AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #1 Skrevet 19. august 2019 Vurderer å bytte fra Telia til Ice. Har vært Telia kunde siden tidenes morgen, så har ikke testet noe særlig annet. Er du som har Ice fornøyd? Eller var du misfornøyd så du byttet tilbake? Evt hvorfor? Anonymkode: e70e1...67f
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #2 Skrevet 19. august 2019 Jeg er meget fornøyd med ice. Min mann har Telia, og jeg har desidert best dekning av oss to. Anonymkode: 711ad...d4c
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #3 Skrevet 19. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er meget fornøyd med ice. Min mann har Telia, og jeg har desidert best dekning av oss to. Anonymkode: 711ad...d4c Men det er samme nettet? Anonymkode: e70e1...67f 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #4 Skrevet 19. august 2019 Ja eg bruker satelittnett langt ute i gokk med forsterkar, veldig nøgd. Veit ikkje korleis dei er på telefoni. Anonymkode: 34900...182
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #5 Skrevet 19. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja eg bruker satelittnett langt ute i gokk med forsterkar, veldig nøgd. Veit ikkje korleis dei er på telefoni. Anonymkode: 34900...182 I så fall bruker du ikke ICE. Anonymkode: 122a3...39b
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #6 Skrevet 19. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er samme nettet? Anonymkode: e70e1...67f ICE har ICE+ i tillegg. Anonymkode: 122a3...39b
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #7 Skrevet 19. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: I så fall bruker du ikke ICE. Anonymkode: 122a3...39b Eg bruker ICE sitt mobile bredbånd. Kundeservicen deira er god. Om dei er så ok på bredbånd er dei sikkert relativt greie på telefoni. Anonymkode: 34900...182
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #8 Skrevet 19. august 2019 Ice er banditter. Kundeservice er tafatte og uhøflige, dekningen er dårlig, og de respekterer ikke at man ikke vil ha bøtter og spann med egenreklame på sms hele tiden. De forsøkte i tillegg å overfakturere meg med henvisning til juridiske betingelser de aldri hadde presentert meg for. Dette ga de seg på etter trussel om anmeldelse, og forbrukertilsynet opprettet en sak etter mine rapporter. Styr unna ice hvis du kan. Anonymkode: 6e1d0...68d 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #9 Skrevet 19. august 2019 Er veldig fornøyd, pluss at de er billigst! Fantastisk kundeservice også, anbefales Anonymkode: ea2f9...207 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #10 Skrevet 19. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Eg bruker ICE sitt mobile bredbånd. Kundeservicen deira er god. Om dei er så ok på bredbånd er dei sikkert relativt greie på telefoni. Anonymkode: 34900...182 Det er meget mulig du gjør, men ICE driver altså ikke med "satelittnett" Anonymkode: 122a3...39b
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #11 Skrevet 19. august 2019 Er fornøyd med ICE, eneste gangen jeg ikke hadde dekning var når jeg var på en øy i Flekkefjord. Men er ikke på de kantene så ofte, bor på Østlandet. Anonymkode: f8978...d31
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #12 Skrevet 19. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er samme nettet? Anonymkode: e70e1...67f Nei, de har eget. Utenfor deres egne dekningsområder leier de dekning hos Telia. Men som sagt, knuser Telia når det kommer til dekning. Anonymkode: 711ad...d4c
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #13 Skrevet 19. august 2019 Jeg hadde ICE. Var bare rør med telefondekning og Internett. Og kundeservicen kunne ikke hjelpe. De var hyggelig nok i kommunikasjonen, men de hadde ikke peiling hva problemet var. Bytta fort! Anonymkode: bb137...266
Gjest loveli Skrevet 19. august 2019 #14 Skrevet 19. august 2019 Dessverre var det mye problemer med å motta og sende meldinger, spesielt mms, så jeg måtte bytte.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #15 Skrevet 19. august 2019 Var dum og bytta til Ice pga et tilbud. Aldri igjen. Ble dyrt fordi månedsprisen gikk opp til det dobbelte så fort tilbudsperioden gikk ut og regninga ble mye høyere enn månedsprisen pga spesialnummere som taxi , kontofon osv som hadde veldig høy pris. Andre selskaper har mindre pris for spesial nummer. Bytta tilbake etter noen måneder, og et år etter så fikk jeg plutselig regning fra dem. Viste da til at alt utestående var betalt, men de mente de ikke hadde fått oppsigelsen min og at jeg skyldte 2000 kr. Uten å ha sendt regninger på et år! Jeg sendte kopi av opsigelse med dato og da kom de med en annen unskyldning om at det var bindingstid så derfor måtte jeg betale, jeg sendte kopi av avtalen som var uten bindingstid og da kom de på med en annen unnskyldning. Etter kanskje 20 mail frem og tilbake hvor jeg måtte legge ned timevis i arbeid på å finne gamle fakturaer osv så trakk de seg å sa jeg hadde rett hele tiden. Anonymkode: adc3c...b90 1
Ginavn Skrevet 19. august 2019 #16 Skrevet 19. august 2019 Jeg har ICE og er fornøyd, men: fikk tilbud om å prøve mobilt bredbånd, der de sendte router i posten. Kunne prøve i 30 dager. Fornøyd med produktet men sendte tilbake da det ble for dyrt og jeg skulle flytte til en plass med godt internett. Selgeren på telefon sa de ville koste ca 50 kr å sende tilbake, måtte betale 180 Ringte også for å forsikre meg om at de hadde fått routeren og at alt var ok - hyggelig kundeservice Når det gjelder dekning og pris på mobilabonnement er jeg fornøyd. En forsøkte å sende meg MMS, men den kom ikke fram. Fikk SMS fra ICE om hvordan å sette opp for MMS Så ja, stort sett fornøyd og ser ingen grunn til å bytte. Jeg har ikke hatt Telia, så vet ikke hvordan de kommer ut i en sammenlikning
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #17 Skrevet 19. august 2019 Ja og dårlig dekning ikke minst . Ikke engang 3G nettet funka, det gik over på GSMR eller hva det heter, i mindre strøk, som hadde 4G på andre leverandører Anonymkode: adc3c...b90
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #18 Skrevet 19. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, de har eget. Utenfor deres egne dekningsområder leier de dekning hos Telia. Men som sagt, knuser Telia når det kommer til dekning. Anonymkode: 711ad...d4c De gjør nok ikke det Om du går inn på dekningskartet deres og sammenligner dekningen med kun ICE+ og Telia, vil du se hvor mye bedre Telia sitt nett er bygd ut. Du har rett, slik sett, at de knuser Telia. Men dette er altså pga Telia sitt eget nett. Anonymkode: 122a3...39b
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #19 Skrevet 19. august 2019 Akkurat nå, Ginavn skrev: Jeg har ICE og er fornøyd, men: fikk tilbud om å prøve mobilt bredbånd, der de sendte router i posten. Kunne prøve i 30 dager. Fornøyd med produktet men sendte tilbake da det ble for dyrt og jeg skulle flytte til en plass med godt internett. Selgeren på telefon sa de ville koste ca 50 kr å sende tilbake, måtte betale 180 Ringte også for å forsikre meg om at de hadde fått routeren og at alt var ok - hyggelig kundeservice Når det gjelder dekning og pris på mobilabonnement er jeg fornøyd. En forsøkte å sende meg MMS, men den kom ikke fram. Fikk SMS fra ICE om hvordan å sette opp for MMS Så ja, stort sett fornøyd og ser ingen grunn til å bytte. Jeg har ikke hatt Telia, så vet ikke hvordan de kommer ut i en sammenlikning Jeg byttet til ICE 300 Gb bredbånd nå. Telenor har kjørt opp prisen til totalt 799,- i mnd for kobberlinje 60/20. I tillegg kan jeg ta med ICE på hytta og til mine foreldre, når jeg er der. Anonymkode: 122a3...39b
Ginavn Skrevet 19. august 2019 #20 Skrevet 19. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg byttet til ICE 300 Gb bredbånd nå. Telenor har kjørt opp prisen til totalt 799,- i mnd for kobberlinje 60/20. I tillegg kan jeg ta med ICE på hytta og til mine foreldre, når jeg er der. Anonymkode: 122a3...39b Hvis det ikke var for at jeg skulle flytte til en plass med godt internett, hadde jeg nok fortsatt med mobilt bredbånd hos ICE 😄 Flere kunne visst også koble seg på. Boksen jeg fikk var også ferdig satt opp. Eneste minuset var at det ikke var så greit å se om den lada, var slått av pga lavt batteri eller hvadet nå var
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå