Gå til innhold

Fortelle en mann at han har blitt far flere år etter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har fortalt til en mann at han har blitt far flere år etter at barnet ble født? Hvordan tok mannen det?

Anonymkode: 3ef89...e82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kompis av mrg fikk vite det nå - 14 år etter! 

Anonymkode: 9531a...1f4

• Liker 2
Skrevet

Sånt synes jeg er litt dårlig gjort. Hvorfor ikke si det med en gang? 

Anonymkode: 15381...108

• Liker 17
Skrevet

Bedre å si det sent enn aldri. Si ifra før ungen tropper opp, så slipper barnet å ta støyten!

Anonymkode: 923a6...fd7

• Liker 14
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kompis av mrg fikk vite det nå - 14 år etter! 

Hvordan reagerte han, og hvordan har det gått i ettertid? Har de kontakt?

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan reagerte han, og hvordan har det gått i ettertid? Har de kontakt?

Det var litt av et sjokk, for å si det mildt, men han tok det som en mann og har valgt å gå all-in som pappa nå!

• Liker 19
Skrevet

Har en kompis som fikk vite det da barnet var 4, og pga farskapstest som tok lang tid så møtte han ikke barnet før det var 5.

Verden falt i grus for han der og da, men han gikk så all inn som man kan gjøre som far når barnet bor langt unna i en annen by. Ferie og langhelg-pappa. Mye Skype og telefon. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 time siden, addict skrev:

Har en kompis som fikk vite det da barnet var 4, og pga farskapstest som tok lang tid så møtte han ikke barnet før det var 5.

Verden falt i grus for han der og da, men han gikk så all inn som man kan gjøre som far når barnet bor langt unna i en annen by. Ferie og langhelg-pappa. Mye Skype og telefon. 

Verden falt i grus? Har han ikke hatt seksualundervisning? Merkelig hvordan menn pusher sex og deretter forventer at kvinnen skal ta abort.

Endret av snoren
  • Liker 10
Skrevet
1 time siden, snoren skrev:

Verden falt i grus? Har han ikke hatt seksualundervisning? Merkelig hvordan menn pusher sex og deretter forventer at kvinnen skal ta abort.

Virkelig? Du tenkte ikke at han var lei seg for årene som han hadde gått glipp av når du leste innlegget? At det var et sjokk som snudde oppned på tilværelsen han hadde levd for å gjøre rom for dette barnet siden det også sto han gikk all in? Du måtte liksom dra det ned til "wham bam thankyou mam" ?? Jeg skjønner meg ikke på slike som deg som alltid skal vinkle alt mulig negativt som det første dere gjør? 

• Liker 39
Skrevet

Da bør mor signe over ansvaret om far er villig til å ta det. Gi ham en mulighet til å bli kjent med sitt eget barn som mor har holdt skjult. Skammelig! 

Anonymkode: 86d48...cc7

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da bør mor signe over ansvaret om far er villig til å ta det. Gi ham en mulighet til å bli kjent med sitt eget barn som mor har holdt skjult. Skammelig! 

Det som er skammelig er hvordan noen får seg til å svare slik som dette i en tråd der det er tydelig at TS har en slik relasjon, og at man da legger byrde til et menneske som søker råd - skjerp deg! 

• Liker 13
Skrevet

Broren min fikk vite det etter mange år. Historen er ca sånn: hun studerte i vår hjemby, de ble gravid etter et ons, hun flyttet tilbake til hjembyen og lot sin kjæreste (i hjembyen) tro at han var faren. De to får så to barn til og da de ble skilt sier hun at han ikke er faren lengre. Hun tar så kontakt med min bror og forteller at han har en datter på 7 år. 

Den sorgen, det sinnet og den bitterheten over å ha gått glipp av så mange år satt lenge i, sikkert i 10 år etterpå. Broren min fikk ikke treffe jenta før etter DNA-test var tatt, og den ble ikke utført med en gang da jentas mor var midt i en skillsmisse og ingen av de voksne ønsket å gjøre ting vondt verre for jenta. 

Årene går, og de får sakte, men sikkert bygd opp et slags forhold, men ikke helt et skikkelig far/datter-forhold, noe pga avstand, noe pga mor som ikke vil samarbeide, en annen mann som ønsket fremdeles å være "far" osv. Broren min slet skikkelig med å akseptere tingenes tilstand, og moren gjorde heller ikke ting bedre med bla å nekte å kjøre/hente til samvær eller å samarbeide om samvær i ferier. 

Nå er jenta (ung) voksen, og holder kontakt med broren min selv, de har ikke et nært forhold, men holder kontakt. Broren min har aldri diskutert det som har sjedd med datteren sin, og han er usikker på hvor mye hun vet eller husker, datteren er også veldig knyttet til moren. 

Ikke en eneste gang har moren bedt broren min om unnskyldning....

Anonymkode: 82bc1...d41

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, Carrot skrev:

Det som er skammelig er hvordan noen får seg til å svare slik som dette i en tråd der det er tydelig at TS har en slik relasjon, og at man da legger byrde til et menneske som søker råd - skjerp deg! 

Vi leser nok ikke det samme. Hi er åpent. Og jo, det er skammelig at man kan holde et barn skjult i mange år. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi leser nok ikke det samme. Hi er åpent. Og jo, det er skammelig at man kan holde et barn skjult i mange år. 

du skrev ikke bare det - du skrev at man skal gi fra seg barnet, la inn antydninger om at mor har "holdt barnet skjult" med negative intensjoner og med det antyder at mor er den store stygge osv osv osv uten å kjenne noe som helst til forholdene for dette og valgene bak - ikke prøv snakke deg bort fra berettiget kritikk på netthets.

Endret av Carrot
  • Liker 6
Skrevet
1 time siden, snoren skrev:

Selvfølgelig er det et sjokk for fyren når han får vite det etter 4 år! Det er da virkelig ikke rart at verden snus opp ned om det dukker opp et barn nesten 5 år etter samleie. 

Anonymkode: 5a169...06f

• Liker 11
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Broren min fikk vite det etter mange år. Historen er ca sånn: hun studerte i vår hjemby, de ble gravid etter et ons, hun flyttet tilbake til hjembyen og lot sin kjæreste (i hjembyen) tro at han var faren. De to får så to barn til og da de ble skilt sier hun at han ikke er faren lengre. Hun tar så kontakt med min bror og forteller at han har en datter på 7 år. 

Den sorgen, det sinnet og den bitterheten over å ha gått glipp av så mange år satt lenge i, sikkert i 10 år etterpå. Broren min fikk ikke treffe jenta før etter DNA-test var tatt, og den ble ikke utført med en gang da jentas mor var midt i en skillsmisse og ingen av de voksne ønsket å gjøre ting vondt verre for jenta. 

Årene går, og de får sakte, men sikkert bygd opp et slags forhold, men ikke helt et skikkelig far/datter-forhold, noe pga avstand, noe pga mor som ikke vil samarbeide, en annen mann som ønsket fremdeles å være "far" osv. Broren min slet skikkelig med å akseptere tingenes tilstand, og moren gjorde heller ikke ting bedre med bla å nekte å kjøre/hente til samvær eller å samarbeide om samvær i ferier. 

Nå er jenta (ung) voksen, og holder kontakt med broren min selv, de har ikke et nært forhold, men holder kontakt. Broren min har aldri diskutert det som har sjedd med datteren sin, og han er usikker på hvor mye hun vet eller husker, datteren er også veldig knyttet til moren. 

Ikke en eneste gang har moren bedt broren min om unnskyldning....

Anonymkode: 82bc1...d41

Fy f... for ei drittkjerring. Stakkars jente, foreldrene blir skilt, og så får hun samtidig vite at faren ikke er hennes biologiske far! Sannheten brukt antakelig for å ramme han som ikke var far. Forferdelig for både barnet og begge "fedrene". 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være en meget god grunn til at hun har holdt det skjult. F eks om barnefaren er voldelig, truende, ustabil osv. 

Anonymkode: 1dbc6...a04

• Liker 3
Skrevet

Det finnes INGEN unnskyldning for noe slikt, det er ingenting mer å diskutere. Hadde jeg kjent noen som hadde gjort noe slikt ville jeg umiddelbart brutt all kontakt. Det der er noe av det mest ondskapsfulle og egoistiske et menneske kan gjøre 😠

Anonymkode: 49592...666

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke forstå at det er et sjokk, å få vite at du har et barn, og ikke minst sorgen over de årene du ikke har fått med barnet. 

Kvinner som gjør dette, er noen store dritt kjerringer. 

Anonymkode: eafb1...983

2 timer siden, Carrot skrev:

Virkelig? Du tenkte ikke at han var lei seg for årene som han hadde gått glipp av når du leste innlegget? At det var et sjokk som snudde oppned på tilværelsen han hadde levd for å gjøre rom for dette barnet siden det også sto han gikk all in? Du måtte liksom dra det ned til "wham bam thankyou mam" ?? Jeg skjønner meg ikke på slike som deg som alltid skal vinkle alt mulig negativt som det første dere gjør? 

Flere kvinner blir truet til å holde seg unna når de blir uplanlagte gravide. Når det går noen år så bestemmer de seg likevel for å ta kontakt med barnefaren til tross for at de vet at det blir konsekvenser av det fordi de gjør det for barnets skyld! Ikke alt er så svart/hvitt som dere tror, mannfolk kan være noen drittsekker de og!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...