Gå til innhold

Nummer ikke i bruk, rett etter det ringte meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble oppringt av et +4764... nummer for 2 timer siden. Prøvde å ringe det opp igjen nå og da sa dem " dette nummeret er ikke i bruk, this numbet is not in use. PIP" 

Hva kan det ha vært ? 

Anonymkode: 4d446...203

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Salg eller utenlandske som prøver å lure deg for penger. 

Anonymkode: 6cddc...daf

Skrevet

Scam. De ringer for å hjelpe deg å fikse "problems with your computer". Jeg svarte at min eneste problem for tiden var at jeg ikke hadde pc, og da var de jammen kjapp til å slenge på røret :Knegg:

Skrevet

Men det er jo norskt nummer og "ikke i bruk" ? 

Skrevet

https://www.dinside.no/okonomi/ser-ut-som-norske-nummer---men-er-utenlandsk-svindel/70142520

Det kan også være forsøk på svindel - de ringer fra det som ser ut som norske nummer, legger på og ringer du tilbake er det svindyre utenlandske nummer som er 'forkledt'.

Teleselskapene er klar over dette, og jobber sammen med å stoppe slikt, så antakelig har det nummeret blitt oppdaget og sperret før du rakk å ringe tilbake. Leste nettopp en nyere sak på dette, men fant den ikke igjen nå - men linken forteller om det samme, fra ifjor.

Ikke ring tilbake til nummer du ikke kjenner, uten å slå de opp på 1881 el.l først. 

Anonymkode: b404c...680

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble oppringt av et +4764... nummer for 2 timer siden. Prøvde å ringe det opp igjen nå og da sa dem " dette nummeret er ikke i bruk, this numbet is not in use. PIP" 

Hva kan det ha vært ? 

Hvorfor i all verden ringer du opp igjen til slike nummer??!    

Kommer telefonen fra utlandet, så blir det selvfølgelig svindyrt for deg å ringe dem opp igjen... 

Anonymkode: cd632...b2e

• Liker 2
Skrevet

+47 er Norge...

Anonymkode: 74af3...f01

• Liker 1
Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo norskt nummer og "ikke i bruk" ? 

De trikser og mikser når de ringer ut ved hjelp av programmer, og kamuflerer så sitt ekte nummer bak et tilsynelatende norsk nummer (tilfeldig valgt). Dette er normal fremgangsmåte for scammere nå for tiden, fordi man er langt mer tilbøyelig til å svare på et norsk anrop, enn om et utenlandsk nummer skulle ringe. Derfor gjør de det.

Dette har det stått MYE om i media.

Endret av Million
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

+47 er Norge...

Anonymkode: 74af3...f01

Det står ikke +47 i normale fall om et norsk nummer ringer deg. Svindlernummerne står det derimot +47 foran, for at det skal se norsk ut. Tror de.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden ringer du opp igjen til slike nummer??!    

Kommer telefonen fra utlandet, så blir det selvfølgelig svindyrt for deg å ringe dem opp igjen... 

Anonymkode: cd632...b2e

Fordi det så norskt ut..... ?! Og nei, det blir vel ikke svindyrt for meg å ringe et nummer.... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...