AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #1 Skrevet 20. august 2019 Noen her som ikke har fått svar fra lånekassen enda? Begynner å bli redd for at jeg ikke får lån og stipend i år ettersom jeg tok opp lån for å ta opp fag hos sonans for tre år siden. Da skulle jeg ta opp fire fag, og ett av disse fagene var norsk(hos sonans får man en "pakke" i norsk som består av hovedmål, sidemål og muntlig). Jeg tok bare opp norsk hovedmål ettersom det var den jeg ville forbedre, ikke sidemål og muntlig + at jeg tok opp to andre fag. Jeg tok altså ikke opp rle fordi jeg ikke turte/følte meg klar(er muntlig eksamen også, noe jeg ikke er så glad i hehe). Er redd for at dette kan gi meg avslag, men samtidig er det kjipt fordi sonans har den norskpakken. Man kan altså ikke bare velge norsk hovedmål hos dem.. Noen som har peiling angående dette? Håper dette ga mening. Anonymkode: d60f2...b85
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #2 Skrevet 20. august 2019 Jeg har ikke fått svar, ringte til Lånekassen og da fikk jeg beskjed om at jeg kommer til å få skriftlig avslag grunnet ett manglet bestått fag. Anonymkode: 236c0...e70
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #3 Skrevet 20. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke fått svar, ringte til Lånekassen og da fikk jeg beskjed om at jeg kommer til å få skriftlig avslag grunnet ett manglet bestått fag. Anonymkode: 236c0...e70 Faen, så da får jeg mest sannsynlig ikke ettersom jeg ikke tok opp rle som planlagt? Anonymkode: d60f2...b85
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #4 Skrevet 20. august 2019 Har du tatt nok fag? Anonymkode: 86d3f...498
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #5 Skrevet 20. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du tatt nok fag? Anonymkode: 86d3f...498 Hva mener du? Jeg betalte for fire fag hos sonans. Norsk(en pakke som inneholder hovedmål, sidemål og muntlig), matematikk, rle og sosiologi. Jeg tok ikke opp rle, sidemål og norsk muntlig. Anonymkode: d60f2...b85
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #6 Skrevet 20. august 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Jeg betalte for fire fag hos sonans. Norsk(en pakke som inneholder hovedmål, sidemål og muntlig), matematikk, rle og sosiologi. Jeg tok ikke opp rle, sidemål og norsk muntlig. Anonymkode: d60f2...b85 Hva er det du sa til lånekassen? For hvis du har sagt noe og ikke oppfyller det du får støtte for risikerer du å ikke få støtte. Dersom du har sagt at du tar opp alle fagene nevn, og ikke gjort det, så får du ikke støtte. Anonymkode: 7c51c...464
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #7 Skrevet 20. august 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Jeg betalte for fire fag hos sonans. Norsk(en pakke som inneholder hovedmål, sidemål og muntlig), matematikk, rle og sosiologi. Jeg tok ikke opp rle, sidemål og norsk muntlig. Anonymkode: d60f2...b85 Dette utgjør mindre enn 60 studiepoengs etterslep. Forutsatt at du ikke har tatt andre studier, får du innvilget støtte fra Lånekassen. Anonymkode: 569cd...e01
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #8 Skrevet 20. august 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette utgjør mindre enn 60 studiepoengs etterslep. Forutsatt at du ikke har tatt andre studier, får du innvilget støtte fra Lånekassen. Anonymkode: 569cd...e01 Ja, det stemmer! Du kan få tilbake støtte dersom du studerer uten lån og skaffer deg poeng så du enten ligger 60 poeng bak eller under 60 poeng Anonymkode: 7c51c...464
Emma89 Skrevet 20. august 2019 #9 Skrevet 20. august 2019 Hos meg står det fortsatt at jeg venter på svar fra lærersted. Skal ta opp fag ved sonans jeg også. Men jeg snakket med sonans og lånekassen blir ikke kontaktet før de fikk signaturen vår på skolen og at vi møtte opp.
Emma89 Skrevet 20. august 2019 #10 Skrevet 20. august 2019 Har også ei i klassen som har master fra før og tar opp fag. Hun har også lånekasse
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #11 Skrevet 20. august 2019 Det går rimelig fort... Søkte en kveld og fikk vedtaket dagen etter. Enten mangler noen opplysninger, eller dokumentasjon eller så er det kanskje avslag? Anonymkode: 444c6...9e8
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #12 Skrevet 20. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går rimelig fort... Søkte en kveld og fikk vedtaket dagen etter. Enten mangler noen opplysninger, eller dokumentasjon eller så er det kanskje avslag? Anonymkode: 444c6...9e8 I tittelen etterspørres det "noen med peiling". Beklager, men du er ikke en av de. Behandlingstiden går lynraskt hvis den følgelig skjer automatisk. Dersom behandlingen må foregå manuelt tar det ukes-/månedsvis uavhengig av sak. Min forventede behandlingstid er i starten av oktober, men kjenner jeg Lånekassen rett blir den sannsynlig utsatt. Anonymkode: 24cb2...eba 1
Emma89 Skrevet 20. august 2019 #13 Skrevet 20. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går rimelig fort... Søkte en kveld og fikk vedtaket dagen etter. Enten mangler noen opplysninger, eller dokumentasjon eller så er det kanskje avslag? Anonymkode: 444c6...9e8 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen her som ikke har fått svar fra lånekassen enda? Begynner å bli redd for at jeg ikke får lån og stipend i år ettersom jeg tok opp lån for å ta opp fag hos sonans for tre år siden. Da skulle jeg ta opp fire fag, og ett av disse fagene var norsk(hos sonans får man en "pakke" i norsk som består av hovedmål, sidemål og muntlig). Jeg tok bare opp norsk hovedmål ettersom det var den jeg ville forbedre, ikke sidemål og muntlig + at jeg tok opp to andre fag. Jeg tok altså ikke opp rle fordi jeg ikke turte/følte meg klar(er muntlig eksamen også, noe jeg ikke er så glad i hehe). Er redd for at dette kan gi meg avslag, men samtidig er det kjipt fordi sonans har den norskpakken. Man kan altså ikke bare velge norsk hovedmål hos dem.. Noen som har peiling angående dette? Håper dette ga mening. Anonymkode: d60f2...b85 Flere i klassen min som tar norsk? Altså den fulle pakken, men kun skal ta den skriftlige delen pga lånekasse..
Emma89 Skrevet 20. august 2019 #14 Skrevet 20. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I tittelen etterspørres det "noen med peiling". Beklager, men du er ikke en av de. Behandlingstiden går lynraskt hvis den følgelig skjer automatisk. Dersom behandlingen må foregå manuelt tar det ukes-/månedsvis uavhengig av sak. Min forventede behandlingstid er i starten av oktober, men kjenner jeg Lånekassen rett blir den sannsynlig utsatt. Anonymkode: 24cb2...eba Hvorfor i oktober? I min søknad står det at de venter på godkjenning fra lærersted og jeg snakket med skolen og her måtte vi møte opp og signere oss inn før de sendte inn til lånekassen. Så rekner med lånekassen blir ok etter dette?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #15 Skrevet 20. august 2019 2 minutter siden, Emma89 skrev: Hvorfor i oktober? I min søknad står det at de venter på godkjenning fra lærersted og jeg snakket med skolen og her måtte vi møte opp og signere oss inn før de sendte inn til lånekassen. Så rekner med lånekassen blir ok etter dette? Fordi manuell behandling av søknader tar tid. Hvis de kun avventer godkjenning fra lærerstedet vil søknaden innvilges med en gang de får dette. Din søknad har sannsynligvis blitt behandlet automatisk bare at de venter på et ledd før pengene kan utbetales. Anonymkode: 24cb2...eba
Emma89 Skrevet 20. august 2019 #16 Skrevet 20. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi manuell behandling av søknader tar tid. Hvis de kun avventer godkjenning fra lærerstedet vil søknaden innvilges med en gang de får dette. Din søknad har sannsynligvis blitt behandlet automatisk bare at de venter på et ledd før pengene kan utbetales. Anonymkode: 24cb2...eba Ah, sånn ja
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #17 Skrevet 20. august 2019 16 minutter siden, Emma89 skrev: Flere i klassen min som tar norsk? Altså den fulle pakken, men kun skal ta den skriftlige delen pga lånekasse.. Men veldig teit dersom lånekassen ikke gir meg lån kun pga dette.. For man får jo kun hele pakken hos sonans, selv om man bare skal ta opp hovedmål feks. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette utgjør mindre enn 60 studiepoengs etterslep. Forutsatt at du ikke har tatt andre studier, får du innvilget støtte fra Lånekassen. Anonymkode: 569cd...e01 Hvor mye kan jeg ligge etter for å få lån, og hvordan finner jeg ut hvor mange poeng de fagene jeg ikke tok har? Så du mener at dette ikke behøver å gi meg avslag? Står forresten at jeg kan forvente å få svar den 4 oktober.. Så det tar tid. Anonymkode: d60f2...b85
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #18 Skrevet 20. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du sa til lånekassen? For hvis du har sagt noe og ikke oppfyller det du får støtte for risikerer du å ikke få støtte. Dersom du har sagt at du tar opp alle fagene nevn, og ikke gjort det, så får du ikke støtte. Anonymkode: 7c51c...464 Jeg har sendt mail tidligere og sagt at jeg ikke tar opp rle og sidemål + muntlig norsk. Jeg fikk aldri noen konkrete svar på at jeg ligger etter... Anonymkode: d60f2...b85
Jodaneida Skrevet 20. august 2019 #19 Skrevet 20. august 2019 (endret) Min søknasd ligger til behandling og har."frist" til 11 september. Tipper avslag, har fått støtte før og avbrutt (vgs). Nå har jeg kommet inn på høyere utdanning med realkompetanse. Alt avhenger av de 🙄 Endret 20. august 2019 av Jodaneida
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #20 Skrevet 21. august 2019 14 timer siden, Jodaneida skrev: Min søknasd ligger til behandling og har."frist" til 11 september. Tipper avslag, har fått støtte før og avbrutt (vgs). Nå har jeg kommet inn på høyere utdanning med realkompetanse. Alt avhenger av de 🙄 Faen...:( Men heldigvis kan vi ta igjen de studiepoengene i år slik at vi får lån til neste år! Anonymkode: d60f2...b85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå