AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #1 Skrevet 20. august 2019 Giftet meg nå på lørdag. Da vi søkte om prøvingsattest mener jeg at jeg samtidig fylte ut endring av navn, og at det skulle gjelde fra bryllupsdato. Altså jeg sendte ikke en egen søknad om navneendring, det var liksom noe jeg kunne søke om samtidig. Nå lurer jeg på når det nye navnet trer i kraft? Når jeg logger meg inn på altinn er jeg fortsatt registrert med mitt gamle navn. Er det først når skatteetaten har mottatt vigselsattest at det blir omgjort? Eller skulle jeg søkt om navneendringen for seg selv? Føler meg usikker på hva jeg heter 🤷🏼♀️ Anonymkode: 3c3ed...1af
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #2 Skrevet 20. august 2019 Har akkurat samme "problemet". Giftet meg for 1,5 uke siden og har fremdeles "gammelt" navn i Altinn. Jeg leste ett sted at det ikke ble endret før vigsel var registrert og at det kunne ta opptil to uker. Så må nok bare smøre meg med tålmodighet litt til. Sjekket Altinn hver dag den første uken 😂 Anonymkode: ae238...7b9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #3 Skrevet 23. august 2019 Vi fikk brev om navneendring ca 2 uker etter bryllupet. Anonymkode: fb07f...837
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå