Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt? Er lenge siden jeg har kjent skikkelige slag/spark.. Kjenner masse liv i form av store bevegelser både oppover og nedover, kjenner at han flytter på beina osv. Men er lenge siden jeg har kjent skikkelige karatespark slik jeg kjente mye av før 😦 Er det vanlig, er det bare blitt litt trangt? Er 30+5 uker på vei.. 

Anonymkode: 8bc1e...557

Skrevet

Hei! Det er vanlig, når baby vokser den har ikke så mye plass der å sparke. Jeg pleide drikke kaldt vann med isbiter eller spisse sjokolade for å se om den beveget på seg. Vis du er bekymret kan du ringe til sykehus eller jordmor, de kan høre på hjerteslag. 

Anonymkode: 5e107...8f1

Skrevet

Det er ikke uvanlig at bevegelsene endrer seg etterhvert som det blir trangere og også etter hvordan babyen ligger. 

Om du er utrygg, er det likevel helt innafor å ta en telefon til føde/lege/jordmor og be om en kontroll. Bedre føre var, selv om barnet sannsynligvis har det helt fint. 

Anonymkode: e7f73...397

Skrevet

Takk for svar! Jeg er egentlig ikke veldig bekymret, kjenner som sagt masse liv hver dag. Er bare annerledes, ingen karatespark i blæra lenger liksom. Men kjenner masse romstering gjennom hele dagen, så bevegelse er det nok av.. Ville bare dobbeltsjekke med mer erfarne mødre, er mitt første svangerskap 🙈

Anonymkode: 8bc1e...557

Skrevet

Helt normalt, grunnet plassmangel. Hos meg gikk det over til skikkelig ekle ålebevegelser, kjentes ut som en enorm slange som kveilet seg rundt der inne :s

Anonymkode: 3b79f...917

Skrevet

Etter uke 30 kjente jeg ikke et eneste spark! Kun romstering😊 veldig normalt

Anonymkode: 36013...418

Skrevet

Uke 38 her, så litt lengre på vei, men kjenner meg igjen :) Så lenge du kjenner bevegelse, så er det det viktigste!

Anonymkode: 473ab...0d4

Skrevet

De to siste mnd var det bare romstering og pressing rundt om i magehuset. Nå som han er ute skjønner jeg hva han drev på med hehe. Kjenner igjen bevegelsesmønsteret.

Skrevet

Helt normalt 😊 du skal kjenne kraftige bevegelser.. ikke nødvendigvis spark. Fosteret ligger veldig krøket sammen mot slutten siden det blir trangt. Da er det ikke plass til å utføre slike karatespark lenger 😉 jeg hadde det helt likt.. åling vil jeg kalle det!

Anonymkode: 959ed...c5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...