Gå til innhold

Flere som har opplevd tinnitus/dott etter konsert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke konsert, men satt nærme en høytaler på fest og når jeg kom hjem suste og pep det i ørene mine. Har piping, og dott i øret. Hører mye dårligere på det øret nå. 1,5 døgn siden det skjedde. Noe håp for at jeg blir normal eller har jeg ødelagt hørselen nå? Flere som har opplevd dette? 

Anonymkode: 7d621...93a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tinnitus er ikke noe du har en dag eller to. 

Og ja, det er helt normalt at man har det sånn etter konserter og andre ting hvor man har blitt utsatt for alt for høy lyd. Det er derfor man bruker ørepropper. Du må nesten se det an.. 

Anonymkode: e50e6...f1b

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg får det.

Derfor kjøpte jeg meg Resound ørepropper som støpes til øret - og ruker dem både på gruppetreninger (der er det veldig høy musikk)og på konserter. Bruker dem også på byen.

Jeg merket at jeg flere ganger fikk dette etter byturer osv, og jeg var ikke villig til å risikere tinnitus kronisk. Øreproppene er kjempegode :) 

Anonymkode: 91280...f4d

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg får det.

Derfor kjøpte jeg meg Resound ørepropper som støpes til øret - og ruker dem både på gruppetreninger (der er det veldig høy musikk)og på konserter. Bruker dem også på byen.

Jeg merket at jeg flere ganger fikk dette etter byturer osv, og jeg var ikke villig til å risikere tinnitus kronisk. Øreproppene er kjempegode :) 

Anonymkode: 91280...f4d

Så du ble normal igjen? Hvor lang tid tok det? 

Anonymkode: 7d621...93a

Skrevet

Helt vanlig, og går vanligvis over. Sett på noe lyd, gjerne klassisk musikk eller noe annet melodiøst og tenk på noe annet. Kjøp ørepropper sånn at du kan passe bedre på ørene neste gang du er på steder med mye lyd.

Anonymkode: df058...40e

• Liker 1
Skrevet

Er du en av dem som ofte våkner med øresus etter du har vært på konsert eller kino?

Da vet du helt sikkert hvor vanskelig det er å fungere som normalt når den frustrerende lyden i ørene er alt du klarer å konsentrere deg om.  Fra... https://www.kk.no/livstil/ha-alltid-med-deg-orepropper/67874295

Hei, -har vært så påvirket etter konserter att jeg måtte få andre på jobb til å prate i tlf. -dager etterpå.

Det gikk seg til, men trolig med tap av hørsel.

Kronisk piping i begge ører nå etter episoder med skytevåpen. Det rådet jeg fikk \ fant da var å la øret ¨hvile¨, bruke ørepropp i skadet øre, -skåne for mest mulig lyd. Håper det går seg til for deg.

Disse gir mye demping, -billig pris IMO. https://www.clasohlson.com/no/Moldex-Pura-Fit-hørselpropper/40-8883 Evt. hør på apotek. Gå for høy demping \ D.B. verdi.

a. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...