Gå til innhold

Bør smarttelefonen forbys? Kanskje på tide.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du ser deg rundt i samfunnet hvor fanget mennesker er blitt av smarttelefonen, den er i hånda store deler av våkne tiden vår. Den opptar hjernen din store deler av døgnet. Den styrer livet ditt til det fulle, får du ikke svar på en melding så går noen helt av skaftet. Tenker og gnager på hvorfor de ikke fikk svar. Driver psykologisk spill når de har vært på date, hvem skal sende melding først? Hvertfall ikke jeg!

Du er alltid tilgjengelig, har på varsling på alt. Bruker hjernedøde apper som facebook, instagram og snapchat(++++). Fordi det er jo utrolig viktig å dokumentere for andre hva du gjør i livet, at du har vært på trening. Så du får likes for det på instagram, hvor fink du er. Du skal jo være bra nok! 

Den dreper også søvnen din, du tar den med på soverommet. Trykker på den til du sovner, om du i heletatt får sove. Pga smarttelefonen. Er du ute å spiser med andre så ligger den nesten ALLTID på bordet. Det er viktig det, å ha telefonen på bordet. Fordi ingenting er mer viktig enn å svare på en hjernedød melding om ingenting.

Er du ute å går med barnevogna er jo smarttelefonen mer viktig å se på, ikke fokusere på det rundt seg. Eller følge med i trafikkbildet/gangfeltet man går i. Nei, mere viktig å scrolle på telefonen.

Kunne fortsatt i timesvis....forpulte smarttelefonen har ødelagt samfunnet.

Skal aldri kjøpe en.

Anonymkode: f85f4...1ec

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen styresmakt vil finne på å forby smarttelefonen. Den er det beste verktøyet til å overvåke og kontrollere befolkningen. Når befolkningen er for opptatt av smarttelefonen til å bry seg med hva styresmaktene holder på med.

• Liker 4
Skrevet

Nå er det ikke sånn at alle velger å bruke den hele tiden, den er en del av jobbhverdagen til mange. I kunnskapsintensive bransjer har den blitt et must. 

Anonymkode: 84634...eb8

• Liker 1
Skrevet

Så vi skal forby alt vi ikke liker eller bruker selv?

Anonymkode: 8fb5c...5fc

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke så avhengig av smarttelefonen min som det skisseres her i alle fall. Men det er vanlig å være "avhengig", ja. Når jeg f.eks. sitter på t-banen eller buss, sitter jeg som regel og ser meg rundt eller ser ut av vinduet. Tenker på alt mulig rart. Men 8 av 10 andre passasjerer rundt meg, sitter med telefonen i hånda og glor på den.

Jeg bruker svært sjelden telefonen etter at jeg har gått inn på soverommet om kvelden. Evt tar jeg den opp for å stille alarmen til neste morgen, det er det. Skal jeg sove, så skal jeg sove.

Anonymkode: 14594...31e

• Liker 1
Skrevet

Slutt å vær så selvgod og få bort den pekefingeren og ovenfra-og-ned-holdningen din.

Hvis ikke du vil bruke smarttelefon, så la være, men la oss andre få gjøre som vi vil vedr. dette.

Anonymkode: 8fb5c...5fc

• Liker 3
Skrevet

Noe som fordummer og sløver ned massene kommer aldri til å forbys.

Anonymkode: b963d...255

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke sånn at alle velger å bruke den hele tiden, den er en del av jobbhverdagen til mange. I kunnskapsintensive bransjer har den blitt et must. 

Anonymkode: 84634...eb8

Tull. Ingen trenger dagens smarttelefoner. Det er bare leketøy man har blitt avhengig av. Man klarte seg fint uten for bare 10 år siden, og alle vil klare seg fint uten nå også.

Ser ingen problemer med å forby smartelefoner i Norge. Vi produserer ingenting til telefonmarkedet så ingen jobber ville gått tapt.

Anonymkode: 1209e...9d4

Skrevet

Hva blir det neste, skal du nekte oss å danse?

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, signatur skrev:

Hva blir det neste, skal du nekte oss å danse?

Ja, dans var jo også djevelensverk en gang.

Anonymkode: 622f5...1ea

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dans var jo også djevelensverk en gang.

Anonymkode: 622f5...1ea

Farge-tv også.

Hver gang det kommer noe nytt er det noen som protesterer.

Anonymkode: bf543...22c

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes jeg holder på mindre med den nå en jeg gjorde før faktisk. Men jeg er litt enig i det dere sier. Jeg greide meg utmerket uten smarttelefon helt til jeg ble 25 år. Savnet var aldri der på noe man ikke visste fantes. Jeg er glad jeg vokste opp uten. Ser hvordan barna har det i dag. Ikke noe papir kuler med skrift man sender til den andre uten at læreren ser det. Konstant være redd for om noen har filmet deg. Hele tiden være opptatt av om at ingen svarer deg. Det er faktisk litt trist. 

Anonymkode: 7ee9d...1ef

Skrevet

TS tar opp smarttelefonen og folket/samfunnet.
Vel og bra, det er blitt en galskap.

Enda verre er helsesiden av all strålingen vi omgis av.
Vi har disse strålesenderne over alt hvor vi befinner oss, hjemme, på bussen, i butikken og kjøpesenteret og på jobben.
Ens egen mobiltelefon er blitt det minste problemet i denne gedigne stråletåka.

Advarslene og forskningen er omfattende.
De profitterende kreftene likeså.
Vi tror myndighetene har kontroll på hva vi utsettes for, men det er fullstendig feil.

https://www.stralskyddsstiftelsen.se/

https://einarflydal.com/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...