Gå til innhold

Snart singel småbarnsmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp av dere erfarne damer (og menn). Det har skrantet litt i forholdet mitt i der siste. Vi hr vært sammen i fire år og har er barn på to år. Han sa før sommerferien at han ikke orker mer pga ustabilitet etter fødselen av barnet vårt (jeg hadde et tøft svangerskap og slet litt i et par måneder etterpå). Det ordnet seg jo, men samboeren gnager på dette enda, i tillegg til at vi er uenige om om jeg skal kjøpe meg inn. Jeg solgte leiligheten min for å kjøpe meg inn, venter enda.... i sommerferien var alt tilbake til normalt og det virket som han hadde «glemt» det han sa tidligere. Etter ferien tok jeg det opp og han sa han var usikker på om vi kom oss over den kneika med at ting har vært ustabilt. Jeg syns dette er så vanskelig fordi jeg opplever ikke at forholdet har vært så ustabilt, men jeg har vært irritert når vi har snakket om dette med å kjøpe meg inn fordi jeg følte meg lurt 😔 nå igjen har hab sagt at han ikke vil mer, og jeg sa til slutt at vi fikk bestille time til mekling og jeg fikk kjøpe meg en leilighet. Kan ikke overtale en som sier han vil ut gang på gang? Så nå venter vi på time hos fvk, men han er så sykt morsom, omtenksom og flørtete med meg bå. Vi hadde sex før helgen og jeg spurte han hvorfor han vil det hvis han ikke vil være sammen med meg. Da sa han at han aldri hr sluttet å elske meg, være forelsket i meg eller ha lyst på meg. Bare at han føler at vi rekker hverandre ned pga ustabilitet. Hva vil han, og hva gjør jeg!? Kjøpe meg leilighet og faktisk lytte til at han sier at han ikke vil ha meg? Er bare det at han viser noe helt annet med kroppen sin og væremåten rundt meg 😣

Anonymkode: c6acd...566

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er han som virker ustabil.

Anonymkode: 954fa...e49

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger hjelp av dere erfarne damer (og menn). Det har skrantet litt i forholdet mitt i der siste. Vi hr vært sammen i fire år og har er barn på to år. Han sa før sommerferien at han ikke orker mer pga ustabilitet etter fødselen av barnet vårt (jeg hadde et tøft svangerskap og slet litt i et par måneder etterpå). Det ordnet seg jo, men samboeren gnager på dette enda, i tillegg til at vi er uenige om om jeg skal kjøpe meg inn. Jeg solgte leiligheten min for å kjøpe meg inn, venter enda.... i sommerferien var alt tilbake til normalt og det virket som han hadde «glemt» det han sa tidligere. Etter ferien tok jeg det opp og han sa han var usikker på om vi kom oss over den kneika med at ting har vært ustabilt. Jeg syns dette er så vanskelig fordi jeg opplever ikke at forholdet har vært så ustabilt, men jeg har vært irritert når vi har snakket om dette med å kjøpe meg inn fordi jeg følte meg lurt 😔 nå igjen har hab sagt at han ikke vil mer, og jeg sa til slutt at vi fikk bestille time til mekling og jeg fikk kjøpe meg en leilighet. Kan ikke overtale en som sier han vil ut gang på gang? Så nå venter vi på time hos fvk, men han er så sykt morsom, omtenksom og flørtete med meg bå. Vi hadde sex før helgen og jeg spurte han hvorfor han vil det hvis han ikke vil være sammen med meg. Da sa han at han aldri hr sluttet å elske meg, være forelsket i meg eller ha lyst på meg. Bare at han føler at vi rekker hverandre ned pga ustabilitet. Hva vil han, og hva gjør jeg!? Kjøpe meg leilighet og faktisk lytte til at han sier at han ikke vil ha meg? Er bare det at han viser noe helt annet med kroppen sin og væremåten rundt meg 😣

Anonymkode: c6acd...566

jeg har ikke inntrykk av at menn "bare vil ha sex" uansett. Han kan være tiltrukket av noen, og ville ha sex med de, uten å elske de og ville dele resten av livet med de. Mannen her er samme ulla.

Anonymkode: f93ef...058

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jeg har ikke inntrykk av at menn "bare vil ha sex" uansett. Han kan være tiltrukket av noen, og ville ha sex med de, uten å elske de og ville dele resten av livet med de. Mannen her er samme ulla.

jeg har inntrykk av at menn "bare vil ha sex" uansett.  skulle det være-

Anonymkode: f93ef...058

Skrevet

Noe skurrer. TS, det du definerer som en bagatell(krevende ustabil periode) i to måneder, ser han på som dealbreaker for å være sammen med deg i fremtiden. 

Enten så lurer du deg selv med å ikke fortelle hvor krevende ustabil den perioden egentlig er, eller har vært, eller så lager typen din et nummer ut av ingenting.

Jeg har aldri hørt om noen tilfelle av samlivsbrudd pga to ustabile og krevende måneder etter fødsel, det tror jeg ikke du har gjort heller. 

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som den eneste konkrete uenigheten for dere er dette med felles bolig?

Mulig han "blåser opp" denne tidligere perioden for å rettferdiggjøre at du ikke kan kjøpe deg inn. Hvis forholdet har vært "ustabilt" som han sier, så kan det brukes som argument for å ikke satse videre i form av felles bolig. Mens det han egentlig vil, er å fortsette som før og være med deg, men at han eier bolig.

Er det han som eier hele boligen, og bor dere et sted dere vil være permanent?

Anonymkode: ad0b1...a59

Skrevet
1 hour ago, Rotehodet said:

Noe skurrer. TS, det du definerer som en bagatell(krevende ustabil periode) i to måneder, ser han på som dealbreaker for å være sammen med deg i fremtiden. 

Enten så lurer du deg selv med å ikke fortelle hvor krevende ustabil den perioden egentlig er, eller har vært, eller så lager typen din et nummer ut av ingenting.

Jeg har aldri hørt om noen tilfelle av samlivsbrudd pga to ustabile og krevende måneder etter fødsel, det tror jeg ikke du har gjort heller. 

Forsåvidt enig, men tiden rundt fødsel er virkelig en unntakstilstand og jeg synes det skal mye til for at man gjør det slutt pga ustabilitet akkurat i denne perioden. Det er fryktelig umodent å la barnet voksenpop med delt hjem fordi man ikke tålte de voldsomme omveltningene som gjelder akkurat rundt fødsel.

Men Ts, om du er tilgjengelig og ettergivende nå, vil han miste respekten for deg og da er det null sjanse for forhold, Eneste sjanse er å ivareta den og det er du tjent med om det blir brudd og dere skal samarbeide. Der er du tjent med uansett hvordan det går. Kjøp leilighet som du vil bo i, om det blir til at dere vil prøve igjen, lei ut din egen bolig. Du virker som en grepa dame, ikke la hans ustabilitet vippe deg av pinnen. 

Anonymkode: 73c64...48c

• Liker 1
Skrevet

at han plutselig ville ha sex med deg veier da ikke over den ustabiliteten og kommunikasjonen dere allerede har. Han var tent på deg og brukte det for å få det med deg mens han enda har deg. Men dere kommer til å komme i samme dialog problem uten at dere løser det som allerede sitter fast. 

Skrevet

Det er vanskelig å si hva du skal gjøre, men jeg vet hva jeg ville gjort. 

Jeg ville gitt han et ultimatum: Enten lar han deg kjøpe deg inn i leiligheten han eier (og den prosessen starter nå) eller så kjøper du ditt eget. Vær obs på kvinnefella. Du sitter i en sårbar situasjon og den blir mer sårbar for hver måned og hvert år som går hvor ting ikke er avklart. For deg OG for barnet. 

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er han som virker ustabil.

Anonymkode: 954fa...e49

Hadde kjøpt egen leilighet og gått til parterapi. Enten vil han kjempe for dere eller så er det over.

Skrevet

Men hva gikk denne ustsbiliteten ut på? 

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som du er på riktig spor, sånn kan du ikke ha det. Jeg hadde bestilt time til parterapi og tatt det derfra. Dette løser seg ikke av seg selv, hvis ikke hadde det allerede gjort det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...