AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 "Menn frykter at kvinner skal le av dem. Kvinner frykter at menn skal drepe dem." (sitat av Margaret Atwood) - Enig/uenig? Anonymkode: b1fc4...692
SoWhat? Skrevet 21. august 2019 #4 Skrevet 21. august 2019 Det var da voldsomt. Kan ikke si meg enig i det nei.
Isaccis Skrevet 21. august 2019 #5 Skrevet 21. august 2019 Det er ikke et sitat, det er resultat av en undersøkelse/studie. 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #6 Skrevet 21. august 2019 Akkurat nå, spegel skrev: Helt uenig. For noe tull. Kan du utdype? Jeg (kvinne) kjente meg i hvert fall igjen i sitatet. Ikke at jeg tenker på å bli myrdet hele tiden, men når jeg går hjem alene i mørket er jeg bestandig på vakt, og det er jo i bunn og grunn det jeg er redd for. Å bli voldtatt, og kanskje drept. Spesielt i utlandet og ukjente strøk. Nå kan jeg ikke snakke for menn, men tviler på at de er så redd for å bli angrepet og drept av en kvinne? Om man skal dømme fra dette forumet, er det avvisninger som svir mest, at kvinnen ikke synes de er god nok eller maskulin nok. Ergo "bli ledd av"? Anonymkode: b1fc4...692 2
kisskissbangbang Skrevet 21. august 2019 #7 Skrevet 21. august 2019 Ja. Det er jo litt satt på spissen, men det stemmer bra. Men er redd for avvisning, å ikke få pult, kvinner er redd for å bli voldtatt og drept. 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #8 Skrevet 21. august 2019 Jeg er ihvertfall oftere og mere redd for å bli voldtatt enn å bli ledd av. Har blitt voldtatt før, kjenner flere som har blitt det, det er en rasjonell frykt når det er så vanlig. Når det er mørkt er jeg på vakt for alle menn jeg går forbi eller som går bak meg. Tviler på menn går hjem etter mørkets frembrudd og er redd for å bli dratt inn i en busk og knullet av en dame. Anonymkode: 13a87...f5f 2
herzeleid Skrevet 22. august 2019 #9 Skrevet 22. august 2019 Et bedre sitat vil kanskje være "menn frykter at kvinner skal ødelegge livene deres, kvinner frykter at menn skal ta livene deres".
Gjest SVK Skrevet 22. august 2019 #10 Skrevet 22. august 2019 On 8/21/2019 at 10:58 AM, AnonymBruker said: Jeg er ihvertfall oftere og mere redd for å bli voldtatt enn å bli ledd av. Har blitt voldtatt før, kjenner flere som har blitt det, det er en rasjonell frykt når det er så vanlig. Når det er mørkt er jeg på vakt for alle menn jeg går forbi eller som går bak meg. Tviler på menn går hjem etter mørkets frembrudd og er redd for å bli dratt inn i en busk og knullet av en dame. Anonymkode: 13a87...f5f Forferdelig at du har blitt voldtatt og kan bare snakke for meg selv, men jeg er mann og redd for å gå ute om natten. Nei, jeg er ikke redd for å bli voldtatt, men jeg er redd for å bli slått ihjel.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #11 Skrevet 22. august 2019 30 minutter siden, herzeleid said: Et bedre sitat vil kanskje være "menn frykter at kvinner skal ødelegge livene deres, kvinner frykter at menn skal ta livene deres". Enig. Dette med at man kun kan skade de som er fysisk svakere enn en selv virker å være svært korttenkt. Men klart det er jo mange som liker halvsannheter som det sitatet, men det finnes jo sannheter i omtrent alt. "Kvinner er bare ute etter pengene til mannen" er jo også en halvsannhet og satt på spissen. Anonymkode: 6fc19...e44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå