AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #1 Skrevet 20. august 2019 Hva gjør man da? Er i en midlertidig stilling og den holder på å ta knekken på meg. Det er et svært støyende miljø med mye smalltalk og generell støy hele dagen og ingen mulighet for å trekke seg tilbake. Får hodepine omtrent hver dag og er helt ferdig etter en arbeidsdag. Klarer ingenting etter jobb. Er helt utslitt. Og jeg har 3 små barn jeg skal fungere for. Frister å ikke takke ja til videre vikariat men er jo avhengig av pengene. Kan man få hjelp av nav på et vis til å finne en jobb man ikke blir syk av? Anonymkode: cdf20...6ba
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #2 Skrevet 20. august 2019 Ta dette opp med ledelse, prøvd å bruke ørepropper? I mautpausen kan du jo gå ut, spise et annet sted. Jeg pleier å spise opp sammen med de andre, så går jeg ut å slapper av i frisk luft. Anonymkode: 87b54...e7c
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #3 Skrevet 20. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta dette opp med ledelse, prøvd å bruke ørepropper? I mautpausen kan du jo gå ut, spise et annet sted. Jeg pleier å spise opp sammen med de andre, så går jeg ut å slapper av i frisk luft. Anonymkode: 87b54...e7c Av ulike grunner går det ikke å bruke ørepropper. Snakker en del i tlf i løpet av dagen og må generelt være tilgjengelig hele tiden. Har jo og dette presset med å være en vikar så føler jeg ikke kan stille de største krav. Vi egentlig bare mest vekk fra hele stedet. Anonymkode: cdf20...6ba 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #4 Skrevet 20. august 2019 Er det mulig å få et eget kontor? Da må du være ærlig med sjefen din i såfall. Dumt at du ikke kan bruke ørepropper. Jeg bruker støykansellerende headset, vet ikke hva jeg skulle gjort uten! Åpent landskap er noe herk. Du kan vel uansett søke deg vekk selv om du har jobb 😊 Anonymkode: b5be8...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #5 Skrevet 20. august 2019 Jeg har det litt på samme måte. Vært der i fire år nå, så det har jo blitt bedre. Men slitsomt likevel. Bytter ikke fordi jeg tjener godt. Barna og jeg trenger pengene... 🙄 Anonymkode: aaab6...b46
Nooni Skrevet 20. august 2019 #6 Skrevet 20. august 2019 Du kan kanskje få hjelp på nav, det kommer litt ann på historikken din (sykdom, jobbtilknytning etc). Kontakt din veileder og diskuter mulighet for jobbspesialist. De kan kobles på tidlig hvis du trenger tilrettelegging i jobben du har nå eller de kan bistå deg i å finne en jobb som passer bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #7 Skrevet 20. august 2019 1 time siden, Nooni skrev: Du kan kanskje få hjelp på nav, det kommer litt ann på historikken din (sykdom, jobbtilknytning etc). Kontakt din veileder og diskuter mulighet for jobbspesialist. De kan kobles på tidlig hvis du trenger tilrettelegging i jobben du har nå eller de kan bistå deg i å finne en jobb som passer bedre. Tilrettelegging fordi man er innadvent? Nei, vet du hva? Nei! Klarer du ikke jobben, så må du finne deg en jobb du kan klare. Anonymkode: 6a9c8...133 4
Nooni Skrevet 20. august 2019 #8 Skrevet 20. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tilrettelegging fordi man er innadvent? Nei, vet du hva? Nei! Klarer du ikke jobben, så må du finne deg en jobb du kan klare. Anonymkode: 6a9c8...133 Du må lære deg å lese innleggene før du svarer. Jeg skrev: "Du kan kanskje få hjelp på nav, det kommer litt ann på historikken din (sykdom, jobbtilknytning etc). " 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #9 Skrevet 20. august 2019 Hodetelefoner med støyfjerning hjelper litt, men er dessverre ikke så gode mot snakking. Det eneste du kan gjøre er å bytte jobb og spare opp mest mulig penger så du kan pensjonere deg tidlig, for som AB 133 så effektivt demonstrerer så driter utadvente i alle som ikke er som dem. Anonymkode: e5efb...8c4 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #10 Skrevet 21. august 2019 I dagens moderne arbeidsliv, hvor åpne landskap og free seating er the shit, er det dessverre tatt null hensyn til at ca 1/3 av befolkningen er introverte - og i enkelte bransjer er det langt høyere andel. Jeg jobber i it-bransjen, hvor flertaller er introverte heller enn ekstroverte. Jeg har vært ti år i arbeidslivet etter endt utdanning, i tre ulike firma, i fem ulike lokaler, og samtlige steder har det vært åpent landskap, to av dem med free seating. Og ja. Det er håpløst... De har hatt stillerom alle plassene, men disse er I kontorlandskapet, med glassvegger.. og er uegnet å jobbe i for oss som ikke har sånne jobber hvor vi kun trenger epost og word... Jeg har støykansellerende hodetelefoner, men de tar ikke stemmer. Og det er jo stemmene som er plagsomt. Jeg tar meg pauser på do, jeg.. Det er det nærmeste jeg kommer å få litt stillhet i løpet av dagen. Har funnet meg det stilleste doet, og gjør alle mine doærender der, og tar et par-tre minutter ekstra hvor jeg bare sitter der og føler på stillheten. Løper hjem fra jobb to dager i uken (de andre dagene passer det ikke for jeg må hente i bhg), det hjelper en del på slitenheten. Jeg er markant mindre sliten og i bedre humør om ettermiddagen hjemme de dagene jeg har løpt hjem, fått frisk luft, stillhet, og ikke kneket på en full buss.. Anonymkode: 38db0...b05
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #11 Skrevet 21. august 2019 Du får søke andre jobber, kan du ikke bruke hodetelefoner eller ørepropper så er det det som er løsningen. Anonymkode: 091e3...0ec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå