Gå til innhold

Seriøst problem, spiste en boks nugatti😭

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, har virkelig ingen selvkontroll når det kommer til enkelte sukkerprodukter. Har spist en hel boks nugatti med skje fordelt på to dager.

Foruten tanken på alt det usunne sukkeret og fettet og hva det gjør med kroppen, vil jeg gå mye opp i vekt?

Er 400g og nesten 600 kacl i 100 gram. 

Er det flere som er slik eller har jeg et problem?

Anonymkode: 97b45...bac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kjøper du nugatti da? 

Anonymkode: 33ace...3bd

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kjøper du nugatti da? 

Jeg skulle bare ha det på skiva som kos til kvelds, men mista all selvkontroll da jeg smakte på den. Har ikke spist det på flere år...husker hvorfor nå...😂😂😂

• Liker 6
Skrevet

Null stress, ikke tenk på det. Tror det der er noe vi alle gjør en gang i blandt. Selv klarer jeg å spise en stor pose potetgull, og en stor sjokoladeplate på en kveld. Har også gått løs på nugattiboksen, prim og Gud vet hva i mangel på noe annet i huset 😅 noen ganger bare må man ha noe søtt, og det er ingen krise. Pass på å spis nok ellers ila dagen, så kanskje det kan hjelpe litt mot voldsomme søtsug. Men helg ærlig, det er ingen krise, og du legger ikke på deg av det der.

Anonymkode: 2fef8...e3a

• Liker 9
Gjest theTitanic
Skrevet

Ikke kjøp så er problem borte. Ikke ha mer snop liggende enn du har tenkt til å spise den dagen. Selvkontrollen fordufter ofte sammen med dagslyset..  

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Uff, har virkelig ingen selvkontroll når det kommer til enkelte sukkerprodukter. Har spist en hel boks nugatti med skje fordelt på to dager.

Foruten tanken på alt det usunne sukkeret og fettet og hva det gjør med kroppen, vil jeg gå mye opp i vekt?

Hvis dette er et engangstilfelle vil det være minimalt med effekt du vil merke. Hvis du gjør dette, eller lignende ting, hele tiden kan det derimot være negativt for helsen din.

Og om du vil gå opp i vekt er umulig å si. Det kommer an på kaloriinntaket ditt ellers, og eventuetl hvor mye du trener.

Men hvis det er 600 kalorier i 100 gram, og boksen er på 400 gram, tar du å ganger 600 med 4. Så hele boksen var da på 2400 kalorier. Et voksent menneske bør ligge rundt 2000 kalorier om dagen (men her vil det nok en gang variere veldig, utifra kjønn, alder, høyde og aktivitetsnivå, bl.a.).

Og for å legge på seg en kilo må man spise 7000 kalorier. Så du har nok ikke lagt på deg så mye med denne ene boksen, men hvis dette er noe du gjør hele tiden vil du sikkert merke det til slutt.

Anonymkode: 27fde...f24

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle bare ha det på skiva som kos til kvelds, men mista all selvkontroll da jeg smakte på den. Har ikke spist det på flere år...husker hvorfor nå...😂😂😂

Men nå er vel boksen tom? Så da gjør du nok ikke det igjen. Det får gå på tabbekvoten! 😉

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er et engangstilfelle vil det være minimalt med effekt du vil merke. Hvis du gjør dette, eller lignende ting, hele tiden kan det derimot være negativt for helsen din.

Og om du vil gå opp i vekt er umulig å si. Det kommer an på kaloriinntaket ditt ellers, og eventuetl hvor mye du trener.

Men hvis det er 600 kalorier i 100 gram, og boksen er på 400 gram, tar du å ganger 600 med 4. Så hele boksen var da på 2400 kalorier. Et voksent menneske bør ligge rundt 2000 kalorier om dagen (men her vil det nok en gang variere veldig, utifra kjønn, alder, høyde og aktivitetsnivå, bl.a.).

Og for å legge på seg en kilo må man spise 7000 kalorier. Så du har nok ikke lagt på deg så mye med denne ene boksen, men hvis dette er noe du gjør hele tiden vil du sikkert merke det til slutt.

Anonymkode: 27fde...f24

Jeg skjønner ille det med 7000 kcal for en kilo, ser jo på vekta og kroppen at jeg allerede har gått opp:klo:

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ille det med 7000 kcal for en kilo, ser jo på vekta og kroppen at jeg allerede har gått opp:klo:

Du går ikke opp av en boks nugatti, da 😅

Godt er det også. 

Anonymkode: f7bad...11b

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke vil at det skal skje igjen - kjøp i små porsjoner, en sånn liten tube eller to hvis du skal kose deg feks. :) 

Anonymkode: dd63e...8e6

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du går ikke opp av en boks nugatti, da 😅

Godt er det også. 

Anonymkode: f7bad...11b

Men hvorfor får vekta opp hver gang jeg har spist noe ekstra da? Ser også at ridebuksene blir større😂

Skrevet

Jeg anser selv at jeg har et sunt forhold til mat og godteri. Spiser som regel med måte. Men en sjelden gang har jeg opplevd det samme som deg - å ta helt av på sjokolade. Tenker at det var en liten glipp, gjort er gjort, spist er spist, tilbake til rutinene.

Men dersom det er noe som skjer ofte, typ flere ganger i uken, så kan det være at du har et problem. 

Anonymkode: da31f...a46

• Liker 1
Skrevet

TS, dette er ikke et seriøst problem. Tvertimot er det ganske trivielt. Folk som ikke har noe å spise, har seriøst problemer, i betydningen alvorlige.

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du føler det er et problem så kjøp heller en slik liten tube neste gang du er fysen på Nugatti

Skrevet
1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Om du føler det er et problem så kjøp heller en slik liten tube neste gang du er fysen på Nugatti

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke vil at det skal skje igjen - kjøp i små porsjoner, en sånn liten tube eller to hvis du skal kose deg feks. :) 

Anonymkode: dd63e...8e6

32 minutter siden, theTitanic skrev:

Ikke kjøp så er problem borte. Ikke ha mer snop liggende enn du har tenkt til å spise den dagen. Selvkontrollen fordufter ofte sammen med dagslyset..  

Jeg skal aldri kjøpe nugatti igjen, tro meg😂

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slapp av

Nugatti eller i mitt tilfelle Nutella er digg.

Jeg kjøper de små glassene (25g) slik at jeg alltid har ett i hus men ikke kan overdrive. 

Nugattien kjøper jeg på vanlige bokser siden det kun er ungene som spiser det.

• Liker 2
Skrevet

Nugatti, nutella og sjokade er jo veldig godt. Lett å bli svak. Men trenger ikke brødskive. 

Kalorimessig er det verre enn å spise smågodt. Kanskje er det noe annet du helst ville brukt kaloriene på? 

Melkesjokolade er det beste jeg vet. En 200g = 1100 kcal. Det hadde gitt mye mer glede enn nugattien. En boks Nugatti er 2400kcal.  

Enda bedre er det å kjøpe en melkesjokolade når du har besøk. Da deler dere og det blir bare 100g/550 kcal.... 

Anonymkode: 55ca5...609

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må du være realistisk og fremtidsrettet. Hvis du er glad i nugatti, hvorfor ikke spise en sånn liten tube en gang i uka eller en gang i måneden? Du må jo ha et kosthold du kan leve med. Noen kan leve med å aldri spise godteri eller snacks, men det gjelder nok ikke de fleste. Litt nugatti, kake i bursdag, en sjokolade på lørdag kan du helt fint spise uten å bli feit.

Anonymkode: 3f964...d79

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må du være realistisk og fremtidsrettet. Hvis du er glad i nugatti, hvorfor ikke spise en sånn liten tube en gang i uka eller en gang i måneden? Du må jo ha et kosthold du kan leve med. Noen kan leve med å aldri spise godteri eller snacks, men det gjelder nok ikke de fleste. Litt nugatti, kake i bursdag, en sjokolade på lørdag kan du helt fint spise uten å bli feit.

Anonymkode: 3f964...d79

Det gir meg ingen ring å spise en sånn liten smaksprøve, har ikke problemer med å lav være å kjøpe det. Gikk på en smell når boksen først var kjøpt. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂😂

Anonymkode: 75ac1...4d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...