AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #1 Skrevet 20. august 2019 Satt og ordnet en del skole greier på surfacen min i en kaffe der satt det en dame og 1 kar opp i 50 årene. Tok av en prat, dem mente at unge folk tar nå jobbene deres og at de eldre nå blir mindre attraktive for arbeidsgivere osv. Det er jo ikke rart! Unge idag er mer opptatt av karriere, fremtiden osv, starter tidlig med å skaffe seg arbeidserfaring, får seg en god lg solid utdannelse+ at dagens generasjon er oppvokst i en teknologisk verden, noe som medfører gode kunnskap innenfor de fleste felt. Hva faen liksom? Sa dette her til de, så ble de sure på meg 😂😂. Anonymkode: ecfa6...181
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #2 Skrevet 20. august 2019 Jobbene deres er trygge fra deg iallfall 😉 Anonymkode: 18d43...2d0 26
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #4 Skrevet 20. august 2019 Og du er typ 14 år eller?? Anonymkode: 502d6...c0e 16
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #5 Skrevet 20. august 2019 Folk på 55+ var den siste generasjonen som ikke engang trengte å gå videregående for å få en solid og bra jobb, så skjønner ikke hvorfor de klager. Det er helt umulig i dag. Anonymkode: 23e98...f47 10
Kvalitet Skrevet 20. august 2019 #6 Skrevet 20. august 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Satt og ordnet en del skole greier på surfacen min i en kaffe der satt det en dame og 1 kar opp i 50 årene. Tok av en prat, dem mente at unge folk tar nå jobbene deres og at de eldre nå blir mindre attraktive for arbeidsgivere osv. Det er jo ikke rart! Unge idag er mer opptatt av karriere, fremtiden osv, starter tidlig med å skaffe seg arbeidserfaring, får seg en god lg solid utdannelse+ at dagens generasjon er oppvokst i en teknologisk verden, noe som medfører gode kunnskap innenfor de fleste felt. Hva faen liksom? Sa dette her til de, så ble de sure på meg 😂😂. Anonymkode: ecfa6...181 Du glemmer at de over 50 ofte sitter med en faglig tyngde, masse erfaring. Dessuten er de over stadiet med fødselspermisjoner, syke barn osv. Skjønner godt at en del «voksne» føler der urettferdig å bli forbigått. De ble nok ikke sure, bare forundret over din enkle og ensidige fremstilling. Endret 20. august 2019 av Kvalitet 18
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #7 Skrevet 20. august 2019 Min erfaring med de «eldre» er at de ikke ønsker å lære seg ny teknologi. Det er ikke en fordel i dagens arbeidsmarked. Er lei av å fikse enkle excel-greier for gæmlisene på jobb, så håper de pensjonerer seg snart 🙄 Anonymkode: f91d3...cd9 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #8 Skrevet 20. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Folk på 55+ var den siste generasjonen som ikke engang trengte å gå videregående for å få en solid og bra jobb, så skjønner ikke hvorfor de klager. Det er helt umulig i dag. Anonymkode: 23e98...f47 Det tror jeg ikke stemmer. Også dengang var det ikke mange solide, bra jobber du kunne få med bare 9-årig grunnskole. Noen håndverksyrker tok kanskje inn en og annen 15-16 åring rett fra grunnskolen som lærling, men det var nok ikke de fleste. Anonymkode: bc7c0...0fa 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #9 Skrevet 20. august 2019 Arbeidsgivere i det private ansetter de beste, hvis noen føler seg forbigått er det fordi de ikke er bra nok. Eldre skal ha høyere lønn pga alder og ansiennitet, samtidig som de jobber tregere, er tregere mentalt, og kan lite om data. Hvis man blir forbigått må man jobbe med seg selv heller enn å klage. Anonymkode: 07b05...4e2 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #10 Skrevet 20. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring med de «eldre» er at de ikke ønsker å lære seg ny teknologi. Det er ikke en fordel i dagens arbeidsmarked. Er lei av å fikse enkle excel-greier for gæmlisene på jobb, så håper de pensjonerer seg snart 🙄 Anonymkode: f91d3...cd9 Er de bare til oppbevaring der du jobber? Er det ingenting de kan som du kan ha nytte av? Anonymkode: bc7c0...0fa
Belima Skrevet 20. august 2019 #11 Skrevet 20. august 2019 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk på 55+ var den siste generasjonen som ikke engang trengte å gå videregående for å få en solid og bra jobb, så skjønner ikke hvorfor de klager. Det er helt umulig i dag. Anonymkode: 23e98...f47 Dette stemmer ikke. Jeg begynte på barneskolen i 1960. De fleste jeg gikk i klasse med har minst gymnaset og videreutdanning, noen av gutta ble håndtverkere som pølsemaker, bilmekaniker mm. Ei av jentene tok realskole og handelsskole og jobbet på kontor. Selv jobbet jeg i ambulansetjenesten. Generasjonen før oss fikk lettere jobb uten utdannelse. TS; et tips, sjekk i din egen familie om hva de eldre har av utdannelser. Det var heller ikke ungdomsskole den gangen, men realskole. Den var tyngre enn dagens ungdomsskole å komme igjennom. Har hatt barn på ungdomsskole som jeg har hjulpet med lekser for en god del år siden og syntes nivået var relativt lavt der.. Endret 20. august 2019 av Belima La til mer informasjon. 5
Arabella Skrevet 20. august 2019 #12 Skrevet 20. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring med de «eldre» er at de ikke ønsker å lære seg ny teknologi. Det er ikke en fordel i dagens arbeidsmarked. Er lei av å fikse enkle excel-greier for gæmlisene på jobb, så håper de pensjonerer seg snart 🙄 Anonymkode: f91d3...cd9 Sånne som deg, respektløs og flåsete i omtale av folk, fortjener ikke respekt. Pensjonsalderen i Norge er 67 år såvidt jeg vet, så du må nok drass med "gæmlisene" på uviss tid. 10
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #13 Skrevet 20. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tror jeg ikke stemmer. Også dengang var det ikke mange solide, bra jobber du kunne få med bare 9-årig grunnskole. Noen håndverksyrker tok kanskje inn en og annen 15-16 åring rett fra grunnskolen som lærling, men det var nok ikke de fleste. Anonymkode: bc7c0...0fa Mulig det kanskje var sånn hvis man var oppvokst i byen, men ikke på bygda der foreldrene mine og deres venner vokste opp. Anonymkode: 23e98...f47 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #14 Skrevet 20. august 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Satt og ordnet en del skole greier på surfacen min i en kaffe der satt det en dame og 1 kar opp i 50 årene. Tok av en prat, dem mente at unge folk tar nå jobbene deres og at de eldre nå blir mindre attraktive for arbeidsgivere osv. Det er jo ikke rart! Unge idag er mer opptatt av karriere, fremtiden osv, starter tidlig med å skaffe seg arbeidserfaring, får seg en god lg solid utdannelse+ at dagens generasjon er oppvokst i en teknologisk verden, noe som medfører gode kunnskap innenfor de fleste felt. Hva faen liksom? Sa dette her til de, så ble de sure på meg 😂😂. Anonymkode: ecfa6...181 Du er klar over at edb maskiner ikke var noe som kom på 2000 tallet, og at Internett hadde sin spede begynnelse på midten av nittitallet. Den teknologiske revolusjonen du snakker om startet folka som er i femti årene i dag, ikke de som er tyve år. Er selv 44 år gammel, kjøpte min første pc når jeg var 13 år, forgjengeren til Internett brukte jeg året etter, bbs, senere gopher, Internett slik vi kjenner det i dag brukte jeg aktivt med en gang det ble lansert. Anonymkode: 89397...c9f 7
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #15 Skrevet 20. august 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring med de «eldre» er at de ikke ønsker å lære seg ny teknologi. Det er ikke en fordel i dagens arbeidsmarked. Er lei av å fikse enkle excel-greier for gæmlisene på jobb, så håper de pensjonerer seg snart 🙄 Anonymkode: f91d3...cd9 Jeg er til dels enig, uten at jeg liker talemåten din. Jeg opplever også ofte på min arbeidsplass at de godt voksne ikke har den store interessen for å lære ny teknologi. Vi utvikler stadig datasystemet vårt, måten vi dokumenterer på skal sikres i bedre programmer, og vi skal erstatte all brevpost med digital utsending av post. Dette er det alltid mye krangling om på personalmøtene. Det settes alltid opp kurs, men flere mener at det er ‘for vanskelig å lære.. Anonymkode: aac2b...8b2 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #16 Skrevet 20. august 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Satt og ordnet en del skole greier på surfacen min i en kaffe der satt det en dame og 1 kar opp i 50 årene. Tok av en prat, dem mente at unge folk tar nå jobbene deres og at de eldre nå blir mindre attraktive for arbeidsgivere osv. Det er jo ikke rart! Unge idag er mer opptatt av karriere, fremtiden osv, starter tidlig med å skaffe seg arbeidserfaring, får seg en god lg solid utdannelse+ at dagens generasjon er oppvokst i en teknologisk verden, noe som medfører gode kunnskap innenfor de fleste felt. Hva faen liksom? Sa dette her til de, så ble de sure på meg 😂😂. Anonymkode: ecfa6...181 Ikke så «gode kunnskaper» innenfor feltet «skriftlig formulering/rettskrivning»... Anonymkode: d6dac...7ea 3
Dolce Skrevet 20. august 2019 #17 Skrevet 20. august 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring med de «eldre» er at de ikke ønsker å lære seg ny teknologi. Det er ikke en fordel i dagens arbeidsmarked. Er lei av å fikse enkle excel-greier for gæmlisene på jobb, så håper de pensjonerer seg snart 🙄 Anonymkode: f91d3...cd9 "Gæmlis" her. Vedder på at jeg kunne utkonkurrert deg i Excel og mange andre program når som helst. Tips til deg: Ikke generaliser...... 9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #18 Skrevet 20. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig det kanskje var sånn hvis man var oppvokst i byen, men ikke på bygda der foreldrene mine og deres venner vokste opp. Anonymkode: 23e98...f47 Kan bare snakke for min egen klasse som gikk ut av 9.klasse våren 1979. Alle begynte på enten gymnaset, handelsskole eller yrkesskole. Gymnaset var for oss som hadde lett for det, for det var flere kommuner og flere ungdomsskoler, men bare 1 gymnasklasse første året. Kravene var ganske harde for å komme inn der dengang. Og dermed blir det kanskje ganske klart at dette var langt fra nærmeste by. Det var ute på landet. Anonymkode: bc7c0...0fa 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #19 Skrevet 20. august 2019 Jeg for min del er 50 år og jobber med IT-drift. Jeg hadde forresten data som valgfag første året på ungdomsskolen, så altså i 1982. Anonymkode: 5320a...545 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #20 Skrevet 20. august 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring med de «eldre» er at de ikke ønsker å lære seg ny teknologi. Det er ikke en fordel i dagens arbeidsmarked. Er lei av å fikse enkle excel-greier for gæmlisene på jobb, så håper de pensjonerer seg snart 🙄 Anonymkode: f91d3...cd9 Min erfaring med mange "unge" er at de tror de er eksperter på enkle excel-greier, men roter seg bort når regnearkene blir store og litt avanserte. Og da roper de på oss "gamlinger" for å få hjelp. Hilsen ei på samme alder som de du pratet med. Anonymkode: 31599...f98 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå