Gå til innhold

Noen som har hatt barn med spolorm?

Anbefalte innlegg

Har nettopp oppdaget at barnet mitt på 4 mest sannsynlig har spolorm. Noen her som har erfaring? Skal selvsagt ringe lege med en gang kontoret åpner, men hadde vært fint om noen kunne dele erfaring. Har knapt sovet i natt, dette her freaka meg litt ut. 

Anonymkode: f3baf...def

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1302853-noen-som-har-hatt-barn-med-spolorm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du får medisiner på apoteket. Husker ikke på stående fot om det er reseptfritt. Mulig hele familien også bør behandles. Det er smittsomt. 

Anonymkode: bc256...71f

Sikker på det ikke er barnemark du mener? Spolorm er lange (vi fant en på ca 30 cm) og smitter ikke mellom mennesker. 

• Liker 3

Det er vel ikke særlig vanlig med spolorm her i Norge? Jeg håper du tok vare på den dere fant for å vise legen. 

Jeg har hatt bendelorm etter behandling av gatedyr i Afrika og som du også sier, det freaker en ut.. Veldig uhyggelig tanke at de lever inni der mens man venter på legetime og medisin😒

Anonymkode: fa5de...afd

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke særlig vanlig med spolorm her i Norge? Jeg håper du tok vare på den dere fant for å vise legen. 

Jeg har hatt bendelorm etter behandling av gatedyr i Afrika og som du også sier, det freaker en ut.. Veldig uhyggelig tanke at de lever inni der mens man venter på legetime og medisin😒

Anonymkode: fa5de...afd

Legen tok veldig lett på det og ga oss bare en kur, samme kur som til barnemark, men høyere dosering. Fatter ikke hvordan han har fått det, vi har ikke vært i utlandet og kun besteforeldre som har katt. H*n er jo stor nok til å ikke putte alt i munnen også. Gudene vet hvor lenge h*n har hatt det. 

Vi heiv den desverre i do i panikken hete. Tok avføringsprøve, men den ville ikke legen ha. 

Kjenner til 2 tilfeller der de har funnet bendelorm i bleien (etter å ha behandlet hele familien for småmark pga. et storesøsken). Den ene gutten hadde aldri vært i utlandet, og hadde ikke kjæledyr, men han hadde nedsatt immunforsvar. 

Anonymkode: b8cca...805

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...