AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #21 Skrevet 22. august 2019 På 19.8.2019 den 10.55, Summ skrev: Vi hadde papp-poser med «garn» i håndtakene, og hadde det på bord så folk kunne ta selv om de ønsket. var alt de trengte til kvelden; powerbank, kondomer, mascara, munnspray, leppestift, lipsyl, og en liten shotteflaske. Og noen andre småting jeg ikke husker. Alle syns dette har såå gøy, og det så kjempe fancy ut 🥰 Synes dette er ren galskap. Hva kostet dette?? Powerbank? Leppestift? Det må jo ha kostet flere titalls tusen. Anonymkode: 40b7b...ca7 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #22 Skrevet 22. august 2019 På 19.8.2019 den 11.00, AnonymBruker skrev: Strømpikk 😂🤣 Men seriøst, jeg pleier ikke å gå rundt med alt sånt i den bittelille veska mi. Koselig gest synes jeg, men ikle nødvendig. Kult å gjøre litt stas på gjestene Anonymkode: 707ce...ced Altså, dette er et ikke-problem. Jeg bruker også liten håndveske i bryllup og selskaper, men har som regel et tøynett med ekstra strømpebukse, tampong, telefonlader osv som jeg henger fra meg i garderoben. Jeg klarer å tenke selv hva jeg kan få behov for utover kvelden. Skjønner at man vil gjøre stas på gjestene, men helt ærlig tenker jeg at både goodiebags og dokurver er et oppkonstruert behov. Om jeg hadde vært gjest og mottatt dette, hadde jeg nok tenkt på det som unødvendig sløseri og en merkelig prioritering i disse klimakrisetider hvor de fleste er opptatt av å få ned forbruket av plast og ræl. Om du vil gjøre stas på meg som gjest, foretrekker jeg mye heller at du legger disse pengene i ekstra god vin, for eksempel. Anonymkode: 2d83b...d1c 7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #23 Skrevet 22. august 2019 Jeg syntes sånne goodiebagger høres ut som skikkelig sløsing med tid, penger, energi og ikke minst med tanke miljøet. Vi er voksne mennesker som klarer å ta med lommetørkle og tamponger selv. Om man har en kurv med tamponger på jentedoen, helt ok det, men ikke bruk ressurser på å lage goodiebagger. Det meste blir bare liggende igjen eller kastet. Bruk heller litt ekstra energi på andre ting hvis du har kapasitet til litt ekstra Anonymkode: 6a8a3...d33 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #24 Skrevet 24. august 2019 På 20.8.2019 den 16.51, Summ skrev: Altså i bryllup er det ofte folk ligger med hverandre... vi hadde bryllup på hotell, og mange syns dette var kult! Nå kjøpte vi ikke akkurat på kiwi, men på Kondomeriet, så de så kule ut. Åja, du kjøpte kondomene på kondomeriet, ja. Da trekker jeg tilbake det jeg sa, det var sikkert skikkelig classy... Anonymkode: 71748...ac4 9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #25 Skrevet 24. august 2019 On 8/19/2019 at 10:55 AM, katrinesem said: Takk for gode tips, tror jeg dropper denne posen Jeg tror mange her kanskje misforstår i det du bruker ordene goodie bags og Paracet. Det som hadde gått an, var å ha noen såpeboble-flasker med oppfordring om å blåse på dere når dere kysser utenfor kirketrappa. Det er mange fine bryllupsbilder som har blitt til på det viset. Såpeboblene kan da minst like gjerne stå på et slags brett inne på en av de første benkene i kirken, som å få det i en pose. Så bør det nok også være knyttet en lapp til dem, med oppfordring om hvordan dere ønsker at de skal bli brukt. I gamle dager brukte mange å kaste ris over brudeparet. Det tror jeg mange har sluttet med nå, på grunn av hensyn til fugler. Anonymkode: e48e8...fc5 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #26 Skrevet 9. september 2020 Det er vel helst noe som gis ut etter festen, ikke etter vielsen Anonymkode: 90129...05d
LillEve Skrevet 9. september 2020 #27 Skrevet 9. september 2020 Syns goodebag er kjempegøy! Syns vann og paracet er veldig lurt, i bryllup er det fort at man blir tett i hodet. Men kanskje du kan dele ut sånne tørre roseblader til å kaste i kirka, og så selve goodiebagen til middagen eller festen?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #28 Skrevet 9. september 2020 Hadde ikke tatt en slik goodiebag med meg. Den hadde havnet i nærmeste søppelbøtte. Anonymkode: a99f8...834
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #29 Skrevet 10. september 2020 Jeg synes det er artig med goodiebags. Men da at det står en på hver gjests plass ved bordet, kanskje. Blir litt mye styr å ha med i kirka, og bære med seg ut, uten at det blir søppel, tomme flasker, osv. Men på plassen min ved bordet under festen skulle jeg gjerne hatt både vann og paracet. Litt snop/mintdrops, kanskje en smellbonbon med en vits som gjestene kan dele med hverandre under middagen? Anonymkode: 12d9a...6ea 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #30 Skrevet 10. september 2020 På 19.8.2019 den 10.55, Summ skrev: Vi hadde papp-poser med «garn» i håndtakene, og hadde det på bord så folk kunne ta selv om de ønsket. var alt de trengte til kvelden; powerbank, kondomer, mascara, munnspray, leppestift, lipsyl, og en liten shotteflaske. Og noen andre småting jeg ikke husker. Alle syns dette har såå gøy, og det så kjempe fancy ut 🥰 Jeg setter spørsmålstegn til kondomer, men hvor mye kostet egentlig hver pose? Powerbank, mascara og leppestift er jo "dyrt" i seg selv Anonymkode: 70db1...83e
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #31 Skrevet 11. september 2020 På 9.9.2020 den 9.42, AnonymBruker skrev: Det er vel helst noe som gis ut etter festen, ikke etter vielsen Anonymkode: 90129...05d Og det måtte du dra opp en over ett år gammel tråd for å fortelle?🙄 Anonymkode: a500b...d50
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå