AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #1 Skrevet 20. august 2019 Altså jeg driver og koker syltetøy, og har hatt en diger flue surrende rundt her mens jeg holdt på. Klarte ikke drepe beistet eller jege det ut, og da jeg gikk fra et kort øyeblikk forsvant hele flua ned i syltetøygryten. Fluer er jo skitten og smittebærende, og nå lurer jeg å om jeg bør kaste porsjonen eller ta sjansen på å spise den? Fysj så ekkelt. Råd og innspill mottas snarest med stor takk! Anonymkode: 21c61...579
Gjest Lama_Drama Skrevet 20. august 2019 #2 Skrevet 20. august 2019 Hadde kasta flua og området rundt. Kokt syltetøyet litt ekstra og latt det stå til.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #3 Skrevet 20. august 2019 Trodde det stod sengetøy og tenkte du var litt vel hysterisk. Jeg hadde nok kastet det ut grunnet det psykiske, men generelt går det helt fint om fluen fjernes, det kokes skikkelig og eventuelt også fryses hvis det var tanken. Anonymkode: 91195...4f4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #4 Skrevet 21. august 2019 Takk for svar. Endte med at jeg kastet hele porsjonene. Hadde sikkert gått greit med lenger koking, men jeg orket ikke tanken... Anonymkode: 21c61...579
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #5 Skrevet 21. august 2019 Dette mener jeg er det rene hysteri, og at det skal skje i dag når det er så stort fokus på at man ikke skal kaste mat, gjør at jeg nesten blir pinlig berørt på TSs vegne. Anonymkode: 6c5b5...94f 18
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #6 Skrevet 21. august 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette mener jeg er det rene hysteri, og at det skal skje i dag når det er så stort fokus på at man ikke skal kaste mat, gjør at jeg nesten blir pinlig berørt på TSs vegne. Anonymkode: 6c5b5...94f Du får bare bli pinlig berørt. Jeg kaster ikke mat ellers, så at 1 kg bær gikk til spille her skal nok gå greit i den store totalen. Anonymkode: 21c61...579 1
Djungelvrål Skrevet 21. august 2019 #7 Skrevet 21. august 2019 Jeg hadde kasta flua og en god øse av syltetøyet rundt også kokt det litt lengre. Man kaster jo ikke mat det har vært fluer på, jeg kaster ihvertfall ikke f.eks en hel ny gulost hvis det setter seg en flue på den. De fører ikke med seg dødelige virus eller bakterier i Norge, det er ihvertfall ikke meg bekjent. 8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #8 Skrevet 21. august 2019 Å fyttirakkern, en flue i syltetøyet? Bra du kastet det hele, bare tenk på all ebolasmitte, harepest og kurukebakterier som befant seg i det syltetøyet. Lol. Anonymkode: fd41e...dd4 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #9 Skrevet 21. august 2019 På 20.8.2019 den 22.10, AnonymBruker skrev: Altså jeg driver og koker syltetøy, og har hatt en diger flue surrende rundt her mens jeg holdt på. Klarte ikke drepe beistet eller jege det ut, og da jeg gikk fra et kort øyeblikk forsvant hele flua ned i syltetøygryten. Fluer er jo skitten og smittebærende, og nå lurer jeg å om jeg bør kaste porsjonen eller ta sjansen på å spise den? Fysj så ekkelt. Råd og innspill mottas snarest med stor takk! Anonymkode: 21c61...579 Hvorfor tror du syltetøy skal kokes? Jo, fordi de fleste smittestoffer da dør. Jo, jeg synes virkelig du skal kaste syltetøyet. Ellers er det forunderlig at en flue har gått i syltetøygryta, de pleier å ha instinkter for å unngå slikt. Anonymkode: f36ff...ece
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #10 Skrevet 21. august 2019 Men du spiser vel andre døde dyr? Anonymkode: 759e0...e9e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #11 Skrevet 22. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men du spiser vel andre døde dyr? Anonymkode: 759e0...e9e Nei. Og til resten; https://www.dagbladet.no/nyheter/slar-fluealarm-baerer-over-600-forskjellige-bakterier/68920460 Anonymkode: 21c61...579
solmåneogstjerner Skrevet 22. august 2019 #12 Skrevet 22. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Og til resten; https://www.dagbladet.no/nyheter/slar-fluealarm-baerer-over-600-forskjellige-bakterier/68920460 Anonymkode: 21c61...579 Hmm. Rart vi ikke alle er døde for lenge siden, så mye fluer det er rundt omkring på denne tiden av året.. Jeg hadde gjort som andre sier her, tatt en øse og fisket ut fluen og akkurat der den lå. Kokt litt mer og spist uten redsel 😉 men ser jo at det er for sent nå 2
Whistler Skrevet 22. august 2019 #13 Skrevet 22. august 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du syltetøy skal kokes? Jo, fordi de fleste smittestoffer da dør. .................... Anonymkode: f36ff...ece OMG. At smittestoffer dør under koking er ikke årsaken til at man koker syltetøy. Kokingen er en del av konserveringsprossessen. Til HI. Ville du spist en biff som en flue hadde sittet på? Ville du drukket opp utepilsen din om et insekt druknet i den mens du satt der?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #14 Skrevet 22. august 2019 Hm. Vi har ganske mange fluer her på landet. Når vi spiser ute prøver vi å unngå at fluene lander på maten, men om det skulle skje, spiser vi den likevel, og det er mat som har temperaturer under kokepunktet. Vi sier ikke til barna at det er greit å kaste mat som har hatt flue på, eller som har falt ned på et reint gulv. Det er heller ikke greit å vaske klær som ikke er skitne eller ødelegge nye ting. Men godt du innrømmer at du gjorde det av psykiske grunner. Anonymkode: af859...517 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #15 Skrevet 22. august 2019 Dere vet hvordan det blir bær på jordbærplanter? Fluer som pollinerer blomster? Og hvor mange fluer har sittet på bærene før du begynte å koke dem? Jeg er litt i sjokk over at folk mener at man kaster mat det kommer fluer oppi - spiser dere aldri utendørs? Kaster dere alt fluene finner det for godt å sette seg på? Anonymkode: 8b1da...6ec 3
Djungelvrål Skrevet 22. august 2019 #16 Skrevet 22. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Og til resten; https://www.dagbladet.no/nyheter/slar-fluealarm-baerer-over-600-forskjellige-bakterier/68920460 Anonymkode: 21c61...579 Hvis de er så farlige er det jo rart vi ikke er dævve hele gjengen. I det siste har det jo svermet av fluer inne.
Djungelvrål Skrevet 22. august 2019 #17 Skrevet 22. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dere vet hvordan det blir bær på jordbærplanter? Fluer som pollinerer blomster? Og hvor mange fluer har sittet på bærene før du begynte å koke dem? Jeg er litt i sjokk over at folk mener at man kaster mat det kommer fluer oppi - spiser dere aldri utendørs? Kaster dere alt fluene finner det for godt å sette seg på? Anonymkode: 8b1da...6ec For ikke å glemme larver, biller, edderkopper og maur.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #18 Skrevet 22. august 2019 Hadde nok kasta syltetøyet jeg også. Ikke fordi jeg tror jeg tar skade av det men bare tanken på hvor fluer liker å være gjør at jeg grøsser ved tanken. De likte seg veldig godt på et viss sted i utedoen på hytta da vi hadde den........ Anonymkode: d261a...3ae 1
Jerry Lee Skrevet 23. august 2019 #19 Skrevet 23. august 2019 Mener ikke å være frekk. Men dette blir litt vel hysterisk. Ser du kastet alt. Ville vært nok å skuffe ut flua med en spiseskje og derved endel rundt den.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #20 Skrevet 23. august 2019 På 22.8.2019 den 14.38, AnonymBruker skrev: Dere vet hvordan det blir bær på jordbærplanter? Fluer som pollinerer blomster? Og hvor mange fluer har sittet på bærene før du begynte å koke dem? Jeg er litt i sjokk over at folk mener at man kaster mat det kommer fluer oppi - spiser dere aldri utendørs? Kaster dere alt fluene finner det for godt å sette seg på? Anonymkode: 8b1da...6ec Fluer? Du mener vel humler og bier? Anonymkode: 6d26a...ab5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå