AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 Man hører jo stadig om fedre som stikker av fra ansvaret, men veldig sjeldent mødre. Svigerinnen min har nå stukket av med en ny mann og broren min sitter igjen med en 2 åring helt alene. Hun sa hun ikke ønsket noen kontakt, og har flyttet langt unna. Det er jo på en måte ikke «verre» enn når menn gjør det, men jeg blir på en måte mer sjokkert når en mor har båret frem et barn, elsket det i 2 år, og så bare forsvinne. Hører også med til historien at moren har et eldre barn som hun tok med seg, så det er altså bare minstemann hun forlater. Hvordan forklarer man det til et lite barn? 💔💔💔 Anonymkode: fb012...184 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #2 Skrevet 21. august 2019 Er moren ved sine fulle fem? Eller er det diagnoser/rus i bildet? Klarer ikke se for meg at oppegående folk gjør sånt😅 Anonymkode: 0cd62...9bc 21
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #3 Skrevet 21. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er moren ved sine fulle fem? Eller er det diagnoser/rus i bildet? Klarer ikke se for meg at oppegående folk gjør sånt😅 Anonymkode: 0cd62...9bc Ingen rus, og ingen diagnoser, men hun har hatt en del oppfølging av barnevernet og mulig hun burde fått en diagnose. Jeg greier heller ikke se for meg at «oppegående» folk gjør sånn, men mange (tilsynelatende oppegående) menn gjør jo det. Det er liksom det at hun er mor som gjør det litt verre i mine øyne, selv om det ikke burde spille noen rolle. Ts Anonymkode: fb012...184 3
Gjest Alkoholist Skrevet 21. august 2019 #4 Skrevet 21. august 2019 Ja det finnes sånne mødre. Det finnes også kvinner som sitter i fengsel for å ha drept sine egne barn.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #5 Skrevet 21. august 2019 Vet om en mann som har to barn med forskjellige mødre, der han har omsorgen for det eldste, med en mor som ikke ønsker kontakt, og han selv har ikke kontakt med det yngste. Synes faktisk den er verre å forstå, for han sitter på andre siden med eldste og ser hvor vondt det er for barnet, så han vet veldig godt hva han selv gjør mot yngste. Men det er råttent uansett om det er mor eller far som gjør det. Anonymkode: abfbf...dc2 18
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #6 Skrevet 21. august 2019 Det finnes jo også de som har innsikt i som egen manglende omsorgsevne, og i de tilfellene er det jo en bragd hvis de klarer å overlate barnet til noen som er bedre utrustet, og selv klare å holde seg unna. Anonymkode: b989f...d97 13
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #7 Skrevet 21. august 2019 Sikkert noe i veien med henne. Grusomt for et lite barn å være uten en mor 😢 Barn er tross alt mer knyttet til mor fra naturens side Anonymkode: 81023...4fb 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #8 Skrevet 21. august 2019 Han ville ikke ha abort, hun ville, tror ikke han trodde at hun faktisk mente det når hun sa hun ikke ville ha barn. Men han er alenefar nå og klager konstant over at eks-dama dumpet babyen på han og stakk. Anonymkode: 58081...7e4 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #9 Skrevet 21. august 2019 Helt forferdelig å høre. Stakkar den lille 2 åringen som plutselig sitter der uten mammaen sin. Håper faren er en god forelder og tar godt vare på hen. Anonymkode: 75c6b...39a 7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #10 Skrevet 21. august 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert noe i veien med henne. Grusomt for et lite barn å være uten en mor 😢 Barn er tross alt mer knyttet til mor fra naturens side Anonymkode: 81023...4fb Det er virkelig bare tull! Mange mødre er minst like psykopatiske og ødeleggende for barn, som hva fedrene er. Anonymkode: b989f...d97 12
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #11 Skrevet 21. august 2019 49 minutter siden, AnonymBruker said: Det er virkelig bare tull! Mange mødre er minst like psykopatiske og ødeleggende for barn, som hva fedrene er. Anonymkode: b989f...d97 Det er sikkert sant. Men poenget mitt er at barn søker mor mer enn far grunnet biologi, så fravær av mor er verre for barnet enn fravær av far Anonymkode: 81023...4fb 6
Outlander Skrevet 21. august 2019 #12 Skrevet 21. august 2019 Å være ærlig må jeg si at barnet er HELDIG hun stakk av nå. Det er ikke normalt, men noen barn ville ha hatt et mye bedre liv uten skadene mødre som har ødelagt dem totalt. Han må nå beskytte seg selv og barnet fra at moren plutselig vil prøve å ta over samvær igjen etter noen år og den ny boytoy er ikke så fristende lenger. 10
Outlander Skrevet 21. august 2019 #13 Skrevet 21. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er sikkert sant. Men poenget mitt er at barn søker mor mer enn far grunnet biologi, så fravær av mor er verre for barnet enn fravær av far Anonymkode: 81023...4fb Ikke alltid. 8
SoWhat? Skrevet 21. august 2019 #14 Skrevet 21. august 2019 Det er jammen ikke alt en kan forstå. Uansett om det er noe eller far som flytter fra barnet og ikke vil ha kontakt (!!?) Så er det ett eller annet feil et sted. Man svikter ikke barnet sitt på den måten. Veldig rart, og veldig trist. Håper faren er en god pappa, og at han tar godt vare på barnet. Uff 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #15 Skrevet 21. august 2019 Jeg vet om ei dame som hadde to barn med kjæresten. Flyttet langt bort og tok med minste og fant seg en annen mann. Alså.. Skille søsken?! Mannen var fortvilet og det har vert mye styr. Han synes det var grusomt at søsknene skulle skilles på den måten. Anonymkode: 4fad5...b75 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #16 Skrevet 21. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han ville ikke ha abort, hun ville, tror ikke han trodde at hun faktisk mente det når hun sa hun ikke ville ha barn. Men han er alenefar nå og klager konstant over at eks-dama dumpet babyen på han og stakk. Anonymkode: 58081...7e4 Jeg tenker at det er 2 sider av en sak, du har bare hørt hans versjon. Anonymkode: 54a3a...8f2 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #17 Skrevet 21. august 2019 8 minutter siden, Outlander skrev: Ikke alltid. Men veldig ofte. Anonymkode: 54a3a...8f2 4
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 21. august 2019 #18 Skrevet 21. august 2019 Kjenner til noen gjennom jobben min. Mødre som har av egen vilje valgt å flytte bort fra barna sine, enten ved å la barnet bli igjen hos far, eller uten omsorgsperson i det hele tatt. Noen har flyttet langt unna å fått ny familie med mann og barn der. Andre har flyttet unna og forsøkt kommet tilbake igjen senere. Jeg har ikke hatt mye å gjøre med disse mødrene etter at de har flyttet, men har derimot hatt mye med det forlatte barnet å gjøre. Det er helt hjerterått. Jeg kjenner også til fedre, men syns faktisk det ER verre med disse mødrene. Ser også ofte at det virker verre for barnet som blir forlatt.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #19 Skrevet 21. august 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sikkert sant. Men poenget mitt er at barn søker mor mer enn far grunnet biologi, så fravær av mor er verre for barnet enn fravær av far Anonymkode: 81023...4fb Det er poenget ditt ja, men du kan jo ikke underbygge det med noe som helst, annet enn gammeldagse og feilaktige fordommer. Anonymkode: b989f...d97 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #20 Skrevet 21. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Man hører jo stadig om fedre som stikker av fra ansvaret, men veldig sjeldent mødre. Svigerinnen min har nå stukket av med en ny mann og broren min sitter igjen med en 2 åring helt alene. Hun sa hun ikke ønsket noen kontakt, og har flyttet langt unna. Det er jo på en måte ikke «verre» enn når menn gjør det, men jeg blir på en måte mer sjokkert når en mor har båret frem et barn, elsket det i 2 år, og så bare forsvinne. Hører også med til historien at moren har et eldre barn som hun tok med seg, så det er altså bare minstemann hun forlater. Hvordan forklarer man det til et lite barn? 💔💔💔 Anonymkode: fb012...184 Jeg kjenner en sånn. Min mor. Anonymkode: eef9b...957 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå