Gå til innhold

Hjemmelaget guacamole

Anbefalte innlegg

Gjest Maikana
Skrevet

Jeg pleier bruke to modne avokadoer, og mose dem sammen med litt sitronsaft, salt og pepper. Det blir godt, men kanskje bittelitt kjedelig?

Hvordan lager dere guacamole?

:sikle:

Skrevet

På samme måte som deg, men har i tillegg i chili og hvitløk. Noen ganger litt cumin også.

Skrevet

Jeg bruker avocado, bittelitt rømme, limesaft, litt løk og fersk hvitløk, salt, chili og frisk koriander. Bare litt av hver av smakstilsetningene, den skal smake avocado.

Skrevet

2 modne avocado, 1 liten båt løk, 1/4 tomat, presset sitron eller lime etter smak, noen dråper tabasco (gjerne den grønne typen, som er mildere), salt og pepper. :)

Skrevet

Jeg brukter to avocadoer, to chili, 1 løk, et par tomater, saften av 2 sitroner, et par hvitløksfedd, litt salt og en bunt koriander.

Gjest Maikana
Skrevet

Takker for svar!

Jeg lagde guacamole nå i kveld, og den ble kjempegod! Hadde opp litt ekstra i tillegg til bare salt og pepper. Kjørte alt i foodprosessoren, og vips hadde jeg super guacamole.

Hadde glemt hvor enkelt det var jeg...også så godt! :-)

Skrevet

2 avocado, 1/4 gul løk, 1/2 liten grønn paprika, saft av 1/2 til 1 lime, salt, pepper og ca 2 ss majones. Kjøres i fp til en jevn mos. Av og til blander jeg oppi små terninger av 1 tomat og en liten bunt finhakket koriander etter at mosen er klar.

Gjest Espera
Skrevet

Jeg liker guacamolen mild så jeg bruker:

1 avocado

1/2 løk

sitronsaft

salt/pepper

malt koriander

noenganger litt spisskummen (ikke for mye, den "overtar" litt synes jeg)

Noen spiseskjeer rømme

Gjest Jamila
Skrevet
Jeg brukter to avocadoer' date= to chili, 1 løk, et par tomater, saften av 2 sitroner, et par hvitløksfedd, litt salt og en bunt koriander.

:Nikke: blir goood guacamole

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...