AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #1 Skrevet 20. august 2019 Har en liten hund på 5 år og 5 kg Samboeren min skal reise bort en uke og jeg jobber turnus. Fra mandag av skal jeg jobbe natt og hunden blir derfor alene fra 21:30 - 08:30. Er dette altfor lenge? Hunden er ganske knyttet til meg og liker ikke ukjente folk som evt. kunne hatt han den tiden. Har dessverre ingen søsken eller foreldre her heller. Hunden er sjeldent alene, så dette er egentlig bare et engangstilfelle siden samboer reiser bort. Hva ville dere gjort? er dette i det hele tatt greit? Anonymkode: 923ce...1e5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #2 Skrevet 20. august 2019 Når lufter dere hunden til vanlig? Er hunden vant til å ikke få en tissetur ut på så lang tid? Iom at det er natt, sover vel hunden store deler av den tiden. Hadde vært verre om det var dagtid.. Anonymkode: d0ae2...c60 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #3 Skrevet 20. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en liten hund på 5 år og 5 kg Samboeren min skal reise bort en uke og jeg jobber turnus. Fra mandag av skal jeg jobbe natt og hunden blir derfor alene fra 21:30 - 08:30. Er dette altfor lenge? Hunden er ganske knyttet til meg og liker ikke ukjente folk som evt. kunne hatt han den tiden. Har dessverre ingen søsken eller foreldre her heller. Hunden er sjeldent alene, så dette er egentlig bare et engangstilfelle siden samboer reiser bort. Hva ville dere gjort? er dette i det hele tatt greit? Anonymkode: 923ce...1e5 Sover han ikke da?? Er jo bare å lufte han og gi mat.. sette på noe radio som selskap😉. Anonymkode: f0e4e...785 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #4 Skrevet 20. august 2019 Jeg har en hund som er pleier å være alene mens jeg er på jobb. Det har alltid gått bra. For ca 6 mnd siden ble jeg lagt inn på sykehus på kvelden og måtte være over natta. Hadde ingen i nærheten som kunne stille opp, resultatet ble redd hund. Anonymkode: 360a3...0a0
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #5 Skrevet 20. august 2019 Jeg synes det er for lenge, men kommer også an på situasjonen. Som ett engangstilfelle er det ikke nødvendigvis krise at hunden blir litt lengre enn vanlig alene. Du sier den sjelden er alene til vanlig, men hvordan takler den være alene ? De gangene den har vært alene tidligere, har det da vært hele arbeidsdager, eller kun veldig kort tid? Er hunden vant til litt ujevne lufteturer, eller er den veldig rutinepreget? Og er det snakk om nattevakter hele uken, eller kun noen netter? Anonymkode: 7764e...5a9 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #6 Skrevet 20. august 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når lufter dere hunden til vanlig? Er hunden vant til å ikke få en tissetur ut på så lang tid? Iom at det er natt, sover vel hunden store deler av den tiden. Hadde vært verre om det var dagtid.. Anonymkode: d0ae2...c60 Jeg pleier å lufte hunden ca 22-23 tiden også kan han ligge å sove frem til kl 12 neste dag viss jeg har fri fra jobb. Han viser ingen tegn til å ville ut å tisse og da ligger han i sengen sammen med meg. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er for lenge, men kommer også an på situasjonen. Som ett engangstilfelle er det ikke nødvendigvis krise at hunden blir litt lengre enn vanlig alene. Du sier den sjelden er alene til vanlig, men hvordan takler den være alene ? De gangene den har vært alene tidligere, har det da vært hele arbeidsdager, eller kun veldig kort tid? Er hunden vant til litt ujevne lufteturer, eller er den veldig rutinepreget? Og er det snakk om nattevakter hele uken, eller kun noen netter? Anonymkode: 7764e...5a9 Ja jeg og synes det er lenge. Han er ikke glad i å være alene, men han sitter mye i vinduskarmen og ser ut. Nå vet jeg ikke hva han gjør alle de timene jeg er borte fra jobb, men tror han sover innimellom og altså. Når han er alene så er han alene fra 07:00 - 15:30. Dette skjer kanskje sånn 1-2 ganger i uken da samboeren min har en del fri-perioder. Hunden er vant til ujevne lufteturer, og dette gjelder 3 nattevakter neste uke. Anonymkode: 923ce...1e5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #7 Skrevet 20. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg pleier å lufte hunden ca 22-23 tiden også kan han ligge å sove frem til kl 12 neste dag viss jeg har fri fra jobb. Han viser ingen tegn til å ville ut å tisse og da ligger han i sengen sammen med meg. Ja jeg og synes det er lenge. Han er ikke glad i å være alene, men han sitter mye i vinduskarmen og ser ut. Nå vet jeg ikke hva han gjør alle de timene jeg er borte fra jobb, men tror han sover innimellom og altså. Når han er alene så er han alene fra 07:00 - 15:30. Dette skjer kanskje sånn 1-2 ganger i uken da samboeren min har en del fri-perioder. Hunden er vant til ujevne lufteturer, og dette gjelder 3 nattevakter neste uke. Anonymkode: 923ce...1e5 Så lenge han er vant til ujevne lufteturer, kan sove og slappe av såpass lenge, og det er snakk om kun tre vakter så kan det gå helt fint. Neste spørsmål er da boligsituasjonen, og eventuelt bjeffing. Bjeffer han noe til vanlig, og dersom han begynner bjeffe på natten vil det da forstyrre naboer? Folk flest aksepterer noe bjeffing på dagtid om man bor i tettbygde strøk, men tror ikke så mange ville satt pris på bjeffing på natt... Anonymkode: 7764e...5a9 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #8 Skrevet 20. august 2019 Glad jeg bare har hatt selvstendige hunder😊 Anonymkode: f0e4e...785
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #9 Skrevet 20. august 2019 Det synes jeg var lenge skal jeg innrømme... Anonymkode: 222d5...1d3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #10 Skrevet 20. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Glad jeg bare har hatt selvstendige hunder😊 Anonymkode: f0e4e...785 Selvstendige hunder? Min hund kunne jeg dratt fra i 15 timer uten at hun hadde lagt en lyd, hun hadde bare ventet på meg. Men det betyr ikke at det er greit å gå fra en hund i så mange timer. Anonymkode: 222d5...1d3 8
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #11 Skrevet 20. august 2019 Jobber natt og har hund. Pleier å gå en times tur før jeg drar på jobb. Er borte fra 21-08.30. Han sover søtt hele natta (har kamera) også går vi 15 min da jeg kommer hjem fra jobb. Pleier å gå veldig bra. Hunder sover store deler av døgnet, så det funker Anonymkode: 5ea5f...ae0 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #12 Skrevet 20. august 2019 TS her. Tror samboeren min kommer til å ta hunden med seg. Har ikke samvittighet til at han skal være alene så lenge. Vet ikke. Får vondt av å tenke på det. Anonymkode: 923ce...1e5
Julie Skrevet 20. august 2019 #13 Skrevet 20. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Tror samboeren min kommer til å ta hunden med seg. Har ikke samvittighet til at han skal være alene så lenge. Vet ikke. Får vondt av å tenke på det. Anonymkode: 923ce...1e5 Dersom samboeren din har mulighet til å med hunden, så er det en bedre løsning enn at du er på jobb konstant bekymret for om det går bra med hunden eller ikke
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #14 Skrevet 20. august 2019 Kan du ikke ha hunden med på jobb? I bilen, eller i ett bur i garderoben? Det har jeg gjort noen ganger når sambo har vært borte. Anonymkode: 1e4eb...488 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #15 Skrevet 21. august 2019 Jeg jobbet tredelt turnus før og bodde da alene. Måtte kjøre kl 21.00 og var hjemme kl. 07.45. Jeg gikk en god tur med hunden like før og gikk en litt kortere en på morgenen (måtte jo sove). Dette fungerte fint. Min mor hadde også nøkkel til leiligheten sånn hvis det skulle være noe. Nå jobber jeg kun natt, men har samboer. Men det hender jo at han er vekke. Da gjør jeg det samme som tidligere, og det har fungert helt greit. Om natten sover de fleste hunder uansett. Ha samme rutine som ellers når du legger deg. F.eks skru av lyset, ta hunden inn på det rommet den pleier å sove på, gi mat til samme tider osv. Om den ikke pleier å roe seg med en gang på kvelden så kan du jo gjemme en kong her og der. Om hunden er vant til litt lyder kan du jo la radio eller tv stå på. Bare vær obs på at noen hunder kan begynne å bjeffe da (f.eks om det plutselig kommer et program om hunder og det er mye bjeffing osv). Ser noen nevner å ta med hunden på jobb. I noen tilfeller fungerer det kanskje, men om hunden må ligge alene på et rom den ikke er kjent på, så kan den kanskje bli mer urolig enn å være alene hjemme. Anonymkode: d8797...dad 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #16 Skrevet 21. august 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke ha hunden med på jobb? I bilen, eller i ett bur i garderoben? Det har jeg gjort noen ganger når sambo har vært borte. Anonymkode: 1e4eb...488 Jeg har ikke bil, så må ta buss hver dag til jobben. Derfor blir det litt problematisk. Og er det uansett lov å ta med hunden på jobb? Jobber på natt og møter sjefen kl halv 8 hver morgen for å gi rapport. Lurer litt på hva hun hadde sagt. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet tredelt turnus før og bodde da alene. Måtte kjøre kl 21.00 og var hjemme kl. 07.45. Jeg gikk en god tur med hunden like før og gikk en litt kortere en på morgenen (måtte jo sove). Dette fungerte fint. Min mor hadde også nøkkel til leiligheten sånn hvis det skulle være noe. Nå jobber jeg kun natt, men har samboer. Men det hender jo at han er vekke. Da gjør jeg det samme som tidligere, og det har fungert helt greit. Om natten sover de fleste hunder uansett. Ha samme rutine som ellers når du legger deg. F.eks skru av lyset, ta hunden inn på det rommet den pleier å sove på, gi mat til samme tider osv. Om den ikke pleier å roe seg med en gang på kvelden så kan du jo gjemme en kong her og der. Om hunden er vant til litt lyder kan du jo la radio eller tv stå på. Bare vær obs på at noen hunder kan begynne å bjeffe da (f.eks om det plutselig kommer et program om hunder og det er mye bjeffing osv). Ser noen nevner å ta med hunden på jobb. I noen tilfeller fungerer det kanskje, men om hunden må ligge alene på et rom den ikke er kjent på, så kan den kanskje bli mer urolig enn å være alene hjemme. Anonymkode: d8797...dad Ja det er sant. Hunden min er bare veldig urolig av seg når jeg ikke er hjemme. Så vet faktisk ikke om han hadde fått sovet eller ikke på natten, selv om han sover godt til vanlig når jeg er hjemme. Anonymkode: 923ce...1e5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #17 Skrevet 21. august 2019 Skal du jobbe mange netter da? Hadde du vært alene og jobbet ofte netter ville jeg prøvd å fått til en løsning med pass, om det skjer en sjelden gang ville jeg gått en god tur med hunden før og etter vakt. Ikke optimalt, men heller ikke skadelig. Anonymkode: ad601...64c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #18 Skrevet 21. august 2019 Tenker at det går fint siden det er natt. Hunden sover vel? Anonymkode: 43407...f2a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #19 Skrevet 21. august 2019 På 20.8.2019 den 16.16, AnonymBruker skrev: Selvstendige hunder? Min hund kunne jeg dratt fra i 15 timer uten at hun hadde lagt en lyd, hun hadde bare ventet på meg. Men det betyr ikke at det er greit å gå fra en hund i så mange timer. Anonymkode: 222d5...1d3 Har hatt hund i mange år, man må jo på jobb 😉15 timer litt for mye ja, men 8-9 går fint. Om det blir med den ene gangen IG han får bra med mat og tur før hun går ser jeg ikke problemet😅 men nå sover jo min opp til 10-11 timer også. Anonymkode: f0e4e...785
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #20 Skrevet 21. august 2019 På 20.8.2019 den 16.16, AnonymBruker skrev: Selvstendige hunder? Min hund kunne jeg dratt fra i 15 timer uten at hun hadde lagt en lyd, hun hadde bare ventet på meg. Men det betyr ikke at det er greit å gå fra en hund i så mange timer. Anonymkode: 222d5...1d3 Wow! Noen som føler seg truffet 😅, slapp av.. Anonymkode: f0e4e...785
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå