AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #1 Skrevet 20. august 2019 Har de siste 6 mnd. måtte ta en del småjobber for å få ting til å gå rundt, mens jeg har søkt på jobber relevante til min utdanning og interesse. Her hvor jeg bor så er det ikke all verdens å velge mellom, så har takket ja til det jeg har funnet. Jeg kjenner jeg går rett i kjelleren når jeg jobber med noe jeg overhodet ikke har interesse for. Dersom jobben betaler greit nok, så øker motivasjonen noe, men standard lavlønna jobber der praktisk talt er en drone? Hadde aldri taklet det. Kjenner at jo mer jeg tenker på det, des verre blir det - til den grad at det går utover kvalitet og oppmøte. Har hørt om folk som greier å "skru av hjernen" når de jobber, eller som er tilfreds med at "jobb er jobb". Hvordan takler dere det? Hva er hemmeligheten? Anonymkode: ee01b...9f1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #2 Skrevet 20. august 2019 fordi presset om å gjøre en god jobb er større enn min egen selvfølelse Anonymkode: 89a12...36e
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #4 Skrevet 20. august 2019 Kreativ på fritiden, som nevnt over. Hjelper også å være god på noe selv om man syns det er drittkjedelig. Prøver å ta hver dag som det kommer, altså å gjøre arbeidsdagen fin med å ha god tone med kolleger, sove godt natten før, gjøre det hyggelig rundt meg, osv. Små gleder, rett og slett. Jobben er bare et sted jeg skal ha det OK og få penger slik at jeg kan leve livet mitt på fritiden. Anonymkode: 4c9aa...f5c 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #5 Skrevet 20. august 2019 Jeg tenker at jobben som tross alt er ok betalt, har bidratt til muligheten til å skaffe leilighet, dra på reiser og generelt ha en ok livsstil. Det er mange som har det verre enn meg, selv om jeg ikke digger jobben, og den kunne tross alt vært verre. For det andre er det nok litt mange som har store forventninger om arbeidslivet. Det er lett å la seg blende av alle mulighetene for utdannelse/karriere når man er ung, men det skolen snakker litt for lite om er at det ikke er alt som er like gøy i arbeidslivet. Men man må stå i det likevel og gjøre det beste ut av det. En fritid man trives noenlunde med kan også gjøre det bedre. Anonymkode: ab305...89c 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #6 Skrevet 20. august 2019 Det går an å ha det fint på jobb selv om det du gjør ikke er spennende. Bli kjent med kollegene og ha det sosialt! Ellers er det ytterst få i verden som jobber fordi det er så morsomt... Anonymkode: 50635...cd7 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #7 Skrevet 20. august 2019 Koselig på jobb. Men nå som miljøet er dårlig vil jeg bytte jobb Anonymkode: 8a604...b14
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #8 Skrevet 20. august 2019 Gjør ikke det, men må ha en inntekt. Hater jobben og ser etter en annen. Lett i over ett år. Har ingen spesielle interesser dessverre så ikke så lett og finne noe man liker da. Anonymkode: 5f9d7...df2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #9 Skrevet 20. august 2019 Har tatt feil utdanning og er overhodet ikke interessert i faget mitt. Så alle jobber innen faget vil jeg mistrives med. Men fokuserer på at jeg har grei lønn, trivelige kolleger og at jeg har 7,5 times arbeidsdag i det offentlige med mange goder 😛 den dagen økonomien tilsier det, skal jeg ta en ny utdanning, og håper virkelig den dagen kommer før eller siden. Anonymkode: 42788...379 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #10 Skrevet 20. august 2019 For meg hjelper det å fokusere på tryggheten fast forutsigbar inntekt gir meg. Pluss pensjon/mulighet til å bli syk uten å bli fullstendig ruinert. Har jobbet som selvstendig næringsdrivende tidligere, noe jeg elsket. Men det føltes så utrygt! Takket derfor ja til en jobb som ikke engasjerer på langt nær like mye, men lever greit med det. Skjønte at jeg ikke kunne få i pose og sekk, og valgte tryggheten. Prøver å tenke positivt og unngå å tenke at jeg gruer meg til jobb. Hyggelige kollegaer hjelper veldig! Har akseptert at jeg ikke må elske jobben min. Anonymkode: 319ad...5ee 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #11 Skrevet 20. august 2019 Jeg jobber innen noe jeg er utdannet til. Jobbet der i 6 år nå, men jeg trives ikke. Bunner nok i det at jeg er introvert som person, mens jobben krever at man er ekstrovert og flink til å samhandle med folk. Mismatch med andre ord. Jeg presser meg selv daglig og bruker altfor mye tid på å gruble og tenke etter arbeidstid. Planen var at det skulle være en midlertidig jobb, men jeg har søkt og søkt i flere år nå uten hell.. Jeg prøver så godt jeg kan å holde motet oppe. Jeg har en fast og stabil inntekt. Det er jeg glad for. Så får jeg bare håpe at det ordner seg en gang. Skal ikke gi opp Anonymkode: f6bb1...f59
Alice123 Skrevet 20. august 2019 #12 Skrevet 20. august 2019 Jeg har hatt flere jobber dom har vært drit kjedelig. Jobbene har i praksis bare vært å skrive av tall/bokstaver (koder/reg.nr) fra ett papirark til et dokument. Jeg har erstattet et dataprogram eller en scanner. For meg, i de situasjonene, har det vært en enorm motivator i at jeg VET det bare er midlertidig. Jeg har hatt mange rare og/eller kjipe jobber opp gjennom, men alt har vært greit så lenge jeg har vært klar over det er en "dette er NÅ"-jobb.
Påkrevd Skrevet 20. august 2019 #13 Skrevet 20. august 2019 En god og interessant podcast på øret gjør enhver kjip situasjon litt mindre kjip. Har man muligheten til det på jobb, er det gull verdt. Og godcaster er det nok av for resten av livet👍 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #14 Skrevet 21. august 2019 Føler jeg langsomt tar livet av meg selv ved å dra på jobb og sitte der 8 timer om dagen. Men man må jo bare holde ut? Jeg nekter å gå på nav eller ikke ha jobb i det hele tatt. Jeg har en utdannelse som er helt feil for meg, men jobben jeg har er helt urelevant. Jeg tjener ikke nok til at ting går rundt en gang, så lønn er ikke en motivasjon. Tar en ny utdannelse fulltid ved siden av, men jeg kan ikke skaffe meg jobb innen den retningen enda fordi da starter jeg på enda lavere lønn som ufaglært og det er som regel kun vikariater og deltidsstillinger som er lyst ut. Så jeg holder ut fordi jeg må jo ha inn noen kroner hver mnd.. Kan ikke si opp en jobb og ikke ha inntekt heller. Lyspunkt? Tja, kan høre på podcast. Eneste som skaper litt engasjement for meg i løpet av dagen. Anonymkode: 47612...d99
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #15 Skrevet 23. august 2019 Gratis kaffe. Den er ikke så verst. Anonymkode: 5bbd8...07b
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #16 Skrevet 24. august 2019 Jeg takler det ikke spesielt bra, merker det både på hodet og kropp. Men det er nok fordi jeg trodde arbeidsoppgavene skulle være interessante da jeg begynte i jobben. Søker nye jobber men det er lite relevante jobber på markedet så det ser ut som jeg må bli i jobben en stund. Jeg takler det ved å være snillere med meg selv med litt «hverdagsluksus» som god take-away kaffe til jobb, kjøpe noe godt til lunsj for å feire at uka er over, surfe mye på nett og høre på podcast. Anonymkode: 12767...605 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #17 Skrevet 24. august 2019 I like to eat! Man jobber selv i jobber man ikke er motivert i fordi man har regninger å betale. Anonymkode: 93ea0...c58 2
FactsOverFeelings Skrevet 24. august 2019 #18 Skrevet 24. august 2019 (endret) Jeg er for det meste ikke interessert i noe som kan generer penger, men har en jobb hvor det er veldig trivelig arbeidsmiljø, det holder for meg. Endret 24. august 2019 av FactsOverFeelings
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #19 Skrevet 24. august 2019 Har tenkt på noe av det samme og føler det er ganske tabu. Noen jobber jeg tidligere har hatt vet jeg at jeg ikke hadde taklet over et par måneder. Jeg hadde faktisk ikke klart det, vet ikke hva jeg hadde funnet på om det var mitt eneste valg... og så tenker jeg over hvor mange som jobber på samlebånd i kina. Bortskjemt nordmann 😮 Men heldigvis er det mange jobber jeg hadde taklet, mitt nesten eneste kriterie for akseptabel jobb er variasjon i arbeidsoppgaver Anonymkode: f7a3d...4ba
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #20 Skrevet 24. august 2019 ..og forresten i de drepende kjedelige jobbene jeg har hatt er det radio som har gjort at jeg overlevde et par måneder. Anonymkode: f7a3d...4ba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå