AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #1 Skrevet 20. august 2019 Jeg og samboeren skal på samtale i morgen. Han har flere ganger sagt at han ønsker seg ut av forholdet fordi vi ikke blir enige om store spørsmål (jeg solgte leiligheten min for å kjøpe meg inn hos han, har enda ikke fått kjøpe meg inn etter tre år). Jeg ønsker å få ting til å fungere fordi vi har et barn på to år, men er enig i at denne samtalen har gnagd på oss lenge. Spørsmålet er om fvk kan hjelpe? Samboeren min sier også at han har sterke følelser for meg og er forelsket i meg, men at ting har vært ustabilt fordi vi har vært uenig i store spørsmål. Jeg er forsåvidt enig i det, men ønsker ikke å gi opp så lett og heller jobbe gjennom ting. Anonymkode: 944bd...b90
Carrot Skrevet 20. august 2019 #2 Skrevet 20. august 2019 hvilke "Store spørsmål" snakker vi om? Dersom det kun er bolig foreslår jeg at du kjøper en ny eller invisterer pengene dine slik at du har trygghet selv om du ikke er deleier i hans bolig - ser virkelig ikke at det å kjøpe seg inn eller ikke alene skal kneble et forhold.. Men om det er slik at det alltid blir uenighet rundt viktige ting som oppdragelse av felles barn, store invisteringer, skole, barhenage, familie osv så skjønner jeg at det ikke er nok å "bare være forelsket i den andre" Det å klare snakke MED hverandre og ikke TIL hverandre er viktig.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #3 Skrevet 20. august 2019 Familieverkontoret kan hjelpe dere til å beholde forholdet hvis det er det dere begge vil. Ikke alltid det fungerer da heller, men ofte kommer man seg ikke dit før en av partene egentlig er halvveis på vei ut av forholdet, og da er det sjelden noe vil hjelpe. Men hvis dere kommer for å bryte opp dårlige mønstre, ta opp betente spørsmål (som det høres ut som dere strever med) med en tredjeperson til stede osv, så kan det være veldig bra for forholdet. Tøft, men nyttig på sikt. Anonymkode: d1ab6...509
*Emma* Skrevet 20. august 2019 #4 Skrevet 20. august 2019 Min erfaring er at det er veldig personavhengig. Altså det kommer an på hvordan den du møter på Familievernkontoret er. Har hørt flere som har fått veldig god veiledning og hjelp derfra. Da vi var der var det bare svada og platt. Ingen konkrete tips eller råd om noen ting. Vi var veldig skuffet begge to, selv om vi gikk dit med svært ulike forventninger og ønsker den gangen. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #5 Skrevet 20. august 2019 Hvis foreldrene ønsker å samarbeide, kan sette egne behov til sides, kan gi og ta... Da kan kontoret hjelpe. Ellers nada. Anonymkode: eea8a...c20
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #6 Skrevet 20. august 2019 Vi fikk god hjelp der. Og selv om det endte med brudd. Så følte jeg at hjelpen vi fikk, var veldig god. Men her var det mannen som nektet, en eneste endring, og han hadde helt sluttet å delta, løftet ikke en finger i hjemmet, og hjalp ikke til med en eneste ting. Men han forsto i hvert fall hvorfor jeg gikk. Anonymkode: dc903...863 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå