Gå til innhold

Hvor mye drikke - til koldtbord??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo endel tråder her om hvor mye drikke man beregner pr. pers. til treretters og til festen og sånn, men jeg lurer på hvor mye drikke (vin og øl) jeg bør beregne til hver under koldtbordet. Vi skal ha mest "lett mat"; ørret, laks, roastbeef, div. pålegg og salater, og vi kommer ikke ha dessert annet enn frukt og sånn.

Hvis det er noen som allerede har arrangert fest med koldtbord - hvor mye gikk det sånn ca av hver type (hvitvin, rødvin, øl)? Mineralvann kommer vi til å ha mye av uansett, så det er ikke så farlig.

Tips mottas med takk! :P

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Åh, dette lurer eg også på altså!!! Tex veit kanskje?

Gjest Gjesta
Skrevet

Søøøøte Tex iler til unnsetning....... :ler:

Vi hadde koldtbord i vårt bryllup. Vi inviterte rundt hundre gjester, og kjøpte inn 30 flasker hvitvin og 40 flasker rødvin. Det gikk faktisk ganske mye vin, tror vi hadde ti tolv flasker igjen. Men vi ble ikke fullt så mange, vi ble vel 89 tror jeg..... og noen barn. Greia med vin er jo at det holder seg lenge etter et bryllup også....... :sjarmor:

Vi hadde kjøpt in sinnsykt mye øl, under ølkrigen som var på denne tida i fjor. Jeg mener vi kjøpte over fem hundre flasker........ :ler:

Vi hadde over halvparten igjen. Og da mener jeg sånne 0,33 flasker. Og jeg teller med hva som gikk til baren av vin og øl her også............ Men vi hadde så sinnsykt mye i barne at jeg tror folk drakk andre ting der.....

dette ble rotete, håper noen får glede av det :wink:

Gjest gjest1
Skrevet

Eg har glede av det! ;) Snill du...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...