Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var først i navpraksis på et kontor der jeg var nyttig, fått gode kollegaer og innplenterte mine gode vaner og satte spor. Det siste året har jeg blitt ansatt på midlertidige kontrakter.  Betyr det at ettersom de fortsetterfornye kontrakten min har en god sjanse på fast stilling? De ville vel ikke fornya for meg igjen og igjen, dersom ikke?

Anonymkode: 128b4...f56

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var først i navpraksis på et kontor der jeg var nyttig, fått gode kollegaer og innplenterte mine gode vaner og satte spor. Det siste året har jeg blitt ansatt på midlertidige kontrakter.  Betyr det at ettersom de fortsetterfornye kontrakten min har en god sjanse på fast stilling? De ville vel ikke fornya for meg igjen og igjen, dersom ikke?

Det er jo ikke et dårlig tegn, åpenbart.

Men du bør like åpenbart lese deg opp på reglene for midlertidig ansettelse. På et eller annet tidspunkt MÅ de nemlig ansette deg. Det tidspunktet er alt overskredet dersom du ikke er ansatt midlertidig av en grunn (sesongarbeid, prosjektarbeid, vikariat).

Anonymkode: 7bdae...df7

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Umulig å vite eller svare på. 

Anonymkode: b40e5...647

Skrevet

Hvis de fornyer kontrakten din i 3 år har du krav på fast ansettelse.

Men vær OBS. Selv Oslo kommune har som praksis å ikke tilby fornyelse til sine vikarer rett før 3-års grensen.

Når en stor offentlig arbeidsgiver som Oslo kommune holder på sånn, kan du ikke forvente mye av alle andre.

Anonymkode: a9bfc...7a3

Skrevet

Takk for alle svar. Jeg bor i Stavanger, så det om Oslo skremmer meg litt. Tenkte at en større by ville være en trygghet med tanke på dette. Vet jeg har krav etter tre år, og har to årigjen neste sommer. Men tenkte at når de har holdt på slik er det liten sjanse for at de dropper meg. Vi har ikke noen stillinger, men dette kan være sjefens måte å få meg inn likevel? Han og jeg har god tone.

Skrevet

Bli for all del ikke gravid. Da er du ute av gamet før du vet ordet av det. Skjer så mye shady business der ute. Hilsen en som har lært på den harde måten. 

Anonymkode: 955fd...9b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...