Gå til innhold

Hormonspiral - kviser!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er nå tre md siden jeg begynte med hormonspiralen, og de siste par ukene har jeg fått masse småkviser. På rygg, bryst og i pannen spesielt.

Har nesten aldri hatt kviser før, hvordan får jeg dem bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe meg her? :cry:

Er det noe jeg kan gjøre for å få bort disse kvisene, det er ikke så mange, men nok!

Skrevet

Hei!

Fikk du vite av legen / pakningsvedlegget at kviser var en bivirkning ?

Du må nesten spørre legekontoret om dette tror jeg.

Imidlertid er det jo flere måter å få vekk kviser på,- ikke alle er like virkningsfulle da og det varierer fra person til person.

Kjøp Basiron krem på apoteket. Smøres tynt på hver morgen og kveld (tror jeg),- les pakningsvedlegget. Den koster vel rundt 60 - 70,- . Den er uten resept og virket bra på meg de første gangene jeg kjøpte tuben. Det har dessverre avtatt siden....

Det er viktig å rense huden ordentlig hver morgen og kveld, spesielt hvis man bruker sminke. Jeg kan anbefale Cliniques soap bar som er 1.del av tre-trinns systemet de har. Den renser huden og jeg synes den føles lettere ut og blir friskere bare etter de første gangene, den rimeligere varianten jeg liker er Nivea vaske-gele. Den er blå-gjennomsiktig tube og koster vel 35 - 45 ,- . Viktig med en god fuktighetskrem i tillegg. Anbefaler der HyderaFresh fra L`oreal eller Nivea All Day Aqua. De er rimelige og greie. Fås kjøpt i matbutikken eller vita e.l.

Også essensielt å drikke mye vann og få frisk luft + ta en dyprendense ansiktsmaske i ny og ne.

Har mange flere råd på lager, men tar litt tid å skrive dem. Bare si ifra hvis du trenger flere tips :)

Lykke til :D

Kattepus

• 5 år senere...
Gjest lille ling!
Skrevet

Hei "Tullerusk"!

Jeg skjønner at du er frustrert. Jeg har selv satt inn hormonspiral for 1 1/2 år siden, og jeg hadde en del kviser før, men gikk på litt behandling for det. Alle kvisene mine ble da borte, men da jeg satt inn hormonspiralen så kom alt tilbake!! Jeg går fortsatt på den samme kvisebehandlingen nå, men det hjelper ingenting. Bortkastet penger bare! Vet ikke helt selv hva jeg skal gjøre.. Familien min har slitt med en del kviser, så det er nok noe som ligger i familien, men jeg forstår ikke helt hvorfor jeg skal bli så angripet av kviser nå som jeg har fått spiral. Vedig leit, og jeg føler meg bare stygg og vil ikke ut. Nesten så jeg har vurdert å fjerne spiralen fordi da vil jeg nok få bedre hud igjen...

Hilsen ei som vil ha fin hud igjen!

Skrevet

Hadde samme erfaring som deg, men jeg fikk STORE kviser under huden. Spesielt på ryggen. Gikk også opp i vekt og sliter med å få kiloene bort nå.

Jeg tok ut spiralen etter ca 8 mnd da jeg var lei av å ha vondt når bh'stroppene klemte på kvisene.

Er nå tilbake på p-piller og er så mye mer fornøyd.

Skrevet

Gå til legen. Du kan bytte prevensjon, eller få noe for kvisene, f.eks. Skinoren eller Differin. Det kommer jo litt an på hvilke typer kviser du har. Får du byller, ville jeg uten tvil byttet prevensjon. Er det småkviser, hudormer o.l. ville jeg, hvis prevensjonsbytte er uaktuelt, spurt om å få prøve f.eks. Skinoren eller Differin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...