Gå til innhold

Kan noen gi meg svar på dette?!?!?!?? (Røyting)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 3år gammel katt... Ingen rasekatt, bare vanlig hus katt... Hun røyter noe så alvorlig, jeg har ikke vært borti andre katter som er slik... Og jeg har hørt at det ikke er helt normalt at katter skal røyte så mye....

Men, hun er Ekstrem..... Hun er litt stri i pelsen( ikke for langt, og ikke for kort) men, hun røyter skikkelig....

Er dette normalt??

Kan noen fortelle meg når på året katter røyter mest??

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke noe om katt, men har du prøvd å bytte for? Kan sikkert prøve å gi den noe form for omega3 og sånt også- Ta en tlf til dyrlegen da vel.

Skrevet

Hadde en kanin som røytet mye. Var hos dyrlegen, og den fikk B-vitamin sprøyte. Så kanskje pus trenger B-vitaminer? :roll:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har selv en hund som røyter myyye og som har Schaferpels. Dette driver meg til vanvidd. Jeg har prøvd forskjellig type for, men hunden røyter likevel. Det er nesten så jeg vurderer puddel eller RiesenSchnauser neste gang, men det er ikke min type hund dessverre.

Jeg vet ikke hvor mye foret har å si. Min røyter uansett iallefall....

Gjest Anonymous
Skrevet

de røyter nok en del på denne tida. Ellers ville jeg som andre her foreslår, vurdert å bytte for, eller gitt vitamintilskudd. Hva får hun å spise? Lenge siden siste ormekur?

Skrevet

Sier ikke at dette gjelder deg og din katt, men det er vanlig at katter røyter mer hvis de ikke trives av en eller annen grunn..

Gjest Pusemamma
Skrevet

Min katt røyter også noe voldsom. Har merket det har blitt mer i det siste. Har blitt anbefalt og kjøpe Hvetekimolje, kjøpes hos dyrebutikken. Min har gått på det nå i to uker men det tar visstnok tid før resultatet vil vise. Den er til hund og katt. Den er dyr men effektiv sies det. skal hjelpe mot røyting og at de ska få blank pels av dette. Ifølge butikken kan det visst ta et par mnd før det vises. :transe:

Skrevet

Min katt spiser kunn en slags kattemat, jeg har prøvd det meste, men hun spiser ikke noe...

Hun spiser fortsatt junior kattemat, hun vil ikke ha noe som helst annet...

Før fikk hun er pose Wishkas (voksen) om dagen, men hun vil ikke ha det lenger heller...

Og ormkur får hun fast hver 3mnd (anbefalt av dyrlegen)

så det er ikke feilen....

Gjest Spacegirl
Skrevet

Er den sterilisert? Jeg hadde en hankatt som etter at han ble kastrert røytet helt ekstremt mye, året rundt. Til slutt tok vi han med til dyrlegen som sa at pga kastrasjonen hadde katten fått en hormonfeil som var årsak til røytinga :wink:

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jo katten var sulten døgnet rundt og spiste mye mer enn noen annen katt jeg vet om :wink:

Skrevet

Prøv Dr. Baddakys fiskeolje eller Viacutan - fettsyretilskudd som gir sunn hud og pels, samt styrker immunforsvaret og er gunstig for nyrer og blodomløp. Disse får du kjøpt hos veterinæren. Dette er kvalitetskontrollerte produkter som har dokumentert effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...