Gå til innhold

Endring av etternavn og nytt pass - har ikke gyldig leg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har endret etternavn og skulle gjerne ordnet meg et nytt pass. Det gamle er ikke gyldig lenger uansett. Per nå har jeg ingen gyldig legitimasjon. Er jeg nødt til å ordne bankkort med bilde først eller kan jeg ordne pass med gammel legitimasjon samt bekreftelse på navneendring jeg har fått av Skatteetaten? 

Anonymkode: 3b7fa...b9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er et godt spørsmål. Hva gjør man om alt en har av legitimasjon er utgått på dato? Gjerne for årevis siden?

Anonymkode: 55a9c...fab

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har endret etternavn og skulle gjerne ordnet meg et nytt pass. Det gamle er ikke gyldig lenger uansett. Per nå har jeg ingen gyldig legitimasjon. Er jeg nødt til å ordne bankkort med bilde først eller kan jeg ordne pass med gammel legitimasjon samt bekreftelse på navneendring jeg har fått av Skatteetaten? 

Du får ikke ordnet bankkort om du ikke har gyldig legitimasjon. Har du gyldig førerkort da ? Ellers må du få med deg en på passkontoret som går god for deg , at vedkommende kan bekrefte at du  er deg 

Anonymkode: a44a6...883

• Liker 1
Skrevet

Du har ikke bankkort med bilde eller sertifikat?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke ordnet bankkort om du ikke har gyldig legitimasjon. Har du gyldig førerkort da ? Ellers må du få med deg en på passkontoret som går god for deg , at vedkommende kan bekrefte at du  er deg 

Haha, nei jeg får vel faktisk ikke ordnet det heller 😛 Har ikke gyldig førerkort heller, og trafikkstasjonen er ofte stengt og det er vanskelig å time med jobb. Ser at det åpner seg en mulighet om noen uker. Men trenger kanskje gyldig leg der og 😂

Skrevet

Bankkort er vel ikke gyldig som legitimasjon lenger. 

Anonymkode: 9c809...870

Skrevet

Jeg kan for øvrig få med mannen på passkontoret om det er tilstrekkelig bekreftelse på at jeg er meg 😀

Skrevet

Nytt førerkort kan man vel bestille på nett da?

Anonymkode: 09df2...64f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nytt førerkort kan man vel bestille på nett da?

Anonymkode: 09df2...64f

Nei, så enkelt er det ikke. Bildet er for gammelt.. har prøvd 😛 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan for øvrig få med mannen på passkontoret om det er tilstrekkelig bekreftelse på at jeg er meg 😀

Da hadde jeg gjort det, måtte det selv i sommer. Tok lang tid for passtime, og hadde pass som var utgått for mer enn tre måneder siden. Så har jeg et eldre førerkort , så da ble mannen med slik at han kunne bekrefte at jeg var meg, han må ha med gyldig legitimasjon da. Kunne godt se det var mneg på det gamle passet, men greit uansett

• Liker 1
Skrevet

Du må jo finne en ordning på dette. Ganske spesielt at et voksent menneske ikke har bankkort, sertifikat eller pass. Ring passkontoret og spør hva du skal gjøre.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Antoinette skrev:

Du må jo finne en ordning på dette. Ganske spesielt at et voksent menneske ikke har bankkort, sertifikat eller pass. Ring passkontoret og spør hva du skal gjøre.

Jeg har det heller ikke. Så da er vi minst 2 bare på KG.

Anonymkode: 55a9c...fab

Skrevet
1 minutt siden, Antoinette skrev:

Virkelig? Har endret etternavnet mitt... har fått nytt bankkort uten bilde. Sertifikat tar sin tid å ordne når man må møte opp personlig til en trafikkstasjon som sjeldent har åpent. Jeg har jo jobb og forpliktelser. Lurte bare på hva som funket i forhold til å ordne pass. Men hvis jeg kan ta med en person går det jo fint. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg gjort det, måtte det selv i sommer. Tok lang tid for passtime, og hadde pass som var utgått for mer enn tre måneder siden. Så har jeg et eldre førerkort , så da ble mannen med slik at han kunne bekrefte at jeg var meg, han må ha med gyldig legitimasjon da. Kunne godt se det var mneg på det gamle passet, men greit uansett

Takk, da prøver jeg på det 😀

Skrevet

Ta med gammelt pass og bekreftelse på navneendring. De ser det også i folkeregisteret at du har endra navn.

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, Proktor skrev:

Ta med gammelt pass og bekreftelse på navneendring. De ser det også i folkeregisteret at du har endra navn.

Det er bokstavlig talt ikke nødvendig med bekreftelse på navneendring. Du trenger bare ha med det gamle passet.. Siden det er folkeregistrert at du har endra navn. For det var det jeg gjorde når jeg trengte nytt pass, etter navneendring.

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, CrystalGold skrev:

Det er bokstavlig talt ikke nødvendig med bekreftelse på navneendring. Du trenger bare ha med det gamle passet.. Siden det er folkeregistrert at du har endra navn. For det var det jeg gjorde når jeg trengte nytt pass, etter navneendring.

Samme her.

Jeg hadde bare med det gamle passet og hos politiet har de tilgang til navneendringen der. Ikke noe problem uten annen legitimasjon. 

Anonymkode: a4810...38c

Gjest #Rasshøl
Skrevet

Du må bare ta med det du har av ID, og det skrivet om at navnet er registrert og gyldig i folkeregisteret. Dette kan du skrive ut selv. Så bestiller du time for nytt pass. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Har endret etternavnet mitt... har fått nytt bankkort uten bilde. Sertifikat tar sin tid å ordne når man må møte opp personlig til en trafikkstasjon som sjeldent har åpent. Jeg har jo jobb og forpliktelser. Lurte bare på hva som funket i forhold til å ordne pass. Men hvis jeg kan ta med en person går det jo fint. 

Voldsomt så hjelpeløs du gjør deg. Rart alle andre har det i orden om det er så vanskelig?

Anonymkode: 762d9...432

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er viktige ting som du må ha i orden skal du fungere som en del av samfunnet. Å skylde på at du ikke har tid..... det går bare ikke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...