Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er sykdom på avdelingen/i barnehagen, settes det da som regel inn vikar hos dere? Eller er det sjelden dere får lov til det?

Undersøker litt nå om det er like vanlig i alle barnehager å ikke sette inn vikar fra første stund. Jeg jobber selv i kommunal barnehage, og det skal en del til før vi får lov til å sette inn vikarer ved sykdom. Kjenner jeg er drittlei av det og har derfor lyst til å se om det er vanlig praksis i de fleste barnehager.

Anonymkode: d867f...013

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope. Privat sektor. Blir ikke satt inn vikar før 16.dagers fravær hos samme person. dette fordi arbeidsgiver betaler for vikar første 26 dagene, fra dag 17 betaler Nav

Anonymkode: b039e...cc9

Skrevet

Privat her. Og vi får som regel vikar hvis vi vet noen er syke.

Anonymkode: 0d1c1...c0e

Skrevet

Vi får i utgangspunktet ikke vikar før etter 16 dager. Med mindre det er så mange som er borte samtidig at dagen ikke går rundt uten vikar. 

Skrevet

Kommunalt, og vi setter faktisk inn vikar frå første dag.

Anonymkode: 1334e...e5e

Skrevet

Jobber selv som vikar i kommunal barnehage. I den jeg jobber i, blir det satt opp vikar øyeblikkelig ved fravær. Har også jobbet i private barnehager, og samme praksis gjelder der.

Skrevet

Ingen vikar hos oss heller,,, 

det er ikke rart folk blir utbrent i dette yrket og finner seg noe annet til slutt. 

Anonymkode: b4e5f...673

• Liker 4
Skrevet

Jobber i kommunal barnehage. Hos oss varierer det, men det er nok oftere det ikke blir satt inn vikar enn at det blir satt inn. Som regel er det lagt opp til at vi skal hjelpe hverandre på tvers av avdelingene om det er sykdom. Det er ikke alltid like lett når det blir telt antall barn opp mot antall ansatte i bemanningsnormen, det er ikke like reelt å tenke slik hver gang. 

Anonymkode: c6d80...d56

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det er sykdom på avdelingen/i barnehagen, settes det da som regel inn vikar hos dere? Eller er det sjelden dere får lov til det?

Undersøker litt nå om det er like vanlig i alle barnehager å ikke sette inn vikar fra første stund. Jeg jobber selv i kommunal barnehage, og det skal en del til før vi får lov til å sette inn vikarer ved sykdom. Kjenner jeg er drittlei av det og har derfor lyst til å se om det er vanlig praksis i de fleste barnehager.

Anonymkode: d867f...013

Jeg har jobbet 4,5 år som vikar. Så lenge personen er sykemeldt over 14 dager skal det komme vikar. Før dette må Bhg betale selv for både ansatt og vikar og mange prøver å unngå dette. Synes det er helt idiotisk! Man trenger alle på jobb og styrer biter bare seg selv i ræva ved å slite ut de andre ansatte pga av at de blir overarbeidet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...