AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #1 Skrevet 20. august 2019 Har ei jente som begynte på u. skolen i går, og hun syns oppstarten har vært litt vanskelig. Hun føler at alle andre har blitt kjent med noen nye, bortsett fra henne. Hun føler også at de andre ikke er interessert i å bli kjent med henne. At de ikke har noe interesse av snakke med henne, går uten at hun blir invitert med etc. Mye av dette er nok bare noe hun føler, og jeg har sagt at det bare er dag to. Hun må gi det litt tid. Er det noe annet jeg kan si? Noen som har noen gode råd? Må innrømme jeg er bittelitt redd for at hun skal bli utenfor. Anonymkode: abc52...009
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #2 Skrevet 20. august 2019 Har hun aspergers? Anonymkode: bbe0a...442 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #3 Skrevet 20. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har hun aspergers? Anonymkode: bbe0a...442 Nei, overhodet ikke. Hvorfor spør du om det? Da hadde jeg vel opplyst om det i innlegget. TS Anonymkode: abc52...009 7
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #4 Skrevet 20. august 2019 Om hun fortsatt er utenfor om en uke kan du kontakte læreren. Det er fortsatt veldig tidlig, og mye sosialt på agendaen -lærer Anonymkode: 2504d...99c 1
Måbarefåsiat... Skrevet 20. august 2019 #5 Skrevet 20. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har hun aspergers? Anonymkode: bbe0a...442 Herregud! Jeg kan love deg at om hun hadde hatt en diagnose, hadde problemstillingen vært formulert annerledes. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #6 Skrevet 20. august 2019 Det er lov å ha en vanskelig dag, og en trøblete skolestart, uten at det ligger diagnoser bak! Dette diagnosstullet må stoppe nå! Anonymkode: a022d...63e 8
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #7 Skrevet 20. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ei jente som begynte på u. skolen i går, og hun syns oppstarten har vært litt vanskelig. Hun føler at alle andre har blitt kjent med noen nye, bortsett fra henne. Hun føler også at de andre ikke er interessert i å bli kjent med henne. At de ikke har noe interesse av snakke med henne, går uten at hun blir invitert med etc. Mye av dette er nok bare noe hun føler, og jeg har sagt at det bare er dag to. Hun må gi det litt tid. Er det noe annet jeg kan si? Noen som har noen gode råd? Må innrømme jeg er bittelitt redd for at hun skal bli utenfor. Anonymkode: abc52...009 Hvis du er i tvil, er du egentlig ikke i tvil. Med det mener jeg at om du er bekymret, så ta det på alvor. Be om en samtale med kontaktlærer. Skolen kan gjøre tiltak, men er avhengig av tilbakemeldinger fra elev/hjem. Anonymkode: e656e...acd
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #8 Skrevet 20. august 2019 Startet hun i samme klasse som de hun gikk med på b.skolen, eller er det helt nye folk hun må forholde seg til? Anonymkode: 99343...e8f
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #9 Skrevet 20. august 2019 Har hun tatt initiativ selv da? Anonymkode: f9471...3e7
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #10 Skrevet 20. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du er i tvil, er du egentlig ikke i tvil. Med det mener jeg at om du er bekymret, så ta det på alvor. Be om en samtale med kontaktlærer. Skolen kan gjøre tiltak, men er avhengig av tilbakemeldinger fra elev/hjem. Anonymkode: e656e...acd Jeg synes at det er litt tidlig med å be om samtale med kontaktlærer etter en dag! Gi det litt mer tid, to-tre uker. Har hun ikke da funnet venner eller blitt inkludert, da kan du kontakte kontaktlærer. Anonymkode: 5a814...039
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå