Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkte med åpen søknad på en butikk. Gikk raskt til intervju og så skulle jeg prøves ut og så skal de se hva de får til på nyåret.

Første vi gjør når jeg skal prøves ut er at sjefen skriver sitt navn på et skjema han fylte ut, og så mitt navn, og personnummer og så en midlertidig timelønn. På slutten av dagen ble vi enige om at jeg skulle komme tilbake for en full dag på onsdag.

Betyr det at jeg jobber der? Kan jeg skrive det på CVen? Er så vant med motbakker nå at jeg nesten må ha det med teskje.

Anonymkode: 513e7...87f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det betyr ikke at du jobber der, og nei, du kan ikke skrive det på cv'en. 

Du må ha skrevet under på en arbeidskontrakt, og det du skrev under på høres ikke ut som en slik en, om du ikke skjønner om du er ansatt eller ikke. En arbeidskontrakt gjør det klart hvilken stillingsbrøk du har, og evt varighet om det er midlertidig ansattelse, etc. 

Anonymkode: 9696c...fdb

• Liker 1
Skrevet

Er det nødvendig å haste med å skrive det ned på cven da? 

Men så lenge du har fått en midlertidig kontrakt, høres det ut som om du er i utprøving, ikke fast ansatt. 

Men det går seg nok til :) Lykke til! :)

Anonymkode: b960f...39f

• Liker 1
Skrevet

Nei, du har ikke fått stillingen

Forøvrig ville jeg aldri jobbet et sted man må "prøves ut" Det er derfor vi har prøvetid på 6 mnd før man er "safe" på andre seriøse steder.

Anonymkode: 4afad...9d1

Skrevet

Hvis du skal jobbe mer enn vakten på onsdag, så ville jeg bedt om kontrakt. Når du har skrevet under på kontrakten vet du at du jobber der. 

Anonymkode: 05b5f...5fc

Skrevet

Ut fra det du skriver, så er du der på utprøving. Dvs du har ikke jobb der enda, hvis de skulle se det an på nyåret.

Det skal ikke med på noen CV nei.

Anonymkode: 33d2c...070

Skrevet

Det høres fishy ut. Du SKAL ha arbeidskontrakt. 

Anonymkode: 9df7b...cc1

Skrevet

Virker som du har fått en kontrakt om prøvejobbing. Du veit vel hva du skrev under på TS?  

Du har ikke fått jobben og kan heller ikke skrive det på cv. Dette får du ta opp på onsdag. Du skal da ikke gå å vente til over nyttår før du får svar. 

Anonymkode: 57e5e...0f9

Skrevet

Jeg har ikke skrevet under på noe selv. Har aldri vært borti utprøving før. Aldri hørt om det.

De har ikke plass akkurat nå egentlig. Skal jeg være ærlig så så jeg for meg at de bare skulle ha meg der 3 timer og så ferdig med det uten å betale meg.. gratis arbeidskraft liksom, med liten sjanse for fast stilling etter jul. Hvor lenge kan en slik utprøvning vare?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke skrevet under på noe selv. Har aldri vært borti utprøving før. Aldri hørt om det.

De har ikke plass akkurat nå egentlig. Skal jeg være ærlig så så jeg for meg at de bare skulle ha meg der 3 timer og så ferdig med det uten å betale meg.. gratis arbeidskraft liksom, med liten sjanse for fast stilling etter jul. Hvor lenge kan en slik utprøvning vare?

Du bør ikke være med på noe sånt. Du skal ikke jobbe gratis. Det han driver med, er forferdelig useriøst. Ikke si ja til mer av dette. 

Når man blir ansatt, er det helt normalt med 6 mnd prøveperiode. Å få folk til å jobbe fulle dager uten betaling og kontrakt, er verken normalt eller ok, eller noe du bør finne deg i. Holder han på sånn, høres det ikke ut som et sted du bør ta jobb i det store og det hele. 

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør ikke være med på noe sånt. Du skal ikke jobbe gratis. Det han driver med, er forferdelig useriøst. Ikke si ja til mer av dette. 

Når man blir ansatt, er det helt normalt med 6 mnd prøveperiode. Å få folk til å jobbe fulle dager uten betaling og kontrakt, er verken normalt eller ok, eller noe du bør finne deg i. Holder han på sånn, høres det ikke ut som et sted du bør ta jobb i det store og det hele. 

Å! Men jeg jobber ikke gratis. Jeg trodde jeg skulle det, men så fylte han ut et skjema med timelønn og greier og så fikle jeg plutselig en dag til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...