Gå til innhold

Hvitvin til forrett!!

Tante Marie

Anbefalte innlegg

Trenger litt eksperthjelp fra dere! Min kommende mann og jeg skal ha laks- og steinbitpate med urtesaus til forrett. Men hva slags hvitvin skal vi velge til - er det noen som kan anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal oxo ha laks til forett og vi har tenkt å servere en hvitvin som heter Piesporter... Den er KJEMPEGO'

Og prisen er så rimlig at det er til å svime av *ler* icon_eek.gif)

Valgte vinen før vi så prisen!

Hvis ikke kan du jo spøre på polet hva de har å anbefale. Ellers så kan du høre med de som ordner med maten - har som regel greie på sånn.

Lykke til icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken..

Vi fikk foreslått Piesporter av selskaplokalet, så vi kjøpte en flaske for å smake, og jeg synes den var helt grusom.

Men det kommer jo helt an på hva man liker, jeg liker i utgangspunktet tørrere viner enn dette.

Et godt råd er å forhøre seg på vinmonopolet. Fortell hva dere skal servere så kommer de med anbefalinger. Men smak før dere bestemmer dere icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens...

Vanskelig å diskutere smak.

Min erfaring er at man gjerne liker godt tyske, litt søte viner (f.ex. Piesporter)dersom man har litt lite erfaring med ulike hvitviner. Med mer trening / utvikling av smaken foretrekker man gjerne tørrere hvitviner. Husk da også at en litt søt vin gjerne passer dårligere til mat enn en tørrere vin.

Anbefaler dere å spørre på polet - ekspeditørene er vanligvis svært dyktige til å gi gode anbefalinger.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha laksetimbal til forrett, og skal ha en tysk hvitvin som heter "Rathsherren Wein". Har drukket masse av den, den er kjempegod! Og det beste er at prisen bare er 68 kroner... Det hjelper litt på et sprengt bryllupsbudsjett!!! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hva med en Chablis? Jeg er ingen vinkjenner, men mener nå at det ville vært et godt valg uansett. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

En ungarsk vin som heter Dunavar er mitt forslag. Vi kjøpte et par for å prøvesmake (for å unngå tysk-søte viner), og denne er kjempe god ! Veldig frisk og fin, med en lekker ettersmak av mild melon tror jeg.

Prisen på den i sverige er latterlige 38 NOK !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...