Gå til innhold

Fordeling av permisjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

På Kvinneguiden risikerer man å få 100 000 forskjellige tips, men null garanti for at noen av dem faktisk er korrekt. 

:bond: 

Anonymkode: 679d4...e1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 22.8.2019 den 19.09, AnonymBruker skrev:

Termin etter jul.

Jeg får foreldrestipend, omsorgstipend og engangstønad og vil selvfølgelig være hjemme med baby. Tar permisjon et år fra skolen og tar alle eksamener før jul. Men greia er at jeg ønsker jo at far også skal få være hjemme med baby noen uker. Far får kun eventuelt ferien med baby, eller ulønnet permisjon? 

Jeg har jobbet kun i sommer juni-august (sommervikar) men ble sykemeldt på grunn av blødninger siste mnd. Kontrakten går ut sist i august. Men ser de har satt meg opp på ekstravakter noen få helger i september og oktober også. 

Nav sier at mest sannsynlig så får jeg ikke så mye utbetalte dersom jeg søker om foreldrepenger iom at gjennomsnittsinntekten er varierende fra nesten fulltid i sommer til bare noen få vakter utover høsten.

Men søker jeg om foreldrepenger og sitter igjen med minimalt kan jeg ikke takke nei til det for å søke om engangsstønad. Så her må jeg velge. Mest sannsynlig kommer jeg heller ikke til å makte å jobbe pga helsa fordi legen min mener at studier og praksis er pri én, og jobb blir da sykemelding. 

Anonymkode: 9e5ac...9b3

Hvis du er for syk til å jobbe eller noe kan vel far overta permisjonen på det grunnlaget mens dere da begge går hjemme du pga syk og han pga permisjon og ansvar for baby?

Anonymkode: 7e75d...9f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...