AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #1 Skrevet 20. august 2019 Har ei jente som begynte på u. skolen i går, og hun syns oppstarten har vært litt vanskelig. Hun føler at alle andre har blitt kjent med noen nye, bortsett fra henne. Hun føler også at de andre ikke er interessert i å bli kjent med henne. At de ikke har noe interesse av snakke med henne, går uten at hun blir invitert med etc. Mye av dette er nok bare noe hun føler, og jeg har sagt at det bare er dag to. Hun må gi det litt tid. Er det noe annet jeg kan si? Noen som har noen gode råd? Må innrømme jeg er bittelitt redd for at hun skal bli utenfor. Anonymkode: ef3a6...232
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #2 Skrevet 20. august 2019 Jeg hadde en litt kjip start på videregående. Kjente ingen i klassen min og mange i klassen kjente hverandre fra før. Og hadde ikke tid til meg. Jeg fikk aldri venner i klassen min. Tok litt mer enn et halvt år før jeg fikk venner fra de andre parallell klassene. Det var en kjip tid. Jeg har alltid hatt venner.. men nå gikk vennene mine på noen andre skoler enn den jeg hadde valgt. Jeg husker jeg angret på skolevalget jeg hadde tatt. Jeg holdt ut fordi jeg er en sta jævel. Realiteten er; vi blir oppslukt i oss selv og våre problemer. Og vi føler alle andre har det så greit, så mye gøyere og bedre enn vi har det. Men det er mange ensomme sjeler der ute. Noen av de nye vennene jeg fikk hadde også følt seg litt utenfor og ensomme.. Jeg synes det veldig bra at hun klarer å fortelle deg hvordan hun har det. Hun er i en sårbar alder. Du har rett i at hun må være litt tålmodig. Mtp at hun går på ungdomsskolen så er det ikke noe i veien for at om ting etter noen uker ikke har forandret seg, kan be om et møte med læreren hennes. Læreren kan feks følge med på om det er noen han/hun tror datteren din går godt overens med.. så kan du bygge videre på det; sende de på kino/filmkveld/shopping osv. Læreren kan også lage jente-grupper/venne-grupper kamuflert som «prosjekt arbeidsgruppe» osv. Anonymkode: cb6a0...549 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #3 Skrevet 21. august 2019 Det er nok bare noe hun føler selv, ja. Be henne prøve å ta initiativ til å snakke med noen. Være litt på. Anonymkode: 844a5...b68
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #4 Skrevet 21. august 2019 De aller fleste har nok med sitt, og går ikke uoppfordret bort til noen de synes ser ut til å trenge en venn. Dessverre. Men om hun selv er litt mer frampå og tar kontakt, blir hun sikkert ikke avvist. Klem til henne fra meg! Anonymkode: 03a00...af1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå