AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #1 Skrevet 20. august 2019 Hvor kan man jobbe med en master i spesialpedagogikk, og hva kan man forvente i lønn? Ser på utdanning.no at spesialpedagoger ligger på rundt 520-530 000kr i året. Er det en lønn man kan forvente? Hvor jobber de fleste spesialpedagoger? Kan man jobbe andre steder enn barnehage/skole? 😊 Anonymkode: 07ad9...591
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #3 Skrevet 20. august 2019 Barnehage, skole(alle trinn), omsorgsboliger(feks utviklingshemmede), barnevern, ppt, avlastningsboliger, flyktninger, osv. Som spes ped har du alle muligheter åpne, finner du en plass du virkelig trives eller noe du vil fordype deg i anbefaler jeg på det sterkeste å ta ett årsstudium/en bachelor/eller lignende, innen det feltet, da er du nesten garantert jobb, hvertfall innen de instansene jeg har ramset opp. Med forutsetning om at de trenger folk da! Anonymkode: f5f7b...15d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #4 Skrevet 20. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnehage, skole(alle trinn), omsorgsboliger(feks utviklingshemmede), barnevern, ppt, avlastningsboliger, flyktninger, osv. Som spes ped har du alle muligheter åpne, finner du en plass du virkelig trives eller noe du vil fordype deg i anbefaler jeg på det sterkeste å ta ett årsstudium/en bachelor/eller lignende, innen det feltet, da er du nesten garantert jobb, hvertfall innen de instansene jeg har ramset opp. Med forutsetning om at de trenger folk da! Anonymkode: f5f7b...15d Tusen takk for svar! Er du spesialpedagog? Anonymkode: 07ad9...591
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #5 Skrevet 20. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Er du spesialpedagog? Anonymkode: 07ad9...591 Bare hyggelig😊 Ja, er ufør nå da, men rakk å jobbe litt før jeg ble syk Anonymkode: f5f7b...15d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #6 Skrevet 20. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare hyggelig😊 Ja, er ufør nå da, men rakk å jobbe litt før jeg ble syk Anonymkode: f5f7b...15d Aah.. Hva kan man forvente i lønn sånn cirka med en master i spesialpedagogikk og hvor jobbet du?:) Hvis jeg skal jobbe på skole, må jeg ha noen fag i tillegg? For hvis jeg skulle ha jobbet på skole, så ville jeg veldig gjerne vært kontaktlærer. Anonymkode: 07ad9...591
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #7 Skrevet 20. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aah.. Hva kan man forvente i lønn sånn cirka med en master i spesialpedagogikk og hvor jobbet du?:) Hvis jeg skal jobbe på skole, må jeg ha noen fag i tillegg? For hvis jeg skulle ha jobbet på skole, så ville jeg veldig gjerne vært kontaktlærer. Anonymkode: 07ad9...591 Lønn varierer jo etter hvilken arbeidsplass, stilling, ansvar, arbeidstider, etc. Men laveste jeg har hatt var rundt 400 000, meste Rundt 600 000. Har jobbet med psyk. Utviklingshemmede og som spes ped assistent på små trinnet. Har forsåvidt kun bachelor, så du vil nok ligge litt høyere enn meg i lønn😊 Hvis du vil være kontaktlærer må du ha fag i tillegg ja! Helst lærerutdanning i tillegg.. tror de har blitt ganske strenge på det sånn egentlig, men pga mangelen på lærere så sluntrer de mange plasser, så er nok mulighet selv om du bare tar fag altså! Men kan være lurt å høre litt rundt hva som forventes😊 Anonymkode: f5f7b...15d 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #8 Skrevet 20. august 2019 Om du tenker å jobbe som både lærer og kontaktlærer, må du nok ha lærerutdanning, ppu eller lignende i bunn. Jeg er utdannet lærer 5-10, med master i spesialpedagogikk. Jeg har i ettertid jobbet som både kontaktlærer, faglærer, spesialpedagog og spesialpedagogisk koordinator. Som lærer i bunn følger jeg vanlig lønnstabell for lærere, med tillegg om jeg har en ekstra funksjon som kontaktlærer eller spes.ped-koord. Nå har jeg vel 550000 i lønn, men går opp litt snart etter lønnsoppgjøret i mai Anonymkode: 0b7a5...d21 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #9 Skrevet 20. august 2019 Det kommer helt an på. Hvis du ønsker å være kontaktlærer må du ha en lærerutdanning i bunn. Skal du da ta en to-årig master må du velge retning, for eksempel psykososiale vansker, logopedi etc. Jeg har en bachelor i spes.ped (men kan ikke undervise siden jeg ikke har ppu i tillegg), og en master i logopedi. Startet privat praksis og tjener rundt 1.3 mill i året (men har da også utgifter som 50% skatt, leie av lokaler, pensjonssparing etc). Som spesped i PPT hadde jeg ca 600 000. Anonymkode: 89696...0a0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå