Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i helsevesenet, og undres over en ting. Dersom mannen helsepersonell så kan brukere klage inn ansatte som de vil, og man blir sett på som den med makten fordi man er i en helsepersonell-bruker relasjon der bruker vanligvis står under den ansatte. Helsepersonell får da smekk på labben, og kan risikere å få karrieren ødelagt. 

Men hva med de tilfeller der bruker tydeligvis er mer oppegående enn man skulle tro, og har "psykopatiske" tendenser? Hva slags rettigheter har man da og hvem skal man snakke med? 

Som helsepersonell skal man hjelpe vedkommende, og hvis bruker spiller på følelser til den ansatte for å få det som han vil, og man som ansatt ikke ser hva som foregår før skaden er skjedd. Hva gjør man da? 

Anonymkode: d5396...f6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som helsepersonell bør man så absolutt være "oppegående" og kjenne igjen grensen før man krysser den tenker jeg, det er ikke en eneste "formildende" omstendighet eller forklaring på hvorfor man lar seg "følelsesmessig involvere" på en måte som ikke er OK og helt åpen og aksepterbar, i allefall ikke som resulterer i "skade skjedd" tenker jeg.. Når det er sagt, om man har kommet dit bør man selvsagt selv ta kontakt med sin overordnet og si fra om situasjonen for å få hjelp ut av den. 

  • Liker 2
Skrevet

Sjefen din kan tydliggjøre for deg hva brukeren har fått tildelt hjelp til. Som helsepersonell vet du godt at det du yter ekstra for en pasient går ut over en annen.

Anonymkode: 15691...e3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...