Gå til innhold

Hvor mye betale barnevakten for pass 3 døgn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg bestilte en bryllupsreise fra torsdags kveld til søndags kveld (3 døgn) hvor besteforeldrene skulle passe sønnen vår på 14 mnd. Nå har de blitt syke og kan ikke passe, vi har og lagt ut mange tusen på reisen som vi ikke får tilbake dersom vi avlyser.

Derfor lurer jeg på hvor mye dere ville tilbydt ei 22 år gammel barnevakt (studerer barnehagelærer) for å passe sønnen i 3 døgn samt overnatte i huset deres?

Anonymkode: bd587...d8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3000? Syns det er minimum for tre døgn, men greit nok. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg også tenkte 3000 😊 og en flaske vin!

Anonymkode: 63367...815

• Liker 1
Skrevet

3500kr kanskje?

Anonymkode: bd587...d8d

Skrevet

3500, en flaske vin og bensin/utlåne av egen bil de dagene :) 

Anonymkode: 44038...e2c

• Liker 1
Skrevet

2895,80 kr.

Anonymkode: 3e8a7...de3

• Liker 1
Skrevet

Ikke det som er spørsmålet, men jeg hadde ikke reist med mindre barnet kjenner barnevakten veldig godt og er vant til å bli passet over natta av henne (eller for å være ærlig hadde jeg neppe reist da heller, med mindre jeg var nødt). Tre døgn er lenge for et så lite barn, og barnepsykologer anbefaler ikke å være borte så lenge fra så små barn https://www.babyverden.no/baby/vent-med-a-reise-fra-barnet-ditt/

Anonymkode: dc4f8...6fd

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor denne dumme vinflasken? Hva er det med folk, alkohol skal alltid dras inn.

IKKE gi henne alkohol!

Uansett så bør jo dette være et familiemedlem som skal passe barnet, hvem er så jævla ego å drar på tur med et barn på 14mnd hjemme?? Dagens foreldre er faen meg en skandale gjennomsnittlig.

Hold dere hjemme!

Anonymkode: ef991...e0b

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor denne dumme vinflasken? Hva er det med folk, alkohol skal alltid dras inn.

IKKE gi henne alkohol!

Uansett så bør jo dette være et familiemedlem som skal passe barnet, hvem er så jævla ego å drar på tur med et barn på 14mnd hjemme?? Dagens foreldre er faen meg en skandale gjennomsnittlig.

Hold dere hjemme!

Jeez, så snerpete... Jeg hadde blitt kjempeglad for en flaske vin og 3000-3500 kr. Jeg regner at de kjenner barnevakten nok til å vite om hun liker vin eller ikke. Hvis hun ikke liker vin så gi henne noe annet :)

Anonymkode: b818f...118

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

IKKE gi henne alkohol!

Hold dere hjemme!

Altså- jeg begynt som barnevakt når jeg var nesten 13 og begynt å passe på nyfødt barn når jeg var 13.5. Først når moren var der slik at hun kunne gjøre ting rundt huset og seinere alene.  Hvorfor må det være familiemedlemmer?  Jeg passet på forskjellige barn frem til jeg var 25.  God forbid foreldre må ha barnevakt inne mellom!  Ta deg sammen mammapoliti! 

Anonymkode: f1136...d43

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

IKKE gi henne alkohol!

Hold dere hjemme!

I de fleste andre land er det FULLSTENDIG innafor for foreldre å dra bort en helg når babyen er den alderen, mange steder også helt ned i seks mn alder. Norge er svært spesielle mtp på denne tankegangen. 

Anonymkode: 0f85d...0d6

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

IKKE gi henne alkohol!

Hold dere hjemme!

Dette var nok mer generasjonen før oss sin greie vel? Det var helt vanlig å passe barn da jeg var tenåring. Vet søren ikke hvor mange barn jeg har passet, det er ikke få! Og der jeg vokste opp, så slapp de småbarna ut til oss fordi vi passet på dem, det var ikke spørsmål det. Vi bare gjorde det, og da var vi fra bare 10 år. 

Venner som er eldre enn meg forteller at de trillet babyer og var barnevakt for småttinger fra de var 13 år her i Norge? 

Men en ting er greit å være obs på, og det er alderen barn ikke takler så lett å bli "adskilt" fra foreldre. 16-måneders alder har jeg lest kan være litt kritisk i så henseende. Men er det en flink barnevakt en stoler på, og som barnet har møtt noen ganger på forhånd, så går det nok helt fint! 

Skrevet

Jeg tenker en plass mellom 3-4000 kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...