Gå til innhold

Etterlysting - bukse fra "gamle dager"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mor snakket om at i "gamle dager" var det så populert med bukse med strikk under under foten. Så da lurer jeg på om det er noe som vet om det finnes fortsatt. Ut i fra det mor forteller så var det veldig mye stretch i også var den tight og var oftest svart. De var veldig poppulret på 60-tallet.

Hvet du om noe sånt og evt hvor en får tak i det så skriv det her.

Anonymkode: 276ac...626

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var populært også en periode på 80-tallet, husker jeg. Da jeg var rundt 18-19 år hadde jeg mange sånne, stretchbukser (smale) med strikk under fotbuen som holdt den fra å gli opp. De satt smekkert over rumpa 🙂

Har ikke sett slike på mange, mange år nå. Men de var altså ikke bare populære på 60-tallet, men fikk en oppsving på 80-tallet også.

• Liker 3
Skrevet

Du får søke etter strekkbukser på Finn, da. Jeg solgte en der for bare et par måneder siden. Den ble forøvrig kjøpt ny i  fjor. 

Anonymkode: 5fcd9...746

Skrevet

Jeg hadde en sånn da jeg gikk på barneskolen! Mener å huske den var helt herlig å gå i. Min var lilla :fnise:

Anonymkode: 6e390...0c2

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min mor snakket om at i "gamle dager" var det så populert med bukse med strikk under under foten. Så da lurer jeg på om det er noe som vet om det finnes fortsatt. Ut i fra det mor forteller så var det veldig mye stretch i også var den tight og var oftest svart. De var veldig poppulret på 60-tallet.

Hvet du om noe sånt og evt hvor en får tak i det så skriv det her.

Anonymkode: 276ac...626

Sånn for eksempel her: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=111560220

Anonymkode: 6e390...0c2

Skrevet
3 minutter siden, Million skrev:

Det var populært også en periode på 80-tallet, husker jeg. Da jeg var rundt 18-19 år hadde jeg mange sånne, stretchbukser (smale) med strikk under fotbuen som holdt den fra å gli opp. De satt smekkert over rumpa 🙂

Har ikke sett slike på mange, mange år nå. Men de var altså ikke bare populære på 60-tallet, men fikk en oppsving på 80-tallet også.

Skal si jeg kjente meg igjen nå, altså! 

Anonymkode: f4434...798

Skrevet

Hoho, jeg husker godt 80-tallsvarianten. Hadde en jeg elsket: gult bomullsstoff med paisleymønster. Hadde også en i mer 60-tallsstil, tett, svart stoff med søm langs benet foran. De som var unge på 60-tallet kalte disse for strekkbukser.

Anonymkode: d75a7...e21

Skrevet

Strekkbukse med kinasko til! :)💕 💕 💕 

• Liker 6
Skrevet

Det hadde aldri gått for min del, siden så og si alle bukser er for korte i beina :( 

Anonymkode: d2967...ec4

Skrevet

Kjøpte en turbukse fra tights.no som hadde sånn fotbue. Digg bukse. 

Skrevet

Jeg husker de godt. Hadde de som favorittbukser, og hadde mange av de også :) Det hadde vært gøy om de hadde kommet tilbake 2019-look 😄 

Skrevet

H&M solgte for bare et par år siden ☺️

Skrevet

Kan huske jeg hadde slike på slutten av 80-tallet. Synes de var veldig kule, typisk med lang skjorte eller lang genser over.

https://www.ellos.no/ellos-plus-collection/skibukse-med-fotstropp/7001521-01  Denne ser riktig ut med stripene foran på beina.

Jeg hadde også noen som var helt tettsittende og satt som et skudd. Brukt med strikken synlig over tynne strømper, eller skjult med tykke sokker over. Lekkert tilbehør var hvite gummistøvler som var brettet ned. Sikkert noen av de voksne her som husker.

Anonymkode: dab71...744

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...