Gå til innhold

Leke med barbie som voksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at en voksen leker med Barbie etc. sammen med en 7-åring? Synes selv det er utrolig kjedelig og føles kleint/merkelig. 

Anonymkode: b855b...12c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er helt unormalt.

Anonymkode: 7c4c2...5dc

Skrevet

Hvis det er ditt barn/nevø/niese så er det relativt normalt å være med i leken til barnet.

Anonymkode: bc212...bd8

• Liker 13
Skrevet

Jeg tenker at det må må være koselig for barnet om den voksne deltar aktivt i leken. Hadde nok syntes at det ville vært merkelig om den voksne leker med Barbie alene.

• Liker 10
Skrevet

TS her. Er det virkelig det? Kan ikke huske en eneste gang at mine foreldre har lekt med barbie/bamser ol. sammen med meg, der man gjør til stemmen med "Oslo-dialekt" og hele pakken? Dette var noe jeg gjorde alene eller sammen med venner. Jeg spiller gjerne spill, tar henne med på tur osv, men akkurat det å sette seg ned på gulvet å leke med Barbie har jeg problemer med... 

• Liker 2
Skrevet

Ts her igjen: Kan legge til at jeg kan gjøre det en kort periode en og annen gang, men hun maser nesten daglig om vi kan leke med et eller annet i barbiedukke-kategorien. Det er min stedatter forresten. 

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt at en voksen leker med Barbie etc. sammen med en 7-åring? Synes selv det er utrolig kjedelig og føles kleint/merkelig. 

Selvsagt er det normalt at voksne deltar i barnets lek for å glede barnet. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har alltid lekt med barn,ligget på gulvet og kjørt små racerbiler og kledd på Barbiedukker osv. Uansett så må man sette grenser for hvor mye tid barnet skal forvente at den voksne skal leke.Barn kan/skal ikke forvente at en voksen skal leke med dem for hver gang de spør,eller i timesvis osv.

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja, helt normalt at voksne leker med barna sine, eller barn de passer på. Jeg lekte masse med barn da jeg jobbet i barnehage og jeg leker med tantebarna mine, når jeg treffer de.

Skrevet

Jeg blir aldri med på rollelek. Jeg sier til barnet at jeg ikke synes det er noe gøy, og det blir godtatt. Skjønner ikke hvorfor jeg skal leke en sånn lek som jeg ikke forstår eller har noe glede av. Vi gjør andre ting sammen altså, tegning, kilelek, spill osv.  

Anonymkode: d9a81...251

• Liker 4
Skrevet

Leker mer enn gjerne med Hatchimals med 8åringen min 🙂

Anonymkode: 5602e...d62

Skrevet

Jeg er 32 og jeg elsker å leke med fadderbarnet mitt på 5, vi leker med barbier og barbiehester, og ja, jeg blir skikkelig sugd inn i det når vi skal pynte barbie med klær eller flette håret hennes, fadderbarnet elsker det 😅

Anonymkode: 7d582...1e4

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må være voksen for å tørre å være barnslig 👍🏻

Anonymkode: 9e417...fc8

• Liker 7
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir aldri med på rollelek. Jeg sier til barnet at jeg ikke synes det er noe gøy, og det blir godtatt. Skjønner ikke hvorfor jeg skal leke en sånn lek som jeg ikke forstår eller har noe glede av. Vi gjør andre ting sammen altså, tegning, kilelek, spill osv.  

Anonymkode: d9a81...251

Noen ganger blir man jo med på ting for å glede barnet. 

• Liker 3
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Er det virkelig det? Kan ikke huske en eneste gang at mine foreldre har lekt med barbie/bamser ol. sammen med meg, der man gjør til stemmen med "Oslo-dialekt" og hele pakken? Dette var noe jeg gjorde alene eller sammen med venner. Jeg spiller gjerne spill, tar henne med på tur osv, men akkurat det å sette seg ned på gulvet å leke med Barbie har jeg problemer med... 

Da er det nok dine foreldre som har vært litt snodige. I min familie er det ofte de (og nå vi) voksne som tar helt av. Barbie/lego/dukker/bamser er som du påpeker i seg selv kjedelige ting. Dette er hele poenget med leken, du har to valg: å kjede deg. Eller å bruke fantasien, ta ut din indre skuespiller, utfolde deg i rollelek og ha det skikkelig gøy.

jeg tror knapt jeg har møtt en voksen som ikke foretrekker alternativ 2. Dersom du kjeder deg bruker du nok ikke fantasien som du skal. Øv litt på det.

Anonymkode: 1c3a9...19c

• Liker 2
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det nok dine foreldre som har vært litt snodige. I min familie er det ofte de (og nå vi) voksne som tar helt av. Barbie/lego/dukker/bamser er som du påpeker i seg selv kjedelige ting. Dette er hele poenget med leken, du har to valg: å kjede deg. Eller å bruke fantasien, ta ut din indre skuespiller, utfolde deg i rollelek og ha det skikkelig gøy.

jeg tror knapt jeg har møtt en voksen som ikke foretrekker alternativ 2. Dersom du kjeder deg bruker du nok ikke fantasien som du skal. Øv litt på det.

Anonymkode: 1c3a9...19c

Har aldri sett at faren hennes (altså min mann) leker med barbie sammen med henne heller. I mitt hode tenker jeg at alternativet er: barnet leker alene/sammen med jevnaldrende med dukkene sine, jeg koser meg med en kopp te imens, og så kan vi heller finne på noe annet sammen som f.eks et spill. Mulig det er jeg som er rar, men i min verden er det ikke normalt å bli med barn inn på rommet deres nesten daglig for å sette seg på gulvet å leke. (Blir noe annet med små barn). TS. 

Skrevet

Når de var yngre ja, men ikke nå lenger. Mine foreldre lekte heller ikke med meg slik når jeg var i den alderen. 

Anonymkode: 95a10...f2c

Skrevet

Selvfølgelig er det normalt å leke med barnet sitt.

Skrevet

Det er helt normalt. Skjønner at det er litt vanskelig om du ikke klarer å engasjere deg helt i leken, men samtidig ville jeg twnkt på hvor mye det gleder barnet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...