjør seg overraskende godt i tomatsaus/gryte, og pleier å være en positiv overraskelse for folk som ikke tror de liker fisk :)

Google torsk i tomat el.l finner du mange oppskrifter, bl.a disse to som jeg har prøvd, især den som er i form er kjekk hverdagsmat:

https://www.matprat.no/oppskrifter/familien/torsk-i-form-med-tomat-og-oliven/

https://trinesmatblogg.no/recipe/fiskegryte-med-torsk-og-tomat/

Anonymkode: 7e9c7...1a2

Dette tenker jeg å prøve. Synes fisk i tomat ser mer innbydende ut for meg. Skal ha klippfisk til middag i dag faktisk, med hvit saus, gulrøtter og poteter. 😊🐟

Skrevet

Takker alle som kom med tips til fiskeretter. Kommer til å prøve litt forskjellige av dem! 😊🐟👍

Skrevet

Liker å grille en hel lakseside. Smører først inn med sitron, salt, pepper og dill. Griller og serverer med enten potetmos og wokede gulrøtter i staver eller ovnsbakte potetbåter og Aioli til

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker noen ganger å panere fisken med cornflakes. Det synes vi er godt.

Anonymkode: 47eae...16d

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker noen ganger å panere fisken med cornflakes. Det synes vi er godt.

Anonymkode: 47eae...16d

Høres da skøyeraktig ut.   😀

Gjest Alkoholist
Skrevet

Fiskegrateng og poteter med smeltet smør over, med revet rå gulrot. 

Skrevet

En god seibiff med masse stekt løk, poteter og råkostsalat er noe av det beste jeg vet. 

Pastasalat med røyket laks, pesto og oliven er også en slager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...