AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #1 Skrevet 20. august 2019 Etter at de gjorde endringer i blant annet AAP. Lurer på om andre har falt helt utenfor systemet? Jeg har litt sparepenger igjen, så etter at jeg fikk avslag på ufør og ikke fikk hjelp av NAV har jeg levd på dem. Vil kanskje forsøke søke AAP igjen etter et år når sparepengene på 60 000 tar slutt. Jeg er ganske syk, men min fastlege gjorde seksuelle tilnærmelser der jeg måtte bytte og psykologen min var ung og uerfaren og skrev et dårlig referat eller hva det heter om meg, noe som bidro til at jeg ikke fikk ufør. Alt traff bare veldig feil for meg og jeg sliter nå litt med å overleve. Har vært syk i mange år. Jeg tenker at jeg ikke er den eneste Anonymkode: 2d2d2...80f
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #2 Skrevet 20. august 2019 Hvis du har dårlig råd så har du sikkert rett på gratis advokat. Du kan klage på avslaget ditt. Få revudert saken din av ny lege. Du bør kanskje få noen du stoler på som står deg nær og hjelpe deg igang samt ta med noen på møte med Nav. Anonymkode: 18a5a...16e 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #3 Skrevet 20. august 2019 Tror ikke det er mye håp for de som meg. De som meg sliter, vi er syke osv, men vi har ikke leger og psykologer som hjelper oss, derfor har vi ikke noen som argumenterer for hvorfor vi burde få hjelp fra staten. Setter pris på tips, men dessverre er mennesker som meg på et sted der vi ikke blir sett på som syke eller desperate nok til å få hjelp av staten. Jeg har ingen som kan hjelpe med med saken. Anonymkode: 2d2d2...80f
sofie777 Skrevet 20. august 2019 #4 Skrevet 20. august 2019 Still spørsmålet i Facebook-gruppen NAV-spørsmål. Der er det flere kompetente medlemmer (dog ikke alle, så ta svarene med en klype salt) 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #5 Skrevet 20. august 2019 Søk etter aap-aksjonen, dannet av samme som står bak NAV-spørsmål. Det er dessverre mange som har falt av. Anonymkode: 3f484...dd2 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #6 Skrevet 20. august 2019 Siden du er langvarig syk, og skal forholde deg til helsevesenet mye, og har opplevd seksuelle tilnærmelser fra helsepersonell, anbefaler jeg deg å begynte å sette på recorderen på telefon før du går inn på legekontoret. Det er lovlig å ta opp en samtale du er en del av. Hadde du hatt et slik opptak av den legen, hadde nok lisensen hans røket. Ikke anta at ikke flere ting vil skje, som er verd å ha et opptak av. Anonymkode: 3f484...dd2 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #7 Skrevet 21. august 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det er mye håp for de som meg. De som meg sliter, vi er syke osv, men vi har ikke leger og psykologer som hjelper oss, derfor har vi ikke noen som argumenterer for hvorfor vi burde få hjelp fra staten. Setter pris på tips, men dessverre er mennesker som meg på et sted der vi ikke blir sett på som syke eller desperate nok til å få hjelp av staten. Jeg har ingen som kan hjelpe med med saken. Anonymkode: 2d2d2...80f Føler du ikke at den legen du har nå kan hjelpe deg eller har du ikke tillit til vedkommende? Legen kan kanskje henvise til noen som kan hjelpe deg i prosessen. Vet det er vanskelig når man er syk for har vært gjennom noe lignende selv. Det er veldig slitsomt å stå i det. Dessverre er hele systemet så kronglete at mange syke orker ikke og forholde seg til Nav og lever på familien. Det viktigste for deg er jo å få skikkelig dokumentasjon på din situasjon. Har fast kontaktperson på Nav? De er pliktig til og hjelpe deg i prosessen når du får avslag hvordan du skal gå videre i søknaden, hvilke papirer mangler de etc. Du kan ha krav på noe stønad uansett uten jeg skal si det helt sikkert. Anonymkode: 18a5a...16e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå