Gjest Maikana Skrevet 12. mai 2005 #1 Skrevet 12. mai 2005 Jeg pleier bruke to modne avokadoer, og mose dem sammen med litt sitronsaft, salt og pepper. Det blir godt, men kanskje bittelitt kjedelig? Hvordan lager dere guacamole?
Fakse Skrevet 12. mai 2005 #2 Skrevet 12. mai 2005 På samme måte som deg, men har i tillegg i chili og hvitløk. Noen ganger litt cumin også.
Plym Skrevet 12. mai 2005 #3 Skrevet 12. mai 2005 Jeg bruker avocado, bittelitt rømme, limesaft, litt løk og fersk hvitløk, salt, chili og frisk koriander. Bare litt av hver av smakstilsetningene, den skal smake avocado.
Gjest piaf Skrevet 12. mai 2005 #4 Skrevet 12. mai 2005 2 modne avocado, 1 liten båt løk, 1/4 tomat, presset sitron eller lime etter smak, noen dråper tabasco (gjerne den grønne typen, som er mildere), salt og pepper.
Arkana Skrevet 12. mai 2005 #5 Skrevet 12. mai 2005 Jeg brukter to avocadoer, to chili, 1 løk, et par tomater, saften av 2 sitroner, et par hvitløksfedd, litt salt og en bunt koriander.
Gjest Maikana Skrevet 12. mai 2005 #6 Skrevet 12. mai 2005 Takker for svar! Jeg lagde guacamole nå i kveld, og den ble kjempegod! Hadde opp litt ekstra i tillegg til bare salt og pepper. Kjørte alt i foodprosessoren, og vips hadde jeg super guacamole. Hadde glemt hvor enkelt det var jeg...også så godt! :-)
glaciera Skrevet 12. mai 2005 #7 Skrevet 12. mai 2005 2 avocado, 1/4 gul løk, 1/2 liten grønn paprika, saft av 1/2 til 1 lime, salt, pepper og ca 2 ss majones. Kjøres i fp til en jevn mos. Av og til blander jeg oppi små terninger av 1 tomat og en liten bunt finhakket koriander etter at mosen er klar.
Gjest Espera Skrevet 13. mai 2005 #8 Skrevet 13. mai 2005 Jeg liker guacamolen mild så jeg bruker: 1 avocado 1/2 løk sitronsaft salt/pepper malt koriander noenganger litt spisskummen (ikke for mye, den "overtar" litt synes jeg) Noen spiseskjeer rømme
Gjest Jamila Skrevet 16. mai 2005 #9 Skrevet 16. mai 2005 Jeg brukter to avocadoer' date= to chili, 1 løk, et par tomater, saften av 2 sitroner, et par hvitløksfedd, litt salt og en bunt koriander. blir goood guacamole
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå